Hierbij een vraag van mijn kant.
Onze dochter van 17 werkt in een winkelketen,op basis van werken leren omdat ze nog leerplicht heeft.
Ze heeft in het begin een 6 maanden contract gehad en die was verlopen in augustus.
Op het moment dat onze dochter het eerste contract kreeg was ze 16 jaar oud en werkte 23 uur per week.
In augustus zou ze het nieuwe contract krijgen want ze is meer uren gaan werken.Het contract was alleen bij de werkgever zoek geraakt en ze heeft dus ook nooit nergens voor getekend.
Nu wil mijn dochter stoppen bij die werkgever omdat ze daar alleen maar als sloofje wordt gebruikt en de werksfeer minder als 0 is.
In het oude contract stond dat ze 2 maanden opzegtermijn had,maar aangezien ze meer is gaan werken en daar nooit een contract voor heeft gehad is dat dan nog geldig.
We weten dat ze nog moet leren tot haar 18de,maar dat is nu ff niet belangrijk.
Kan iemand mij vertellen hoe sterk ze in haar schoenen staat als ze ontslag neemt en moet ze zich houden aan die 2 maanden opzeg termijn.
Het contract is voor bepaalde tijd
Alvast bedankt
Spoofman
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kan ik gelijk stoppen bij de werkgever.
Re: kan ik gelijk stoppen bij de werkgever.
Het oude contact is vervallen en geen nieuwe maar plotseling weglopen is meestal geen geld meer krijgen....
Ik weet van vele die opzeggen en dan erg veel ziek melden....
want verplichten doorwerken in verpeste sfeer word je ziek van..
Slordige winkel dus en goedkoop personeel slecht behandelen zou ik deze werkgever hetzelfde behandelen...
Prestatie naar beloning dus!
Ik weet van vele die opzeggen en dan erg veel ziek melden....
want verplichten doorwerken in verpeste sfeer word je ziek van..
Slordige winkel dus en goedkoop personeel slecht behandelen zou ik deze werkgever hetzelfde behandelen...
Prestatie naar beloning dus!