LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan wg reeds geboekte vakantiedagen terugeisen in opzegtermi

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
janinevrancken
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2008 17:10

kan wg reeds geboekte vakantiedagen terugeisen in opzegtermi

Ongelezen bericht door janinevrancken »

Het volgende:

ik ben nu aan het solliciteren en hoop eind augustus mijn huidige baan op te zeggen. Ik hoop 1 oktober bij nieuwe werkgever te starten.

* ik heb 1 maand opzegtermijn, mag willekeurig in de maand ingaan
* heb alleen een vakantie geboekt voor 1,5 week in september

Wanneer ik eind augustus mijn ontslag indien kan mijn werkgever dan nog eisen dat ik niet op vakantie ga in mijn opzegtermijn in september door drukte of iets anders?

ik hoor graag jullie reactie!

gr

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: kan wg reeds geboekte vakantiedagen terugeisen in opzegtermi

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Wanneer ik eind augustus mijn ontslag indien kan mijn werkgever dan nog eisen dat ik niet op vakantie ga in mijn opzegtermijn in september door drukte of iets anders?
Van kennisnet.nl:
In sommige organisaties kunt u zonder overleg uw vakantie-uren opnemen op het moment dat het u het beste uitkomt. Maar dat is lang niet altijd zo: meestal gaat het in overleg tussen de werknemer en werkgever. Uw werkgever moet uw wensen in principe honoreren; hij mag alleen weigeren u vrij te geven als hij daar een hele goede reden voor heeft. Bijvoorbeeld een deadline of veel zieke collega's. Hij moet dit dan binnen twee weken na uw verzoek aan u laten weten. Hoort u binnen die tijd niets, dan kunt u uw vakantie gewoon opnemen.
En ontslag staat daar geheel en al los van.

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: kan wg reeds geboekte vakantiedagen terugeisen in opzegtermi

Ongelezen bericht door Kabee- »

Bor heeft gelijk. Maar ter aanvulling:

Wg mag echter wel terugkomen op zijn beslissing dat hij uw verlof heeft ingewilligd indien hij aantoonbaar kan laten zien dat er zwaarwegende bedrijfsbelangen op het spel staat. De regels voor afwijzing verlofverzoek is van overeenkomstige toepassing op het achteraf intrekken van de verlofinwilliging. De wg moet dan echter wel de kosten die je gemaakt hebt (zoals hotelkosten, boekingskosten, vliegticket die je al had geboekt voor die 1,5 week vakantie in september geheel vergoeden.

Zie: deze site

Gesloten