LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koppelbazen zijn verboden..........
-
Koppelbazen zijn verboden..........
Mogen jullie eens proberen uit te leggen waarom een uitzendbureau dan wel mag: ze vervullen feitelijk dezelfde functie !
Re: Koppelbazen zijn verboden..........
kop·pel·baas (de ~ (m.))
1 iem. die werknemers aanneemt om ze aan andere bedrijven over te doen, vaak zonder zich aan de wettelijke bepalingen en voorgeschreven betalingen te houden
Dit mogen uitzendbureaus ook niet!
1 iem. die werknemers aanneemt om ze aan andere bedrijven over te doen, vaak zonder zich aan de wettelijke bepalingen en voorgeschreven betalingen te houden
Zij doen precies het zelfde.kop·pel·baas (de ~ (m.))
Voor mij zijn de uitzendbureau's gewoon overkoepelde koppelbazen, die functioneren met medeweten van regering en belasting.
Heb jij bewijs dat uitzendbureaus zich niet aan de wet houden? Dan kun je beter aangifte bij de politie doen in plaats van op dit forum te discussieren.
Wel eens van vrijheid van meningsuiting gehoord?Zij doen precies het zelfde.
Voor mij zijn de uitzendbureau's gewoon overkoepelde koppelbazen, die functioneren met medeweten van regering en belasting.
-
Ehh wat heeftd at met de stelling te maken? iemand vraagt je gewoon om je antwoord te specificeren.Wel eens van vrijheid van meningsuiting gehoord?
-
Bij mijn weten is het bij de wet verboden als beroep koppelbaas te hebben, ongeacht het wel of niet afdragen van premies en belastingen !!
Is het misschien zo, dat door een maas in de wet uitzendbureau's kunnen en mogen bestaan ? Ik denk hierbij aan het verschil in het soort rechtspersoon: als individu of als organisatie.
Gelet op de nadelen van een uitzendbureau, zoals "vage" penioenopbouw/rechten en het heen-en-weer slingeren tussen werk en geen werk (dus mogelijk regelmatig in de ww of bijstand) kan zeer frustreren zijn voor iemand die via 1 of meer uitzendbureau's de arbeidsmarkt op gaat/wil, zou ik willen zeggen: het zou verboden moeten worden !
Is het misschien zo, dat door een maas in de wet uitzendbureau's kunnen en mogen bestaan ? Ik denk hierbij aan het verschil in het soort rechtspersoon: als individu of als organisatie.
Gelet op de nadelen van een uitzendbureau, zoals "vage" penioenopbouw/rechten en het heen-en-weer slingeren tussen werk en geen werk (dus mogelijk regelmatig in de ww of bijstand) kan zeer frustreren zijn voor iemand die via 1 of meer uitzendbureau's de arbeidsmarkt op gaat/wil, zou ik willen zeggen: het zou verboden moeten worden !
Kunt u zeggen op welke wet (welk wetsartikel) u hier doelt?Bij mijn weten is het bij de wet verboden als beroep koppelbaas te hebben
-
Helaas moet ik daarop het antwoord schuldig blijven. Dat is ook de reden waarom ik schreef: "bij mijn weten" (niemand heeft dat overgens tegengesproken)
misschien omdat in art. 6:690 BW e.v. de uitzendovereenkomst is geregeld.
Wederom een zeer nuttig, leerzaam en dienend topic.......
Te lang in de zon gezeten?
Te lang in de zon gezeten?