Mijn vragen zijn simpel. Mijn werkgever wil mij gaan ontslaan via de kantonrechter terwijl ik ziek ben. Volgens hen is het om verstoorde arbeidsverhoudingen. Wie betaalt wat?
Als ik win?
Als ik verlies?
Of uberhaupt de rechtszaak, immers ik vraag er niet om
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KOsten bij rechtzaak
-
Re: KOsten bij rechtzaak
Zover ik weet en gehoord heb van mijn ouders, die iets soort gelijks hebben meegemaakt bepaalt een rechter of je gelijk krijgt of niet en pas daarna via een nieuwe rechtzaak worden de schade verdelingen bepaald.
Verwacht als winnaar niet dat alle kosten op de tegenpartij worden verhaald. Dit ivm grote bedrijven tegen individuen, waarbij de grote bedrijven top advocaten in dienst nemen en winnen waardoor het individu met tonnen schuld blijft zitten.
Maar goed dat is alweer een tijdje terug, wellicht wordt nu alles in 1 rechtzaak bepaald.
De kosten om jouw ontslagen te krijgen komen op de rekening van jouw werkgever. Mocht jij hier tegen in beroep gaan dan geld bovenstaande.
Verwacht als winnaar niet dat alle kosten op de tegenpartij worden verhaald. Dit ivm grote bedrijven tegen individuen, waarbij de grote bedrijven top advocaten in dienst nemen en winnen waardoor het individu met tonnen schuld blijft zitten.
Maar goed dat is alweer een tijdje terug, wellicht wordt nu alles in 1 rechtzaak bepaald.
De kosten om jouw ontslagen te krijgen komen op de rekening van jouw werkgever. Mocht jij hier tegen in beroep gaan dan geld bovenstaande.
als je wint kost dit je niets!
als je verliest kost dit je ook niets!
Zou wel vast zelf als ik jou was informatie inwinnen bij juridisch loket.
Een werkgever moet wel en zeker in deze tijden met hele goeie argumenten komen om jou te laten ontslaan door de rechter want die bepaald en niet je werkgever.
als je verliest kost dit je ook niets!
Zou wel vast zelf als ik jou was informatie inwinnen bij juridisch loket.
Een werkgever moet wel en zeker in deze tijden met hele goeie argumenten komen om jou te laten ontslaan door de rechter want die bepaald en niet je werkgever.
dat hangt van je inkomen af of je een civiele toevoeging krijgt. Dan betaal je alleen een eigen bijdrage van € 98,00. Die krijg je terug als je de rechtszaak wint en als je die verliest ben je € 98,00 kwijt.
Hij mag je niet ontslaan als je ziek bent. Hij moet ook met jou een re-integratie plan hebben gemaakt. Als je op alle fronten heb meegewerkt is er geen reden om jou te ontslaan maar nogmaals als je ziek bent mag dat niet.
Ga naar het juridsch loket en laat je informeren
Hij mag je niet ontslaan als je ziek bent. Hij moet ook met jou een re-integratie plan hebben gemaakt. Als je op alle fronten heb meegewerkt is er geen reden om jou te ontslaan maar nogmaals als je ziek bent mag dat niet.
Ga naar het juridsch loket en laat je informeren