LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn werkgever dreigt failliet te raken

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
chrisd1

Re: Mijn werkgever dreigt failliet te raken

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Leo The Emperor schreef:Als u nu facturen ziet die niet matchen met inkooporders kan dit op fraude wijzen, maar is natuurlijk geen bewijs hiervoor. U zou als een goed boekhouder wel de werkgever om uitleg kunnen vragen.
Een beetje boekhouder vraagt dan toch uitleg aan de afzender van die factuur??
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 13 dec 2016 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
Leo The Emperor schreef:Als u nu facturen ziet die niet matchen met inkooporders kan dit op fraude wijzen, maar is natuurlijk geen bewijs hiervoor. U zou als een goed boekhouder wel de werkgever om uitleg kunnen vragen.
Een beetje boekhouder vraagt dan toch uitleg aan crediteur??
Het gaat om uitgaande (mogelijk valse) facturen Chris. Dan is navragen bij je werkgever een stuk logischer...

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

TS is dus blijkbaar niet medeplichtig als hij het niet meld ( ik dacht dat je dat automatisch werd als je op de hoogte ben van een misdrijf maar dit niet meld) maar door het te melden werp je wel alle schijn af. zeker als het in de toekomst tot een onderzoek naar fraude zou komen

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Juist daarom is het een idee dit bij het UWV ter sprake te brengen. En het dan te hebben over een vermoeden van fraude, niet van een feit. En dan te overleggen of je daar om die reden weg kan, of wat je het beste kan doen.

Dan heb je in ieder geval advies ingewonnen van precies die instantie waar je terecht komt als een eventuele actie tot ontslag leidt. Ik schat in dat het advies gaat luiden: 'zoek ander werk'.

Daarbij lost het probleem zich mogelijk vanzelf op als het inderdaad tot een faillissement komt.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

kokka schreef:TS is dus blijkbaar niet medeplichtig als hij het niet meld
Wellicht niet wettelijk, maar wil een toekomstige werkgever wel iemand hebben op de financiële afdeling die afwist van een fraude en een mogelijk faillissement en niets heeft gedaan?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
kokka schreef:TS is dus blijkbaar niet medeplichtig als hij het niet meld
Wellicht niet wettelijk, maar wil een toekomstige werkgever wel iemand hebben op de financiële afdeling die afwist van een fraude en een mogelijk faillissement en niets heeft gedaan?
Dat is wel een vrij hypothetische vraag natuurlijk.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Het doen van aangifte is NIET verplicht, behoudens in een aantal specifiek genoemde uitzonderingen waarvan in dit topic geen sprake is.....
Die uitspraak zal opgaan in het geval van"kennis hebben van een strafbaar feit."
Maar weegt het bij TS niet mee dat hij beroepswege verantwoordelijk is voor een correcte boekhouding?

Gesloten