Een beetje boekhouder vraagt dan toch uitleg aan de afzender van die factuur??Leo The Emperor schreef:Als u nu facturen ziet die niet matchen met inkooporders kan dit op fraude wijzen, maar is natuurlijk geen bewijs hiervoor. U zou als een goed boekhouder wel de werkgever om uitleg kunnen vragen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn werkgever dreigt failliet te raken
Re: Mijn werkgever dreigt failliet te raken
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 13 dec 2016 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat om uitgaande (mogelijk valse) facturen Chris. Dan is navragen bij je werkgever een stuk logischer...chrisd1 schreef:Een beetje boekhouder vraagt dan toch uitleg aan crediteur??Leo The Emperor schreef:Als u nu facturen ziet die niet matchen met inkooporders kan dit op fraude wijzen, maar is natuurlijk geen bewijs hiervoor. U zou als een goed boekhouder wel de werkgever om uitleg kunnen vragen.
TS is dus blijkbaar niet medeplichtig als hij het niet meld ( ik dacht dat je dat automatisch werd als je op de hoogte ben van een misdrijf maar dit niet meld) maar door het te melden werp je wel alle schijn af. zeker als het in de toekomst tot een onderzoek naar fraude zou komen
-
Juist daarom is het een idee dit bij het UWV ter sprake te brengen. En het dan te hebben over een vermoeden van fraude, niet van een feit. En dan te overleggen of je daar om die reden weg kan, of wat je het beste kan doen.
Dan heb je in ieder geval advies ingewonnen van precies die instantie waar je terecht komt als een eventuele actie tot ontslag leidt. Ik schat in dat het advies gaat luiden: 'zoek ander werk'.
Daarbij lost het probleem zich mogelijk vanzelf op als het inderdaad tot een faillissement komt.
Dan heb je in ieder geval advies ingewonnen van precies die instantie waar je terecht komt als een eventuele actie tot ontslag leidt. Ik schat in dat het advies gaat luiden: 'zoek ander werk'.
Daarbij lost het probleem zich mogelijk vanzelf op als het inderdaad tot een faillissement komt.
Wellicht niet wettelijk, maar wil een toekomstige werkgever wel iemand hebben op de financiële afdeling die afwist van een fraude en een mogelijk faillissement en niets heeft gedaan?kokka schreef:TS is dus blijkbaar niet medeplichtig als hij het niet meld
Dat is wel een vrij hypothetische vraag natuurlijk.kuklos schreef:Wellicht niet wettelijk, maar wil een toekomstige werkgever wel iemand hebben op de financiële afdeling die afwist van een fraude en een mogelijk faillissement en niets heeft gedaan?kokka schreef:TS is dus blijkbaar niet medeplichtig als hij het niet meld
Die uitspraak zal opgaan in het geval van"kennis hebben van een strafbaar feit."Moneyman schreef:Het doen van aangifte is NIET verplicht, behoudens in een aantal specifiek genoemde uitzonderingen waarvan in dit topic geen sprake is.....
Maar weegt het bij TS niet mee dat hij beroepswege verantwoordelijk is voor een correcte boekhouding?