LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MINDER GAAN WERKEN ?
-
MINDER GAAN WERKEN ?
Ik wil minder gaan werken. 4 dagen i.p.v. 5. Mijn baas gaat hier helemaal niet mee akkoord omdat ik geen salaris in wil leveren.
Nu zag ik pag geleden een internetpagine: www.smoezen.tk .
Dit heeft mij wel op een idee gebracht. Inmiddels heb ik in januari al 3 doorbetaalde vrije dagen kunnen scoren! misschien tip vor medeforummers ?[/b]
Nu zag ik pag geleden een internetpagine: www.smoezen.tk .
Dit heeft mij wel op een idee gebracht. Inmiddels heb ik in januari al 3 doorbetaalde vrije dagen kunnen scoren! misschien tip vor medeforummers ?[/b]
Laatst gewijzigd door henkdesnor op 04 feb 2007 08:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Re: MINDER GAAN WERKEN ?
oftewel druk je snor, en zet er op termijn gelijk even je baan mee op de tocht. ik werk ook 4 dagen ipv 5, en als zelfstandig ondernemer die wel direct zelf de omzet genereerd , verdien ik dus minder relatief gezien (want voor die 5e dag lopen veel kosten wel door.) maar dat is mijn eigen keuze, en de rekening ervoor bteaal ik dus ook gewoon zelf.
Een werkgever is verplicht mee te werken binnen grenzen uiteraard wanneer een medewerker minder wil gaan werken, maar minder werken is minder salaris.
Als uw werkgever erachter lkomt dat u liegt over de reden van afwezigheid, riskeert u ontslag op staande voet, wat mij betreft terecht.
overigens uw smoezenpagina werkt niet op deze link.
Een werkgever is verplicht mee te werken binnen grenzen uiteraard wanneer een medewerker minder wil gaan werken, maar minder werken is minder salaris.
Als uw werkgever erachter lkomt dat u liegt over de reden van afwezigheid, riskeert u ontslag op staande voet, wat mij betreft terecht.
overigens uw smoezenpagina werkt niet op deze link.
En jij vindt het raar dat je baas "4 halen 5 betalen" niet accepteert??4 dagen i.p.v. 5. Mijn baas gaat hier helemaal niet mee akkoord omdat ik geen salaris in wil leveren.
-
Ik werk 5 dagen per week en iedere dag 11 a 12 uur. Vaak krijg ik extra werk, inderdaad, omdat sommige van mijn collega's parttimers zijn die er op bepaalde dagen niet zijn. Daar heb ik nog wel begrip voor, je lost het immers samen op. Maar als zo iemand even veel als ik zou verdienen dan zou ik iedere motivatie verliezen en heel snel een andere werkgever zoeken.
Als iedereen dit zou doen zou het een mooie boel worden.... En de sukkelaars die wel vijf dagen werken betalen in feite het gelag!
Als iedereen dit zou doen zou het een mooie boel worden.... En de sukkelaars die wel vijf dagen werken betalen in feite het gelag!
-
Naai je collega`s een oor aan. Dat is een mooie titel. Man, doe je werk of zoek een baan waarin je wel 4 dagen kan werken.
Even mijn boek erbij gepakt over arbeidsrecht. Lees dit en je weet je weet wat je rechten en plichten zijn
De Wet Aanpassing Arbeidsduur geeft werknemers het recht om in deeltijd te mogen werken. De werkegever is verplicht dit verzoek in te willigen, TENZIJ zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zich daartegen verzetten. De werkgever dient altijd gemotiveerd antwoord te geven bij weigeren van het verzoek.
Werkgevers met minder dan 10 werknemers zijn uitgezonderd van de wet.
Werknemers moeten het verzoek tot aanpassing minimaal 4 maanden voor de gewenste ingangsdatum doen bij de werkgever.
De Wet Aanpassing Arbeidsduur geeft werknemers het recht om in deeltijd te mogen werken. De werkegever is verplicht dit verzoek in te willigen, TENZIJ zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zich daartegen verzetten. De werkgever dient altijd gemotiveerd antwoord te geven bij weigeren van het verzoek.
Werkgevers met minder dan 10 werknemers zijn uitgezonderd van de wet.
Werknemers moeten het verzoek tot aanpassing minimaal 4 maanden voor de gewenste ingangsdatum doen bij de werkgever.
-
en nergens staat dat de werkgever dan 100% loon moet blijven doorbetalen alsof iemand fulltime blijft werken....
Ik denk dat hij bedoelt dat hij op de overige 4 dagen langer wilt werken om zijn vrije dag te compenseren.
En collega's een oor aannaaien?lekker belangrijk,ben niet met ze getrouwd.
Ik ga ook binnenkort 4 dagen werken,wat hun ervan interesseert me geen hol,ik kijk alleen naar mijn eigen en mijn gezin.
En collega's een oor aannaaien?lekker belangrijk,ben niet met ze getrouwd.
Ik ga ook binnenkort 4 dagen werken,wat hun ervan interesseert me geen hol,ik kijk alleen naar mijn eigen en mijn gezin.
-
succes... vast heel gezellig op het werk bij jullie..
En ik denk niet dat de vragensteller bedoelt dat ie de resterende 4 dagen langer gaat werken hoor, hij bedoelde echt minder uren. En voorzover ik weet hebben de meeste bedrijven er geen problemen mee als dezelfde uren op 4 ipv 5 dagen gedraaid worden, als het niet ten kosten gaat van de bedrijfsvoering, maar dan kan een werkgever een dergelijk voorstel ook weigeren.
En ik denk niet dat de vragensteller bedoelt dat ie de resterende 4 dagen langer gaat werken hoor, hij bedoelde echt minder uren. En voorzover ik weet hebben de meeste bedrijven er geen problemen mee als dezelfde uren op 4 ipv 5 dagen gedraaid worden, als het niet ten kosten gaat van de bedrijfsvoering, maar dan kan een werkgever een dergelijk voorstel ook weigeren.
Minder werken is uiteraard salaris inleveren....
Hoe rechtvaardig je het idee minder te werken voor hetzelfde geld?
Daar doet uiteraard geen enkele baas aan mee en terecht.
Hoe rechtvaardig je het idee minder te werken voor hetzelfde geld?
Daar doet uiteraard geen enkele baas aan mee en terecht.