Graag zou ik willen weten na hoeveel contracten ik recht heb op een vast contract?
Ik heb eerst bij een uitzendburo gewerkt maar altijd bij dezelfde werkgever (deze zouden mij een vast contract moeten geven maar hebben dit niet gedaan) omdat ik zwanger was van mijn tweede kindje en ik door complicaties lange tijd ziek was.
Na mijn zwangerschapsverlof ben ik na een andere uitzendburo overgegaan omdat mijn werkgever hier mee in zee ging en het andere uitzendburo helemaal passe was.
Kort daarna heb ik een tijdelijk contract van 1 jaar gekregen bij mijn werkgever dit is inmiddels al verlengd en moet dan nu weer verlengd worden. nu willen ze me weer een jaar contract aanbieden voor de laatste keer. (want zeggen ze het laatste contract bij het laatste uitzendburo telt mee als eerste contract.).
Mijn vraag is: telt de periode van het eerste uitzendburo niet mee als eerste contract en tweede uitzendburo voor tweede contract en zou ik dan nu geen vast contract moeten krijgen?
Inmiddels werk ik buiten mijn 2 zwangerschappen al 7 jaar voor dezelfde werkgever.
Groet Suzanne
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] na hoeveel contracten eindelijk een vast contract????
-
Re: na hoeveel contracten eindelijk een vast contract????
Zover ik weet, ben je in dienst van het uitzendbureau en niet van de werkgever.
Je kan natuurlijk een vast contract met de werkgever afsluiten waarbij je niet meer in dienst bent van het uitzendbureau.
In goed fatsoen moet de werkgever je dan wel "uitkopen" bij het uitzendbureau.
Je kan natuurlijk een vast contract met de werkgever afsluiten waarbij je niet meer in dienst bent van het uitzendbureau.
In goed fatsoen moet de werkgever je dan wel "uitkopen" bij het uitzendbureau.
Allereerst is het uitzendbureau!
Als hoofdregel geldt de 3x3 regel; drie tijdelijke contracten in een periode van 3 jaar moeten leiden dat het vierde contract een vast contract is. art. 7:667 BW.
Zowel een contract via het uitzendbureau als opvolgend contract bij de inlener worden gezien als opvolgend werkgeverschap (indien bij gelijkblijvende werkzaamheden). Maar als er bnnen het bedrijf een cao geldt en waar een afwijking in staat is dit toegestaan (bv regel dat periode bij uzb niet gezien wordt voor opvolgend werkgeverschap)
Als hoofdregel geldt de 3x3 regel; drie tijdelijke contracten in een periode van 3 jaar moeten leiden dat het vierde contract een vast contract is. art. 7:667 BW.
Zowel een contract via het uitzendbureau als opvolgend contract bij de inlener worden gezien als opvolgend werkgeverschap (indien bij gelijkblijvende werkzaamheden). Maar als er bnnen het bedrijf een cao geldt en waar een afwijking in staat is dit toegestaan (bv regel dat periode bij uzb niet gezien wordt voor opvolgend werkgeverschap)
-
Ik ben op het moment in dienst van mijn huidige werkgever en krijg daar nu mijn laatste contract maar de vraag is of het het laatste contract van het eerst uitzendbureau niet mee telt als het eerste contract bij mijn werkgever.
Heb namelijk in al die jaren nergens anders gewerkt..
Heb namelijk in al die jaren nergens anders gewerkt..