LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Okra Aero

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
EG1

Okra Aero

Ongelezen bericht door EG1 »

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag over een vacature, zie hieronder:
Mijn tekst staat in het blauw.

Beste E. Groen

Graag willen we u een manager positie aanbieden in ons bedrijf in het departement OCRA Aerospace Banking.

OCRA Aerospace is een grote internationale onderneming. Wij bieden de management en administratieve diensten op het gebied van de vliegtuigbouw en hun eigenaren, evenals leasing diensten. Evenzo geven we professionele adviezen over de luchtvaartindustrie aan onze klanten.

Net als alle grote bedrijven hebben veel verschillende afdelingen, zoals de HR-afdeling, de veiligheid afdeling, callcenter, klantendienst, wetenschappelijke afdeling, verkoop enzovoort. Elk van deze departementen vervult zijn functie, waarzonder het bedrijf zou niet kunnen bestaan. Onze afdeling heet OCRA Aerospace Banking en is verantwoordelijk voor de afhandeling van alle betalingen van het bedrijf.

We willen u aanbieden een manager in de financiële afdeling van OCRA Customer BANKING klantendienst worden. Tot uw taken zal gaan behoren het verwerken van betalingen. In de verkoopafdeling betaalt de klant de verleende diensten. Wij accepteren geen betalingen met contant geld. Sinds het bedrijf is internationaal en we hebben klanten uit de hele wereld, hebben wij voor het gemak diverse zakelijke rekeningen. U zult werken met de klanten uit uw regio. U moet de rekening controleren en betalingen overmaken van de rekening in uw regio naar ons hoofdkantoor.

Werkschema is 20-40 uur per week. Uw loon bedraagt 3000 Euro plus 4 procent van elke verwerkte betaling.
Om een manager in de financiële afdeling te worden moet u door de verschillende stadia gaan: een proefperiode (2 weken), de contractondertekening en nadien krijgt u de toegang tot de rekening van de onderneming.

De proefperiode duurt ongeveer 10-14 dagen. U vult aanvraagformulier in met uw gegevens en de details van uw rekening. U kunt voor dit doel een nieuwe rekening openen of uw oude gebruiken. De klant zal betaling overmaken op uw rekening. Na ontvangst moet u contant geld afhalen en naar onze manager in het hoofdkantoor sturen met WU of MG. Na 2-3 verwerkte betalingen, sturen wij u het contract op uw adres. U moet het ondertekenen en per post terugzenden naar ons. Daarna geven we u de toegang tot onze zakelijke rekening.
De proeftijd wordt betaald 1250 euro plus 4% van elke betaling.
Indien u geïnteresseerd bent in dit aanbod, vult het aanvraagformulier (dat is bij deze brief).

Zodra we het ingevulde formulier ontvangen, neemt een medewerker van de call center met u contact op die u zal inlichten aangaande uw positie.

Met vriendelijke groeten,

HR-afdeling

Ik heb eerst een mail gehad over de vacature, hierin stond vermeld wat mijn functie zou kunnen worden en wat ik ging verdienen.
Hierop heb gereageerd d.m.v. alleen mijn tel en e-mail te geven.
Een dag later hebben ze zeker gebeld en gevraagd of ik nog geinteresseerd was. Ik heb hierop volmondig ja heb gezegd. Ze hebben aan de telefoon verteld dat ze meer info per mail gingen sturen. En dat is wat hierboven beschreven staat. Ik vind het alleen een zeer rare mail. En weet niet of dit allemaal wel serieus moet nemen. Het voel als of ik in een criminele zaak terrecht kom en zo zwart geld wit moet maken, via een rekening van mij.

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie ervan denken.

Met vriendelijke groeten,

E.Groen

doradora456

Re: Okra Aero

Ongelezen bericht door doradora456 »

ik denk dat dit geen zuivere koffie is.

heeft u bij hen gesolliciteerd?

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

EG1

Hey allen,

@doradora456, nee ik heb nog niet gesolliciteerd. En ga dit naar verschillende meningen ook niet doen.
Maar zijn soort vacatures niet verboden? En is dit aan te kaarten bij een of andere organisatie?

groetjes

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

vogels schreef:met bovendien een pakkans van 100%.
Tja, ze moeten toch iemand hebben wie ervoor moet opdraaien! :lol:

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

als u niet heeft gesolliciteerd, hoe wisten zij dat u werk zocht?

EG1

@doradora456, aangezien ik werkzoekend ben sta ik ingeschreven bij diverse vacaturesites. En daar hebben ze mijn CV gevonden.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

doradora456 schreef:als u niet heeft gesolliciteerd, hoe wisten zij dat u werk zocht?
Ze sturen deze mail ook naar mensen die geen werk zoeken hoor. Zelf krijg ik de laatste tijd ook veel van dit soort mailtjes, terwijl ik toch echt niet op zoek ben naar werk. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van 'hoe meer mails we versturen, hoe groter de kans dat er iemand intrapt'

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

doradora456 schreef:als u niet heeft gesolliciteerd, hoe wisten zij dat u werk zocht?
Je hoeft niet gesolliciteerd te hebben om benaderd te worden. Ik word de laatste tijd minstens 1 keer in de week gebeld door een recruiter, terwijl mijn CV op geen enkele vacaturesite staat en er ook geen ontslagrondes bekend zijn bij mijn huidige werkgever.

Gewoon een kwestie van niet geschoten is altijd mis.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

De klant zal betaling overmaken op uw rekening. Na ontvangst moet u contant geld afhalen en naar onze manager in het hoofdkantoor sturen met WU of MG.
Je krijgt dus geld gestort op je rekening, dat moet je eraf halen en als contant geld sturen naar ???
Op het moment dat jij dat geld hebt verstuurd, wordt het oorspronkelijk gestort bedrag weer afgeboekt. En denk je dat jij je EIGEN geld dan nog terug krijgt?

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Geen zuivere koffie want:
* Banen worden niet zomaar spontaan aangeboden. Voor een managementfunctie word je in principe uitgenodigd voor een gesprek en vaak gebruikt een bedrijf een recruiter.
* 4% van elke verwerkte betaling als loon is niet normaal
* Managers sturen personen aan en doen geen betalingen, althans, ze doen het niet zelf
* De bedrijven openen en hanteren zelf bankrekeningen, dat gebeurt niet met rekeningen op naam van medewerkers
madfred schreef:
De klant zal betaling overmaken op uw rekening. Na ontvangst moet u contant geld afhalen en naar onze manager in het hoofdkantoor sturen met WU of MG.
Je krijgt dus geld gestort op je rekening, dat moet je eraf halen en als contant geld sturen naar ???
Op het moment dat jij dat geld hebt verstuurd, wordt het oorspronkelijk gestort bedrag weer afgeboekt. En denk je dat jij je EIGEN geld dan nog terug krijgt?
Dat is geen probleem maar de kans is erg groot dat het geld dat je van de rekening afhaalt of overboekt afkomstig is uit criminele activiteiten. Je wordt dus misbruikt om het geld wit te wassen.

Op deze manier wordt deze afkomst versluierd: het geld wordt zo ontraceerbaar. Jantje verdient 10,000 met acquisitiefraude, stuurt het naar een rekening in Panama, candaar gaat het naar de Cayman Islands, dan naar de katvanger in Nederland die het contact doorstuurt naar Klaas, die het naar Stichting X in Rusland doorstuurt die het inbrengt in vennootschap Y op Cyprus die het investeert. Uiteraard zal fraudeur Jantje op een of andere manier, bijvoorbeeld via een preferent aandeel in Y, de winst krijgen zonder dat dat al te duidelijk blijkt.

De pakkans is zoals de site zegt inderdaad vrijwel 100%, want ze blijven jouw rekening misbruiken tot de autoriteiten het in de gaten krijgen en jou aanpakken en je rekening sluiten, waarna ze gewoon iemand anders nemen. De rekening staat gewoon op jouw naam dus je bent zo gevonden. De mogelijke gevolgen voor jou:
* Wat je verdient ben je sowieso kwijt;
* Civiele aansprakelijkheidsstelling, dus eventuele schadeclaims van benadeelden;
* Strafrechtelijke aansprakelijkheid, dus mogelijk een boete of gevangenisstraf;
* Mogelijk een strafblad en/of vermelding op een zwarte lijst waardoor je in de toekomst problemen kan krijgen met bepaalde banen;
* Je verspeelt je reputatie en je kredietwaardigheid.

Direct deleten of doorsturen aan een fraudemeldpunt!

Gesloten