LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ** Onterecht geen uitkering *****

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Romello

** Onterecht geen uitkering *****

Ongelezen bericht door Romello »

Beste Forum gebruikers dit is mijn verhaal & probleem.
Ik werk al meer dan 10 jaar bij mijn werkgever en ik heb er altijd een contract gehad voor onbepaalde tijd, 40 uur pw. Vorig jaar heb ik medio november contract bespreking gehad met mijn leidinggevende, er werd mij gevraagd om minder dagen te gaan werken, ook voor minder geld. Ik ben hier niet akkoord meegegaan waarna mijn werkgever mij onterecht beschuldigd heeft van kas te korten en heeft mij in december naar huis gestuurd. Begin december had ik de UWV ervan op de hoogte gesteld dat ik het gevoel had dat mijn werkgever een reden zocht om mij te ontslaan. Weken nadat ze mij naar huis hadden gestuurd was het nog niet bij de UWV bekend dat ik onterecht thuis zat. Ondanks mijn werkgever nog steeds zijn betalingsverplichtingen had naar mij toe, weigerde hij mij te betalen. Eind februari ben ik een rechtszitting begonnen tegen mij werkgever uitkomst daarvan is: het ontslag op staande voet wordt nietig verklaart door de kanton en het arbeidsovereenkomst wordt per mei ontbonden i.v.m. beschadigde werknemer, werkgever relatie. Ondanks deze uitspraak beweerd de UWV dat ik toch verwijtbaar werkloos bent geworden. Ik ben al vanaf mijn 12 blijvende gehandicapt maar heb ondanks dat toch wel altijd gewerkt. Tot heden ben ik nog steeds aan het procederen maar dat neemt niet weg dat ik langzamerhand in de financiële problemen begint te raken.

Kennen jullie dit en kunnen jullie mij adviseren wat te doen.

Alvast bedankt!!!!!!!!!!

arthur2000

Re: ** Onterecht geen uitkering *****

Ongelezen bericht door arthur2000 »

FNV of andere bond?
Rechtsbijstandsverzekering?
Juridisch loket?

Schaken op meerdere borden: vroegere werkgever en UWV.