LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontslag bij half jaar contract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ams71

Ontslag bij half jaar contract

Ongelezen bericht door ams71 »

Hi,

Ik heb vorige week vernomen dat de NL vestiging van ons bedrijf gaat sluiten wegens een reorganisatie binnen een aantal EU vestigingen. Er is officieel nog niets gecommuniceerd vanuit het hoofdkantoor in de US, maar zijn willen z.s.m., uiterlijk eind mei, de bedrijfsvoering in NL staken.

Nu is mijn contract onlangs verlengd voor een half jaar, tot en met eind oktober en heb gewoon een NL contract. Kunnen zij dit gewoon eenzijdig opzeggen? Het is niet echt een faillissement, hoewel ze wel daarop zouden kunnen sturen, maar dan nog: wat is eigenlijk de worst en best case voor mij als werknemer?

Barman

Re: Ontslag bij half jaar contract

Ongelezen bericht door Barman »

Worst: Je vliegt er per direct uit.
Best: Je hebt nog tot einde contract.

ams71

Ongelezen bericht door ams71 »

Had de vraag ook niet moeten stellen op Koninginnen-/Koningsdag.. ;)

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Barman schreef:Worst: Je vliegt er per direct uit.
Best: Je hebt nog tot einde contract.
best : je vliegt er direct uit maar krijgt tot oktober doorbetaald

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ams71 schreef:Hi,

Ik heb vorige week vernomen dat de NL vestiging van ons bedrijf gaat sluiten wegens een reorganisatie binnen een aantal EU vestigingen. Er is officieel nog niets gecommuniceerd vanuit het hoofdkantoor in de US, maar zijn willen z.s.m., uiterlijk eind mei, de bedrijfsvoering in NL staken.

Nu is mijn contract onlangs verlengd voor een half jaar, tot en met eind oktober en heb gewoon een NL contract. Kunnen zij dit gewoon eenzijdig opzeggen? Het is niet echt een faillissement, hoewel ze wel daarop zouden kunnen sturen, maar dan nog: wat is eigenlijk de worst en best case voor mij als werknemer?
Bij zo'n sluiting is er doorgaans wel iets van een sociaal plan, maar als dat per eind mei al gebeurd, zullen ze toch snel wat moeten, misschien bieden ze je daarom een vaststellingsovereenkomst aan, of betalen ze je in plaats daarvan nog door tot oktober.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij een tijdelijk contract zijn in het algemeen beide partijen gebonden tot het einde van de looptijd. Je zult dus meestal tot het eind doorbetaald moeten worden, tenzij er iets bijzonders is afgesproken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

5 Maanden (Juni-Okt) gewoon doorbetalen zal wel eenvoudiger (goedkoper) zijn dan een sociaal plan en/of een gang naar de rechter dus ik gok dat ze dat wel zullen doen.

Gesloten