LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ontslag met wederzijds goedvinden via uitzenburo
ontslag met wederzijds goedvinden via uitzenburo
Ik ben een vrouw van 57 jaar en werk al 10 jaar via het uitzendburo bij dezelfde opdrachtgever. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd van 11 uur per week, maar heb de afgelopen jaren gemidddeld 20 uur per week gewerkt. Nu heeft de opdrachtgever vanwege bedrijfseconomische redenen het contract met het uitzendburo opgezegd. Mijn contract met het uitzendburo loopt vanzelfsprekend gewoon door. Nu willen ze mijn contract met wederzijds goedvinden beëindigen, omdat ze geen passende vervangende arbeid voor me kunnen vinden. Ze bieden me als ontslagvergoeding een bruto maandsalaris ( wel over 11 uur ) aan en ik behoud volgens hun het recht op een WW-uitkering. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan omdat ik de ontslagvergoeding nogal karig vond. Volgens mij heb ik recht op meer. Nu word ik natuurlijk aan het werk gezet, omdat ze me toch moeten betalen en je raadt natuurlijk al dat dit niet de leukste baantjes zijn. Nu heb ik volgende week weer een afspraak met ze, om nogmaals over ontbinding van het contract te praten, maar volgens mij zit er wat hun betreft niet veel meer in. W ie kan mij adviseren wat ik het beste kan doen?
-
Re: ontslag met wederzijds goedvinden via uitzenburo
Beste,
Als je kan aantonen dat je de afgelopen 10 jaar gemiddeld 20 uur per week heb gewerkt is dat de norm voor de beeindigingsvergoeding via de kantonrechter
Mocht het tot een kantongerechtzaak komen, dan verwacht ik dat dat je ook veel meer dan 1 bruto maandsalaris krijgt. Je zou wel tot 10 bruto maandsalarissen kunnen krijgen.
Dit geldt alleen als het uitzendburo naar het gerecht stapt, doe je het zelf dan zal de vergoeding veel minder kunnen zijn.
Echter waarschijnelijk zal het uitzendburo niet naar het kantongerecht gaan, maar je op basis van 11 uur per week, alternatieve baantjes aanbieden. Deze baantjes hoef je niet te accepteren als ze niet passend zijn. Of ze passend zijn is vanuit hier niet te beoordelen.
Als er geen passend werk is, en het uitzendburo erkent dit schriftelijk, dan heeft het zin om zelf naar het kantongerecht stappen. Ook dan is er een goede kans op een redelijke vergoeding.
Ik zou in jouw geval toch geen lagere vergoeding dan 5 maand -salarissen op basis van 20 uur accepteren
Als je kan aantonen dat je de afgelopen 10 jaar gemiddeld 20 uur per week heb gewerkt is dat de norm voor de beeindigingsvergoeding via de kantonrechter
Mocht het tot een kantongerechtzaak komen, dan verwacht ik dat dat je ook veel meer dan 1 bruto maandsalaris krijgt. Je zou wel tot 10 bruto maandsalarissen kunnen krijgen.
Dit geldt alleen als het uitzendburo naar het gerecht stapt, doe je het zelf dan zal de vergoeding veel minder kunnen zijn.
Echter waarschijnelijk zal het uitzendburo niet naar het kantongerecht gaan, maar je op basis van 11 uur per week, alternatieve baantjes aanbieden. Deze baantjes hoef je niet te accepteren als ze niet passend zijn. Of ze passend zijn is vanuit hier niet te beoordelen.
Als er geen passend werk is, en het uitzendburo erkent dit schriftelijk, dan heeft het zin om zelf naar het kantongerecht stappen. Ook dan is er een goede kans op een redelijke vergoeding.
Ik zou in jouw geval toch geen lagere vergoeding dan 5 maand -salarissen op basis van 20 uur accepteren
Bedankt, ik wacht eerst het gesprek van volgende week maar even af. Kijken of ze wat meer te bieden hebben.
Gister brief ontvangen van UWV met toekenning ww-uitkering. Hierin stond o.a. het volgende:
"Om ervoor te zorgen dat u inkomen heeft krijgt u met ingang van 1 mei 2009 een WW-uitkering.
Bij de beoordeling van uw aanvraag is gebleken, dat uw dienstverband is beëindigd met ingang van 1 mei 2009. Uw werkgever had echter rekening moeten houden met een opzegtermijn die zou lopen tot en met 31 mei 2009. Dit heeft uw werkgever niet gedaan. U heeft hiertegen niet geprotesteerd en u heeft ook geen schadevergoeding geëist. Als uw werkgever de juiste opzegtermijn had gehanteerd of als u een schadevergoeding had gekregen, was uw uitkering ingegaan op 1 juni 2009. Daarom kunnen wij uw WW-uitkering pas vanaf die datum uitbetalen."
Gister UWV gebeld en nu blijkt in mijn dossier te staan dat ik voor de maand mei €0,00 heb ontvangen
Kan ik van mijn werkgever alsnog die schadevergoeding eisen?
"Om ervoor te zorgen dat u inkomen heeft krijgt u met ingang van 1 mei 2009 een WW-uitkering.
Bij de beoordeling van uw aanvraag is gebleken, dat uw dienstverband is beëindigd met ingang van 1 mei 2009. Uw werkgever had echter rekening moeten houden met een opzegtermijn die zou lopen tot en met 31 mei 2009. Dit heeft uw werkgever niet gedaan. U heeft hiertegen niet geprotesteerd en u heeft ook geen schadevergoeding geëist. Als uw werkgever de juiste opzegtermijn had gehanteerd of als u een schadevergoeding had gekregen, was uw uitkering ingegaan op 1 juni 2009. Daarom kunnen wij uw WW-uitkering pas vanaf die datum uitbetalen."
Gister UWV gebeld en nu blijkt in mijn dossier te staan dat ik voor de maand mei €0,00 heb ontvangen
Kan ik van mijn werkgever alsnog die schadevergoeding eisen?
Zou ik wel doen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Je werkgever had inderdaad rekening moeten houden met de opzegtermijn van 1 maand. Dus in het contract had als beëindigingsdatum 31 mei moeten staan. Je had dus niet akkoord moeten gaan met de datum 1 mei of je had een schadevergoeding van 1 maand moeten krijgen. Ik zou daar in ieder geval nog achter aan gaan. Succes!
Je werkgever had inderdaad rekening moeten houden met de opzegtermijn van 1 maand. Dus in het contract had als beëindigingsdatum 31 mei moeten staan. Je had dus niet akkoord moeten gaan met de datum 1 mei of je had een schadevergoeding van 1 maand moeten krijgen. Ik zou daar in ieder geval nog achter aan gaan. Succes!
Sorry, volgens mij is m'n bericht bij het verkeerde topic beland.
Zal 'm even verwijderen en bij m'n eigen topic plaatsen
Zal 'm even verwijderen en bij m'n eigen topic plaatsen
is geplaatst op eigen topic, kan 'm niet verwijderen.
Nogmaals excuses
Nogmaals excuses