Besten,
Ik heb bij bedrijf A een arbeidsovereenkomst ondertekend met ingang van 1 september 2014 waarbij zij ook mijn studiekosten vergoeden.
In de overeenkomst staat:
Hiermee bevestigen wij dat wij met ingang van 1 september 2014 een arbeidsovereenkomst met u zijn aangegaan voor bepaalde tijd in de functie van ....
De eerste maand zal als proeftijd, in de zin der wet gelden. De overeenkomst kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd. Met wederzijds goedvinding zal het contract per 1 januari 2015 omgezet worden in een jaarcontract, waarbij beëindiging zal plaats vinden per 1 september 2015
Wanneer u de arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigt, dient u de volledige kosten van uw opleidingsjaar aan bedrijf A terug te betalen. Deze ''terugbetaal'' verplichting geldt vanaf contractaanvang en bedraagt tot 1 januari van het komende jaar 2000 euro. Daarna bedragen de kosten 5000 euro.
Vraag:
Nu heb ik een beter aanbod gekregen van bedrijf B, waar ik op dit moment nog in dienst ben. De overeenkomst is nog niet van start, dus ik zit ook nog niet in de proeftijd. Er is nog niks geregeld qua studie (Dit is gewoon een HBO studie op de Haagse School). Dat wil zeggen dat er nog geen collegegeld is betaald door het bedrijf. Het bedrijf heeft dus kortom nog geen kosten gemaakt voor mij.
Mijn vraag dus als nu voor ingang contract ontslag neem kan het bedrijf dan nog steeds het beschreven bedrag op mij verhalen? Er staat immers specifiek bij dat het om studiekosten zijn (die nog niet gemaakt zijn). Er staat ook dat de terugbetaal verplichting geldt vanaf aanvang contract. Mijn contract is nog niet ingegaan op dit moment
Een ander vraag:
Als mijn proefmaand op 01-09-2014 start, en op 01-01-2015 om wordt gezet in een jaarcontract wat houdt dan de periode tussen 01-10-2014 t/m 01-01-2015 in voor mij dan? Heb ik dan geen overeenkomst?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontslag voor ingang contract
-
Re: Ontslag voor ingang contract
Als je nou eens goed leest dan zie je het antwoord al staan...
-
Zou zeggen bel morgen netjes het bedrijf en leg situatie uit..
Ervaring leert dit soort dingen netjes afhandelen je weet noooit wat de toekomst brengt.
Bel eerst juridisch loket eens ff googlen voor tel nr,die zeggen zo wat je rechten zijn.
GEVEN eenmalig gratis advies.
het is wel contract wat je getekent hebt maar als je netjes situatie uitlegd( man zijn bedrijf) is er niks aan de hand contract nietig verklaart,wel voor tekenen voor je toch ineens komt van ja maar heb hier baan
Ervaring leert dit soort dingen netjes afhandelen je weet noooit wat de toekomst brengt.
Bel eerst juridisch loket eens ff googlen voor tel nr,die zeggen zo wat je rechten zijn.
GEVEN eenmalig gratis advies.
het is wel contract wat je getekent hebt maar als je netjes situatie uitlegd( man zijn bedrijf) is er niks aan de hand contract nietig verklaart,wel voor tekenen voor je toch ineens komt van ja maar heb hier baan
rommelig geformuleerd.thebomjoey schreef:Besten,
Ik heb bij bedrijf A een arbeidsovereenkomst ondertekend met ingang van 1 september 2014 waarbij zij ook mijn studiekosten vergoeden.
In de overeenkomst staat:
Hiermee bevestigen wij dat wij met ingang van 1 september 2014 een arbeidsovereenkomst met u zijn aangegaan voor bepaalde tijd in de functie van ....
er staat dat ze dat ze op 1 september een overeenkomst zijn aangegaan, maar het is nog geen 1 september.
wat is dan de status van het contract voor 1 januari?thebomjoey schreef: De eerste maand zal als proeftijd, in de zin der wet gelden. De overeenkomst kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd. Met wederzijds goedvinding zal het contract per 1 januari 2015 omgezet worden in een jaarcontract, waarbij beëindiging zal plaats vinden per 1 september 2015
toch ook gewoon een jaarcontract dat per 1 september afloopt?
geldt die 2000 euro ook binnen de proeftijd?thebomjoey schreef: Wanneer u de arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigt, dient u de volledige kosten van uw opleidingsjaar aan bedrijf A terug te betalen. Deze ''terugbetaal'' verplichting geldt vanaf contractaanvang en bedraagt tot 1 januari van het komende jaar 2000 euro. Daarna bedragen de kosten 5000 euro.
thebomjoey schreef: Vraag:
Nu heb ik een beter aanbod gekregen van bedrijf B, waar ik op dit moment nog in dienst ben. De overeenkomst is nog niet van start, dus ik zit ook nog niet in de proeftijd. Er is nog niks geregeld qua studie (Dit is gewoon een HBO studie op de Haagse School). Dat wil zeggen dat er nog geen collegegeld is betaald door het bedrijf. Het bedrijf heeft dus kortom nog geen kosten gemaakt voor mij.
Mijn vraag dus als nu voor ingang contract ontslag neem kan het bedrijf dan nog steeds het beschreven bedrag op mij verhalen? Er staat immers specifiek bij dat het om studiekosten zijn (die nog niet gemaakt zijn). Er staat ook dat de terugbetaal verplichting geldt vanaf aanvang contract. Mijn contract is nog niet ingegaan op dit moment
u hebt een jaarcontract afgesloten per 1 september.thebomjoey schreef: Een ander vraag:
Als mijn proefmaand op 01-09-2014 start, en op 01-01-2015 om wordt gezet in een jaarcontract wat houdt dan de periode tussen 01-10-2014 t/m 01-01-2015 in voor mij dan? Heb ik dan geen overeenkomst?
maar het bedrijf maakt zo te zien een rommeltje van zijn formuleringen.
dat soort dingen zouden ze beter professioneel laten doen, want dat kan ze een hoop geld kosten
maar waarschijlijk kunt u uw vragen het beste aan het bedrijf stellen.