LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegtermijn

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
peetje169

opzegtermijn

Ongelezen bericht door peetje169 »

Hallo,

ik heb een half jaar contract wat op 1-5-2007 af loopt. Nu heb ik een andere baan gevonden waar ze willen dat ik op 1-4 begin en ze zeggen dat dit ook mogelijk is omdat ik een opzegtermijn van 1 maand zou hebben met een tijdelijk contract. Nu staat er in mijn contract een opzegtermijn van 2 maanden.

Wat is nu wettelijk?

kica1

Re: opzegtermijn

Ongelezen bericht door kica1 »

Volgens mij is het zo dat een tijdelijk contract niet tussentijds beeindigd kan worden tenzij dit in de arbeidsovereenkomst staat vermeld of vastgelegd is in een CAO.
De periode van 1 maand die u noemt bij een contract van een half jaar heeft betrekking op de proeftijd.

Meer informatie hierover vindt u op de site van het Ministerie van SZW, www.szw.nl.

Sometimes

Ongelezen bericht door Sometimes »

Een contract voor een halfjaar is een overeenkomst voor bepaalde tijd. Daar kan je dus niet van afwijken (tenzij beide partijen dat willen).

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h347.htm

er is altijd sprake van een wettelijk geregelde opzegtermijn van 1 maand. Tenzij anders overeengekomen in de overeenkomst of CAO voor de bedrijfstak.
Voor opzegtermijnen langer dan 1 maand zijn aparte regels, voor een overeenkomst van beperkte tijd weet ik niet of 2 maanden wettelijk gezien mag.

Kijk dus eerst eens in de overeenkomst.

Overigens: heeft u de werkgever al gevraagd wat zijn visie is?? Soms willen ze er best aan meewerken dat er een andere opzegtermijn gehanteerd wordt dan overeengekomen is. SDat kan namelijk altijd in onderling overleg. Wel schriftelijk vastleggen dan, met ook een handtekening van de werkgever erop!

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h347.htm

er is altijd sprake van een wettelijk geregelde opzegtermijn van 1 maand.
Huh? Eerst geef je een link, en op die site staat duidelijk:
"Anders dan contracten voor onbepaalde tijd, kan een overeenkomst voor bepaalde tijd niet steeds opgezegd worden tegen de laatste dag van de maand of andere dagen. Bij een arbeidscontract voor bepaalde tijd kan dat alleen als er een mogelijkheid tot tussentijdse opzegging bestaat."

Je hebt die site dus zelf helemaal niet gelezen.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ach er staat zoveel info, wat ik geschreven heb is met de kennis die ik er als werkgever zelf vanheb.. Je komt e.e.a. overeen met de werknemer, binnen de wettelijke grenzen. Wat de wettelijke grenzen zijn, daar is de link voor, het stukje wat ik niet zelf weet heb ik ook aangegeven.

En voor de rest is het voor mij ook weekend.

Gesloten