Beste forumgebruikers,
Ik werk bijna een jaar bij een bedrijf als flexer, eerste contract voor bepaalde tijd.
Dit bedrijf heeft op tijd aangekondigd mijn contract niet te willen verlengen. Het contract eindigt van rechtswege zonder verlenging.
Mogelijk is het voor hen ongunstig omdat zij na twee jaar transitievergoeding moeten betalen of mij een vast contract moeten geven en zij mij de garantie moeten bieden dat ik 32 uur kan werken (dat is het huidig contract).
Ik vind dit erg jammer en weet dat hier vrij weinig aan te doen is omdat het contract van rechtswege eindigt, behalve mijn werkgever te proberen overtuigen dat ik de geschikte persoon ben die zij moeten houden.
Van verschillende afdelingen binnen het bedrijf hoor ik dat zij via het poolbureau waar ik onder val, steeds maar geen personeel kunnen krijgen. Tevens hoor ik dat de afdelingen tevreden over mij zijn en hoor ik dat de verwachting is dat de vraag naar interne flexers niet zal afnemen. Ik ben nu bezig met het verzamelen van bewijzen voor deze argumenten.
Met bovenstaande argumenten/onderbouwing en bewijzen wil mijn leidinggevende proberen te overtuigen mijn contract te verlengen. Ik weet niet of de vakbond mij nog iets te bieden heeft.
Hoe denken jullie hierover??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overtuigen van verlengen contract van bepaalde tijd
Re: overtuigen van verlengen contract van bepaalde tijd
Wat ontbreekt is de reden waarom jouw contract niet verlengd wordt.
Doch, ik denk dat jouw missie kansloos is. De leidinggevende zegt nee en heeft je al een jaar zien werken en zegt toch nee. Wat anderen vinden zal voor hem dan weinig uitmaken qua vorming van een mening.
Doch, ik denk dat jouw missie kansloos is. De leidinggevende zegt nee en heeft je al een jaar zien werken en zegt toch nee. Wat anderen vinden zal voor hem dan weinig uitmaken qua vorming van een mening.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ik zou er eerst eens achter zien te komen hoe men vindt dat je functioneert, als het niet voor je huidige baan is dan voor je volgende.
Heb je al eens een functioneringsgesprek gehad?
Heb je al eens een functioneringsgesprek gehad?
Dat is wel heel kort die de bocht. Het hoeft namelijk helemaal niet met het eigen functioneren te maken te hebben.Mucha schreef:De leidinggevenden willen blijkbaar van je af. Daar zal wel een reden voor zijn. Gebrek aan werkinzet ? Teveel met je mobieltje in je hand tijdens het werk ? Vaak te laat geweest ? Of vaak ziek ? Of iets anders ? Ervaren werknemers die goed werken worden meestal niet zomaar aan de kant geschoven. Zeker als het bedrijf moeite heeft met het krijgen van genoeg personeel.
Heel veel bedrijven willen toewerken naar een kleinere groep van vaste krachten met daar omheen een flexibele schil van tijdelijke krachten en inhuur. Dat betekent dat veel bedrijven op dit moment geen, of nauwelijks, nieuw vast personeel aannemen.
Als je tijdelijke contract dan afloopt en verlenging zou betekenen dat het bedrijf veel meer verplichtingen zou krijgen, zoals bijvoorbeeld vanwege de transitievergoeding, dan zal er vaak van bovenaf worden gezegd dat er geen nieuw contract gegeven mag worden. Hoe goed je je werk ook doet en hoe graag collega's een je leidinggevenden ook willen dat je zou kunnen blijven.
De enige manier om een vaste aanstelling of verlengd contract te krijgen is als je een zodanige bijdrage aan het bedrijf levert dat ze niet zonder je kunnen. Kennelijk is het relatief eenvoudig om jouw werk door iemand anders te laten overnemen.
In de praktijk betekent dat, dat je eigenlijk als vanaf dag 1 dat je ergens bent daaraan moet gaan werken. Doen wat je moet doen is op zich niet genoeg daarvoor. Denk actief mee over hoe het werk beter of slimmer gedaan kan worden en zorg dat de juiste mensen dat zien. Dat hoeft niet je directe manager te zijn. Die kan wellicht helemaal niet beslissen over een vast of verlengd contract.
In de praktijk betekent dat, dat je eigenlijk als vanaf dag 1 dat je ergens bent daaraan moet gaan werken. Doen wat je moet doen is op zich niet genoeg daarvoor. Denk actief mee over hoe het werk beter of slimmer gedaan kan worden en zorg dat de juiste mensen dat zien. Dat hoeft niet je directe manager te zijn. Die kan wellicht helemaal niet beslissen over een vast of verlengd contract.