Ik zal een korte inleiding geven:
01-11-2004 in dienst
2010 bedrijf overgenomen
2011 verhuizing naar nieuwbouw van nieuwe eigenaar bedrijf
eind december 2013 preventief gesprek aangevraagd bij bedrijfsarts op aanraden van huisarts ivm dreigende burn-out (niet ziek gemeld)
01-01-2014 samenvoeging divisie nieuwe eigenaar met onze BV en nieuwe bedrijfsnaam gelanceerd
09-01-2014 bezoek bedrijfsarts
15-01-2014 advies bedrijfsarts per brief ontvangen (cc. werkgever)
16-01-2014 ontslag gekregen per 31-03-2014 + vaststellingsovereenkomst
Juridisch bijgestaan door advocaat waardoor e.e.a. is gewijzigd in vaststellingsovereenkomst:
- ontslag per 31-12-2014
- vrijgesteld van werk
- outplacement-traject
juni 2014 gestart met outplacement traject.
augustus 2014 door outplacement coach terug naar huisarts en psycholoog gestuurd i.v.m. heftige lichamelijke reacties
15-08-2014 diagnose Burn-Out vastgesteld, mij ziek gemeld bij werkgever en arbo
21-08-2014 bezoek bedrijfsarts
25-09-2014 bezoek bedrijfsarts, probleemanalyse WIA opgemaakt
08-10-2014 Plan van aanpak WIA via werkgever ontvangen
Ik ben niet betrokken bij het opstellen van het plan van aanpak, maar ik moet wel tekenen voor wat er in staat als zijnde dat dit in samenspraak is opgesteld.
Tevens staan hier gegevens in die mijn werkgever mijns inziens niet zou kunnen weten, behalve als dit via de Arbo (casemanager) is gecommuniceerd.
In de de verslagen van de bedrijfsarts staat deze informatie niet vermeld.
Ook omdat ik niet terugkeer op de werkvloer (vrijgesteld van werk), lijkt mij een plan van aanpak overbodig.
Na mijn totaal onverwachte ontslag vertrouw ik mijn werkgever niet meer en wil er zeker van zijn dat ik mijzelf niet in de vingers snij als ik dit plan van aanpak teken.
Waar kan ik dit laten controleren door een onafhankelijk iemand die voor mijn belangen opkomt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Plan van aanpak WIA niet samen ingevuld
Re: Plan van aanpak WIA niet samen ingevuld
Ziekmelding is gedaan op aanraden van Juridisch Loket.
Zodat er voor het UWV een duidelijk beeld is over het voortraject mocht ik per 01-01-2015 een WW-uitkering nodig hebben en op dat moment (nog) ziek zou zijn.
Ik heb een goede burn-out begeleiding, deze is ingezet op eigen initiatief via mijn zorgverzekering.
Zodat er voor het UWV een duidelijk beeld is over het voortraject mocht ik per 01-01-2015 een WW-uitkering nodig hebben en op dat moment (nog) ziek zou zijn.
Ik heb een goede burn-out begeleiding, deze is ingezet op eigen initiatief via mijn zorgverzekering.
Re: Plan van aanpak WIA niet samen ingevuld
Hallo Cass1962, op het formulier Plan van Aanpak staat: Wie maken het Plan van aanpak? U vult het Plan van aanpak samen met uw werknemer in. Wanneer maakt u een Plan van aanpak? Als uw werknemer in de toekomst weer kan werken...
En verder staat er: Als u er niet uitkomt. Verschilt u van mening over de aanpak van de re-integratie? Probeer er dan eerst zelf uit te komen of vraag advies aan uw arbodienst of bedrijfsarts. Als u dan geen oplossing heeft gevonden, kunt u altijd een deskundigenoordeel vragen aan UWV.
Ik zou dat advies volgen. En misschien gewoon beginnen met contact te zoeken met het UWV. Wellicht moet u uw bezwaren over het Plan van Aanpak schriftelijk aan uw werkgever melden. Maar ook dit zou ik vragen aan het UWV en/of de bedrijfsarts. Sowieso niet tekenen als u het er niet mee eens bent want dat kan verstrekkende gevolgen hebben.
Succes.
En verder staat er: Als u er niet uitkomt. Verschilt u van mening over de aanpak van de re-integratie? Probeer er dan eerst zelf uit te komen of vraag advies aan uw arbodienst of bedrijfsarts. Als u dan geen oplossing heeft gevonden, kunt u altijd een deskundigenoordeel vragen aan UWV.
Ik zou dat advies volgen. En misschien gewoon beginnen met contact te zoeken met het UWV. Wellicht moet u uw bezwaren over het Plan van Aanpak schriftelijk aan uw werkgever melden. Maar ook dit zou ik vragen aan het UWV en/of de bedrijfsarts. Sowieso niet tekenen als u het er niet mee eens bent want dat kan verstrekkende gevolgen hebben.
Succes.