Wat ik niet begrijp aan die transitievergoeding is of je dat geld nu in handen krijgt of dat de werkgever dit bedrag gebruikt om je aan nieuw werk te helpen?
Als dit voor omscholing of iets dergelijks gebruikt word wat gebeurd met de transitievergoeding als je gelijk doorstroomt naar een nieuwe baan? (Want dan is geen omscholing etc nodig).
Krijg je dan niks van die transitievergoeding mee? Of krijg je dat bedrag op je rekening gestort?
Ik kan hier nergens info over vinden, erg vaag die nieuwe wet werk en zekerheid. :S
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Transitievergoeding?
Re: Transitievergoeding?
Even op de site van de overheid kijken.
-je kunt het geld bijvoorbeeld gebruiken voor omscholing. Dat hoeft dus niet.
-er is nog een wetswijziging in behandeling die ervoor gaat zorgen dat een vergoeding niet verplicht is als er al een nieuwe baan is geregeld voor je oude werk stopt.
-je kunt het geld bijvoorbeeld gebruiken voor omscholing. Dat hoeft dus niet.
-er is nog een wetswijziging in behandeling die ervoor gaat zorgen dat een vergoeding niet verplicht is als er al een nieuwe baan is geregeld voor je oude werk stopt.
Re: Transitievergoeding?
Dat hangt ook van de afspraken met de werkgever af. Bij mij op het werk is er een regeling dat je 50% direct krijgt en 50% kan worden gebruikt als transitievergoeding. Mocht je na 2 jaar geen nieuwe baan hebben dan krijg het restant alsnog. Dit werd ingevoerd nadat mensen na hun ontslag 1 tot 2 ton meekregen en binnen 2 weken een nieuwe baan hadden. En dat waren geen uitzonderingen maar betrof ca. 80% van de mensen.