Per 1 juli ben ik aangenomen op een fulltime functie binnen mijn bedrijf waar ik ongeveer 4jaar werk. (uitzendbasis en contract voor bepaalde tijd, parttime). Bij het bespreken van de arbeidsvoorwaarden heb ik bij personeelszaken aangegeven (met wie ik dat gesprek had) dat mijn voor keur uit ging naar de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen werken ( dus partime)
Zij zou dit overleggen met mijn manager. tussen tijds met manager gesproken en die vertelde mij dat hij wilde dat ik full time zou gaan werken.
Aantal dagen later kreeg ik mijn contract thuis gestuurd, waarin stond dat ik de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen zal gaan werken. Deze was ondertekend door de directeur en ik heb deze ondertekend en terug gestuurd.
Nu 1,5 maand later komt mijn manager bij mij dat hij er achter is gekomen dat ik partime werk en dat ie dat niet wil. hij had dit door gegeven bij personeelszaken maar deze hebben dit niet doorgevoerd. en mij een contract voor onbepaalde tijd met partime uren ( zoals ik wenste) toegestuurd. Ondertekend en terug gestuurd.
Nu willen ze mijn contract weer aanpassen naar fulltime...( krijg dus nieuw contract opgestuurd)
Kan dit zomaar?????een contract voor onbepaalde tijd de werkuren aanpassen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uren in contract onbepaalde tijd wijzigen mag ??
-
Re: uren in contract onbepaalde tijd wijzigen mag ??
Vooropgesteld: ik ben geen arbeidsrecht-jurist. Wel een P&O-er met een groot aandeel arbeidsrecht.
Op zich kan één partij een van beide kanten overeengekomen arbeidsovereenkomst niet eenzijdig wijzigen. Dus contract=contract, afspraak is afspraak.
Ik denk dat de werkgever wel een punt kan hebben als jij wist dat voor en bij het tekenen er een fout instond. Je maakt afspraken, daarna wordt het contract schriftelijk opgeteld.
Als zij duidelijk kunnen maken dat jij wist dat je een "fout" tekende, kunnen ze juridisch een punt hebben (jij ook als het in jouw nadeel zou zijn geweest).
Hoe komt het eigenlijk dat die manager er pas na 1,5 maand achter kwam dat je om en om elke week 4/5 dagen werkt?
Op zich kan één partij een van beide kanten overeengekomen arbeidsovereenkomst niet eenzijdig wijzigen. Dus contract=contract, afspraak is afspraak.
Ik denk dat de werkgever wel een punt kan hebben als jij wist dat voor en bij het tekenen er een fout instond. Je maakt afspraken, daarna wordt het contract schriftelijk opgeteld.
Als zij duidelijk kunnen maken dat jij wist dat je een "fout" tekende, kunnen ze juridisch een punt hebben (jij ook als het in jouw nadeel zou zijn geweest).
Hoe komt het eigenlijk dat die manager er pas na 1,5 maand achter kwam dat je om en om elke week 4/5 dagen werkt?