hallo allemaal,
in september 2015 heb ik ontslag gekregen via een vaststellingsovereenkomst die afloopt op 1 maart 2016 met daarbij vrijstelling van werkzaamheden. Echter, ik zal niet in staat zijn om per 1 maart weer te kunnen gaan werken of solliciteren.
Nu is mij verteld dat ik mij dan moet ziek melden bij mijn werkgever, omdat dat nog steeds mijn huidige werkgever is. Is mijn werkgever nu verplicht om mij wel of niet ziek te melden (bij het UWV) en wat zijn de gevolgen van dit verhaal voor een eventuele ziektewet of WW?
alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vaststellingov. en ziekmelden
-
- Contacteer:
Re: vaststellingov. en ziekmelden
Beste Nitrogirl,
Om na het einde van je dienstverband in aanmerking te komen voor een WW-uitkering, verwachten we dat je volledig beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. En dat je ook actief solliciteert naar passend werk.
Als je op 1 maart niet aan die voorwaarde voldoet, krijg je geen WW-uitkering. Je kunt dan wel in aanmerking komen voor een Ziektewet-uitkering. Je moet je daartoe nu inderdaad ziekmelden bij je werkgever. Die kan je op 1 maart ziek uit dienst melden bij UWV. Daarmee vraagt hij de ziektewet-uitkering voor je aan. Naar aanleiding van die melding nemen wij contact met jou op. Je hoeft daar zelf dus niets voor te doen.
Actuele informatie over de Ziektewet-uitkering vind je hier.
Ik wens je van harte beterschap.
Met vriendelijke groet,
Robert
UWV Webcare Team
Om na het einde van je dienstverband in aanmerking te komen voor een WW-uitkering, verwachten we dat je volledig beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. En dat je ook actief solliciteert naar passend werk.
Als je op 1 maart niet aan die voorwaarde voldoet, krijg je geen WW-uitkering. Je kunt dan wel in aanmerking komen voor een Ziektewet-uitkering. Je moet je daartoe nu inderdaad ziekmelden bij je werkgever. Die kan je op 1 maart ziek uit dienst melden bij UWV. Daarmee vraagt hij de ziektewet-uitkering voor je aan. Naar aanleiding van die melding nemen wij contact met jou op. Je hoeft daar zelf dus niets voor te doen.
Actuele informatie over de Ziektewet-uitkering vind je hier.
Ik wens je van harte beterschap.
Met vriendelijke groet,
Robert
UWV Webcare Team
Re: vaststellingov. en ziekmelden
Bedankt!