LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verwijtbaar werkeloos?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Naadjeloos

verwijtbaar werkeloos?

Ongelezen bericht door Naadjeloos »

Hallo,

Na een uitzendperiode van 4 maanden, een half jaar contract en een jaarcontract, allen voor 24 uur per week, heb ik nu een nul uren contract aangeboden gekregen.
Als ik dit niet accepteer, ben ik dan verwijtbaar werkeloos?

vladja

Re: verwijtbaar werkeloos?

Ongelezen bericht door vladja »

Deze vraag moet je bij het UWV stellen. Zij beoordelen of je verwijtbaar werkeloos bent of dat je recht hebt op een uitkering. Alle antwoorden hier geven enkele garantie.

Vladja

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Het lijkt mij dat je als weigert verwijtbaar werkloos bent. Er wordt immers ook in een nul uren contract werk aangeboden. Voor de minder gewerkte uren zal het uwv moeten aanvullen.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Inderdaad, als u niet accepteerd bent u verwijtbaar werkloos als het alternatief is dat ze u ontslaan.
Echter, eigenlijk zou het contract minimaal 24 uur moeten garanderen (gemiddelde werktijd).
Maar ok, verschil tussen theorie en praktijk he :wink:

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

het wordt nu voor de 4de keer verlengt met uitzend mee?want dat wordt meegeteld...
dan mag je niet eens nu een contract krijgen maar vaste aantstelling...bel het uwv zo snel mogelijk voor uitleg...

uitzend wordt meegeteld dat weet ik toevallig ,jaren terug had iemand iets op de zaak van mijn man wat en speelde dit ook ,nou geen 0 uren maar gewoon 40 uur maar ze moesten hem vast aannemen is ook gedaan...immers ze waren tevreden...

ik zou maar gaan bellen als ik jou was..

mvg marieke2407

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

als je dta doet weet je zeker dat je geen contract meer krijgt.

Gewoon aannemen en in je handjes knijpen datje zowieso werk hebt.

Gesloten