LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijwillig ontslag dan kantonrechter formule?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
megatron29

Vrijwillig ontslag dan kantonrechter formule?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Er is binnenkort een reorganisatie in mijn bedrijf nu weet ik van de vorige reorganisatie dat ze me de keuze gaven. Of blijven. Of vrijwillig ontslag aanvaarden.
Als ik dit laatste doe val ik dan onder de kantonrechterformule of toch de transitievergoeding?
Omdat ik volgens mij bij vrijwillig ontslag recht heb op de kantonrechterformule.

Alvast bedankt.

tijger1

Re: Vrijwillig ontslag dan kantonrechter formule?

Ongelezen bericht door tijger1 »

megatron29

Ongelezen bericht door megatron29 »

Dank u wel. :)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou je bij vrijwillig ontslag onder de kantonrechtersformule vallen? En welke c-factor wordt er dan gehanteerd?

In principe is gewoon de transitievergoeding van toepassing, tenzij het bedrijf iets anders overeen is gekomen (en dat mag dan niet lager zijn dan de transitievergoeding). Maar onderhandelen kan natuurlijk altijd.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Bij vrijwillig ontslag zou ik zelfs meer dan de kantonrechterformule verwachten. Bij mij op het werk was dat in ieder geval zo toen er een keer een vrijwillige vertrekregeling was.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De kantonrechtersformule hoeft overigens niet beter te zijn dan de transitievergoeding. Ik zou veel beter af zijn met de transitievergoeding (uitgaande van c=1).

Gesloten