LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat moet ik doen als mijn baas zich onredelijke gedraagt?
-
Wat moet ik doen als mijn baas zich onredelijke gedraagt?
Mijn baas en ik hebben een conflict gehad of ja hij met mij.
Ik gaf aan een baan te hebben gevonden naast t werk wat ik al doe, mn droombaan! Dit was in eerste instantie geen probleem en we zouden beide roosters dan naast elkaar leggen dus er was een oplossing! Tot dat hij de avond zelf bedreigingen uitte via social media en whatsapp! Hij gaat met zn gezin naar disney toe. Die mag ik vergoeden want ik wou volgens hem niet meer bij hem in de winkel werken enz. Dat is helemaal niet t geval! Ik bood juist oplossingen om er te blijven ik had vanmorgen gesprek met hem, ik kwam er gewoon niet tussen! Hij luisterde gewoon niet t is gewoon een groot kind! Ik heb een 0 uren contract en ik ben er per direct opgestapt wat volgens hem niet kan! Volgens t contract kan dit dus wel! Ook had hij me mondeling belooft dat ik 3 volle dagen per week Zou mogen werken heb er nooit 3 volle dagen gestaan! Ja toen ze 2 weken met vakantie gingen 6 dagen per week 2 weken lang toen was ik goed genoeg! Verder heb ik maar elke keer 2 halve dagen gewerkt! Wat kan ik hier nu mee doen? Hij blijft maar dreigen en volhouden! Ik reageer niet en ben vanmorgen uit t gesprek gelopen.
Ik gaf aan een baan te hebben gevonden naast t werk wat ik al doe, mn droombaan! Dit was in eerste instantie geen probleem en we zouden beide roosters dan naast elkaar leggen dus er was een oplossing! Tot dat hij de avond zelf bedreigingen uitte via social media en whatsapp! Hij gaat met zn gezin naar disney toe. Die mag ik vergoeden want ik wou volgens hem niet meer bij hem in de winkel werken enz. Dat is helemaal niet t geval! Ik bood juist oplossingen om er te blijven ik had vanmorgen gesprek met hem, ik kwam er gewoon niet tussen! Hij luisterde gewoon niet t is gewoon een groot kind! Ik heb een 0 uren contract en ik ben er per direct opgestapt wat volgens hem niet kan! Volgens t contract kan dit dus wel! Ook had hij me mondeling belooft dat ik 3 volle dagen per week Zou mogen werken heb er nooit 3 volle dagen gestaan! Ja toen ze 2 weken met vakantie gingen 6 dagen per week 2 weken lang toen was ik goed genoeg! Verder heb ik maar elke keer 2 halve dagen gewerkt! Wat kan ik hier nu mee doen? Hij blijft maar dreigen en volhouden! Ik reageer niet en ben vanmorgen uit t gesprek gelopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2017 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Re: Wat moet ik doen als mijn baas zich onredelijke gedraagt?
Het verhaal is wat vaag. Als je het bij de feiten houdt, wordt t een stuk duidelijker. Als je twijfelt, vraag dan advies aan een advocaat, juridisch loket of rechtsbijstandverzekeraar. Wij hebben je contract niet en kunnen dus niet adviseren.Saskia878730 schreef:Mijn baas en ik hebben een conflict gehad of ja hij met mij.
-
Een 0 uren contract bestaat eigenlijk niet na 3 maanden is het gemiddelde aantal uren over deze periode de overeenkomst. Dit werkt wel twee kanten op, dus als jij minder dan het aantal uren werkt van het gemiddelde in 3 maanden dan heb je recht op uitbetaling van deze uren, zelfde geld bij ziekte. Echter bij het opzeggen geld dus ook gewoon een opzegtermijn van 1 maand (of wat er is overeengekomen). Per direct ontslag nemen mag dus niet, of dit moet anders zijn overeengekomen in je arbeidsovereenkomst (waarbij de werkgever de 3 maanden regel uiteraard niet mag uitsluiten).Saskia878730 schreef:Ik heb een 0 uren contract en ik ben er per direct opgestapt wat volgens hem niet kan! Volgens t contract kan dit dus wel!
Zie https://juridisch-platform.nl/welke-rec ... oCS0Dw_wcB
Wat betreft de bedreigen. Het ligt natuurlijk aan de ernst van de bedreigingen wat de beste stap is. Zijn ze persoonlijk en betreft het geweld dan kun je aangifte doen bij de politie anders zou je eens contact kunnen opnemen met het Juridische Loket hoe je het beste kan handelen. Er zijn vele opties en je ziek melden is er ook eentje alleen is dit enkel een tijdelijke oplossing en komt het conflict niet tengoede.
Die snap ik niet. Bedoelt u dat u zijn trip naar Disney moet betalen?Saskia878730 schreef:Mijn baas en ik hebben een conflict gehad of ja hij met mij.
Het beste is je rechtsbijstand erbij te nemen of juridisch loket
Ik denk dat de baas wilde dat TS kwam werken, zodat hij met zijn gezin weg kon. Nu dat niet gaat vanwege de andere baan van TS, is de baas boos. Lijkt me niet zo'n aardige man, die baas van jou. Goed overleg moet blijkbaar van één kant komen, de jouwe.
Fijn dat je intussen wel je droombaan hebt gevonden. Concentreer je daar maar op.
Fijn dat je intussen wel je droombaan hebt gevonden. Concentreer je daar maar op.
je bent er al weg, wat is precies het probleem?
-
Dit snap ik niet helemaal. Bedoel je dat hij die trip naar Disney al ingepland had, en dat jij voor de uren dat hij er niet is stond ingeroosterd?Saskia878730 schreef:Hij gaat met zn gezin naar disney toe. Die mag ik vergoeden want ik wou volgens hem niet meer bij hem in de winkel werken enz. Dat is helemaal niet t geval! Ik bood juist oplossingen om er te blijven
Kan het zijn dat hij zijn trip naar Disney moet cancelen omdat jij ineens niet meer op komt draven, en dat hij de kosten van het cancelen op jou wil verhalen? Dat lijkt me niet zo heel onlogisch. Wat hierboven ook al gezegd is, je hebt een contract, en aan dat contract zitten van beide kanten verplichtingen.
-
We horen slechts 1 kant van het verhaal, dus jouw conclusies zijn wellicht wat voorbarig.Miepje1 schreef:Ik denk dat de baas wilde dat TS kwam werken, zodat hij met zijn gezin weg kon. Nu dat niet gaat vanwege de andere baan van TS, is de baas boos. Lijkt me niet zo'n aardige man, die baas van jou. Goed overleg moet blijkbaar van één kant komen, de jouwe.