LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer aan het werk zonder tussenkomst bedrijfsarts?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Uw Jurist
Contacteer:

Re: Weer aan het werk zonder tussenkomst bedrijfsarts?

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

megatron29 schreef:In short de bedrijfsarts geeft een mening. Dus als werkgever het daar niet mee eens is kan werkgever met mij doen wat die wil. Dat bedoel ik ermee.
Nee dus. Wat een onzin. Lees nog eens rustig opnieuw mijn antwoorden. Zowel u als de werkgever hebben het minste te vertellen van allemaal als u het niet met elkaar eens zou zijn. De bedrijfsarts geeft dan eerst zijn mening, zo nodig daarna het UWV en zo nodig is daarna het eindoordeel aan de rechter.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 17 aug 2015 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Is de kortste klap nu niet naar je eigen HA gaan?
Eind vorige week ziek gemeld , we zitten nu pas op maandag.
Als er sprake is van een langdurig verhaal komt de bedrijfsarts vanzelf in beeld en geeft advies.

megatron29

Ongelezen bericht door megatron29 »

Hoi ik had ergens gelezen dat advies van bedrijfsarts boven dat van een huisarts gaat. Vandaar.
Vanwaar mijn haast? Ik wil graag weer zo snel mogelijk aan het werk en wil van een deskundige die weet wat kan en niet kan op mijn werk. Zodat ik verantwoord aan het werk kan zonder dat mijn huidige beperking erger word.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dan overleg je dit vooralsnog goed met je werkgever als dat kan , zoals je in je 1e post aangeeft , leg het zwart op wit vast , kijk het een paar weken aan en dan wordt vanzelf de bedrijfsarts ingeschakeld die slechts advies geeft. Daarna komt pas het UWV in beeld , later pas de rechter , als het al zover komt.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

megatron29 schreef:Ik ben sinds eind vorige week ziek gemeld.
Als het zo ernstig is dat je eerst weer therapeutisch aan het werk moet voordat je normaal aan de slag kan, lijkt me dat momenteel wel het laatste waar je je druk over moet maken.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

renewouters schreef:
megatron29 schreef:Ik ben sinds eind vorige week ziek gemeld.
Als het zo ernstig is dat je eerst weer therapeutisch aan het werk moet voordat je normaal aan de slag kan, lijkt me dat momenteel wel het laatste waar je je druk over moet maken.
Ik denk dat ts vervangend werk heeft gekregen maar dat ts daar geen zin in heeft vanwege het aankomende mooie weer.

Ts blijft in elk geval op de oppervlakte over de inhoud en wil niets anders horen dan "bedrijfsarts"

Gesloten