LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weigering ivm extra reistijd

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Ed Stofberg

Weigering ivm extra reistijd

Ongelezen bericht door Ed Stofberg »

Ik heb een halfjaar contract bij een logistiek dienstverlener, aangenomen voor hun eigen kantoor op 10 km van mijn huis. Men heeft het eigen kantoor meteen na 4 weken gesloten (eigenlijk samengevoegd met het hoofdkantoor in Rotterdam). Ik moest me beschikbaar houden voor detachering (het bedrijf heeft een eigen detacheringsafdeling). De directeur beldde me in een keer zelf op, de laatste dag van mijn proeftijd, om 5 voor 5 en wou meteen antwoord ! Passend werk stond ook in het contract vermeld. Ik had verder geen keus dus hebben ze mij zelfs op 87 km in de Botlek bij Rotterdam gedetacheerd. Het is klokje-rond ten opzichte van mijn vertrek 's ochtends, wanneer ik 's avonds weer thuiskom. Mijn avond is verder verziekt omdat ik te moe ben om nog iets (bijv. studie) te doen. Binnenkort wil men mijn contract verlengen, waarschijnlijk slechts voor de korte periode dat de klant nog gebruik maakt van onze diensten. Ik moet dus verplicht weer diezelfde afstand afleggen. Mag ik weigeren, of verlies ik dan mijn recht op een ww uitkering ?

vladja

Re: Weigering ivm extra reistijd

Ongelezen bericht door vladja »

Bij weigering is er geen recht op een WW-uitkering.

Vladja

Ed Stofberg

Ongelezen bericht door Ed Stofberg »

Hallo, Vogels,

Ik ben nog niet werkloos, maar als ik eind december contractverlenging weiger, dan wel. Onder hoge druk van de directie heb ik dus ingestemd met eventuele detachering verder weg. Heb ik daarmee mijn hand overspeeld, wat betreft de werkweigering (op grond van teveel reisuren)?
Zelf ben ik al bezig met sollicitaties, maar voor hetzelfde geld lukt dat pas per 1 februari en heb ik dus toch een overbruggingsmaand nodig.

Nimster

Ongelezen bericht door Nimster »

Helaas is dit niet duidelijk omschreven en zal het van het oordeel van de beoordelaar vd WW afhangen. Het gaat erom of je een redelijke grond had om de jouw aangeboden contractverlenging, te weigeren. Een indicatie is de verlenging van de enkele reistijd met een uur, zo uit mijn hoofd.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

De oplossing is heel simpel.
Gewoon regelmatig ziekmelden om 'bij te tanken.'

Heel waarschijnlijk sta je dan vooraan bij ontslag.
Maar :twisted: dat is niet zo erg.

Uiteindelijk gaat het als je schoorvoetend accoord gaat er toch van komen. Je bent het moe en de wal keert het schip dan op den duur.

Gesloten