LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werkgever wil mij verplichten andere tijden te werken
Werkgever wil mij verplichten andere tijden te werken
mijn werkgever wil dat ik 7:30 ga werken nu werk ik al 16 jaar 6:00 per dag dat is toen 16 jaar terug afgesproken . nou moet ik bij een arboarts verklaren waarom ik niet 7:30 uren wil werken of kan werken . ik werk als order pikker en dat is zwaar werk ik ben nu 52 jaar en het kost al veel energie om 6:00 uren te werken . heb een 30 uren contract wat kan ik doen?
;
;
Re: Werkgever wil mij verplichten andere tijden te werken
Even bellen met het juridisch loket, een eventuele rechtsbijstandverzekering, of een vakbond als je daar lid van bent. Een eerste telefonisch consult bij het juridisch loket is gratis overigens.viavia116 schreef:mijn werkgever wil dat ik 7:30 ga werken nu werk ik al 16 jaar 6:00 per dag dat is toen 16 jaar terug afgesproken . nou moet ik bij een arboarts verklaren waarom ik niet 7:30 uren wil werken of kan werken . ik werk als order pikker en dat is zwaar werk ik ben nu 52 jaar en het kost al veel energie om 6:00 uren te werken . heb een 30 uren contract wat kan ik doen?
Als je een 30 uren contract hebt, kan een werkgever dat niet zo even eenzijdig opschroeven lijkt me, maar goed, ik ben geen arbeidsjurist.
Beetje off topic, maar veel mensen van jou leeftijd en ouder werken 8 tot meer dan 9 uren per dag, 5 dagen in de week, in dubbele onregelmatige dienst en in de weekenden, feestdagen enz......
On-topic, omdat je al zo lang op deze manier met wederzijds goedvinden is er sprake van een aanvulling op je arbeidscontract. Veel mensen noemen dit een gewoonterecht, maar dat bestaat juridisch gezien niet.
Er moeten wel zeer zwaar wegende reden zijn om dat te negeren. Laat je het voor een rechter komen, dan is de kans groot dat je gelijk krijgt.