Ik ben sinds kort begonnen voor een nieuwe werkgever.
Nu zijn er wat problemen en onduidelijkheden bij mijn ex-werkgever aan zaken waar ik aan heb gewerkt.
In hoeverre ben ik verplicht om mijn ex-werkgever te helpen hiermee?
En als ik ze ga helpen, kan ik dan een vergoeding vragen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werkzaamheden doen voor ex-werkgever
Werkzaamheden doen voor ex-werkgever
Laatst gewijzigd door metdennis op 20 aug 2014 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Werkzaamheden doen voor ex-werkgever
Wanneer je een goede verhouding had met die werkgever en het is niet te veel werk, dan zou ik het gratis doen. Anders kun je jezelf laten inlenen via een uitzendbureau of als ZZPer. Had je de schurft aan de werkgever kun je ook gewoon weigeren. De dienstbetrekking is tenslotte beeindigd.
Uiteraard kan je daar een vergoeding voor vragen, je werkt er niet meer. Zaken zijn zaken. Of je dat wilt is, zoals Josephien12 al schrijft, oa afhankelijk van hoe je uit elkaar bent gegaan, en ook hoe jij alles hebt overgedragen.metdennis schreef:Ik ben sinds kort begonnen voor een nieuwe werkgever.
Nu zijn er wat problemen en onduidelijkheden bij mijn ex-werkgever aan zaken waar ik aan heb gewerkt.
In hoeverre ben ik verplicht om mijn ex-werkgever te helpen hiermee?
En als ik ze ga helpen, kan ik dan een vergoeding vragen?
Let wel even op of er een eventueel concurrentiebeding bij je huidige werkgever in het spel is.
Als het wat kleins is en je ze met een paar telefoontjes of mailtjes uit de brand helpt, dan zou ik dat wel gewoon doen. Je weet immers maar nooit of je in de toekomst nog met je ex-collega's te maken krijgt en je kunt beter een goede laatste indruk achterlaten, dat is onbetaalbaar.
Het is natuurlijk wat anders als ze zouden willen dat je bijvoorbeeld nog een dag bij ze komt helpen. Dan zou ik het eerlijk aan je nieuwe werkgever vragen, of je dat in je eigen tijd (eventueel met onbetaald verlof) mag doen. Daarmee geef je ook aan je nieuwe werkgever aan dat je het belangrijk vindt dat het werk goed gaat en dat je ook na/buiten je werk nog er om geeft. Dat lijkt mij juist ook wel positief naar je nieuwe werkgever.
Het is natuurlijk wat anders als ze zouden willen dat je bijvoorbeeld nog een dag bij ze komt helpen. Dan zou ik het eerlijk aan je nieuwe werkgever vragen, of je dat in je eigen tijd (eventueel met onbetaald verlof) mag doen. Daarmee geef je ook aan je nieuwe werkgever aan dat je het belangrijk vindt dat het werk goed gaat en dat je ook na/buiten je werk nog er om geeft. Dat lijkt mij juist ook wel positief naar je nieuwe werkgever.
Ik zou de topictitel even aanpassen
Je hebt nog 2 keuzes ook!
Je hebt nog 2 keuzes ook!