LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ww uitkering

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
anitawrx

ww uitkering

Ongelezen bericht door anitawrx »

Hallo,

ik ben nieuw hier, ben anita 30jaar en alleenstaande moeder van een zoontje van 2 jaar, ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie me helpen, ik heb namelijk na het niet verlengen van mijn contract bij mijn laatste werkgever, recht op een ww-uitkering alleen heb ik nu voor een 2de keer een voorschoot gehad van 300euro waar ik niet eens me huur en gas licht eten en onderhoud van kan betalen, dus belde ik net met het uwv en die meneer zei dat er op mijn dossier een sticker geplakt zat met moeilijk dossier, en dat deze dan snel aan de kant wordt gegooit, omdat iedereen dat moeilijk schijnt te vinden en mij daarom maar een voorschoot blijven uitbetalen. ik heb namelijk recht op een nieuwe uitkering van 32 uur, van uvw rotterdam en de rest moet aangevuld worden met een kleine herleving van mijn werkgever uit 2001 en die zat bij de uszo. deze moeten er dus samen uit zien te komen, en ik moet rekening houden dat het nog wel ff gaat duren, en dat mijn totale uitkering op ongeveer 600 euro gaat uitkomen , hier kan ik toch niet me huur en me kind van onderhouden. heb gehoord dat een minimum uitkering 1100 euro moet zijn klopt dit. mijn vraag is dan ook kun je iets tegen het uwv doen als hun in gebreke blijven omdat je een moeilijk dossier hebt en jij daar dadelijk met je zoontje de dupe van wordt en je huis uit gezet wordt? ik heb al een keer mijn koopwoning moet verkopen door uwv en hoop niet nog een keer me huis uitgezet te worden.
hoop dat iemand me raad kan geven.
alvast bedankt
wordt hier niet blij van :(
groetjes
anita

roro25

Re: ww uitkering

Ongelezen bericht door roro25 »

je kan een bezwaar indienen bij het UWV vanwege niet tijdige behandeling en niet spoedig verwerken van de aanvraag.
Dus brief schrijven waarin je vraagt om spoedige behandeling.

Withje

Ongelezen bericht door Withje »

Als de WW uitkering te laag is, d.w.z. onder het sociaal minimum kun je een toeslag aanvragen, of je die krijgt hangt af van diverse zaken.
Voor meer info klik hier.

Als het dan nog niet voldoende is moet je een bijstands uitkering aanvragen.
In de brochure 'Daarvan kan ik niet rondkomen' (zie link).
Hierin staat o.a;
Soms is een toeslag op uw uitkering niet voldoende
om op het sociaal minimum uit te komen.
Bijvoorbeeld als uw laatstverdiende loon lager
was dan het minimumloon. In dat geval kunt
u waarschijnlijk aanvullende bijstand krijgen.
Neem hiervoor contact op met CWI.

Mocht nu later blijken dat je meer bijstand of juist meer uitkering had moeten krijgen, verreken ze dat onderling.

Sterkte er mee.

solleila

Ongelezen bericht door solleila »

Bellen met de klachtenlijn van het UWV. Een tijdje geleden ook gehad en binnen een dag werd mijn geld die ik via het postkantoor moest ophalen opgestuurd. Dus bel de klachtenlijn. moet ergens op de site staan en anders ff bij de uwv website kijken.

elianne

Ongelezen bericht door elianne »

Altijd direct bij het aanvragen van WW de Toeslagenwet aanvragen. Ik hoorde laatst dat een medewerker van het UWV op zijn kop had gekregen van zijn baas omdat hij iemand inlichtingen had verstrekt overd e Toeslagenwet. Het UWV zal/wil niemand er op wijzen omdat het ze geld kost.

De aanvraag dient binnen een bepaalde termijn te zijn afgehandeld(8 weken). Geef aan dat je hiervan op de hoogte bent en schakel desnoods een advocaat in.

Evt. kun je naar de Sociale Dienst in je woonplaats. Leg de situatie uit en vraag of zij je kunnen helpen. Ze kunnen soms een voorlopige uitkering verstrekken die ze later verrekenen met het UWV.

trimoxa

Ongelezen bericht door trimoxa »

loop even bij een advokaten colectief binnen aangezien je toch tijdelijk een uitkering hebt hoef je niks tot weinig te betalen voor goeie hulp.

want 8 weken wachten huisbazen echt niet op hun geld en enneco sluit je ook zo af.

sterkte meid :wink:

elynasedai

Ongelezen bericht door elynasedai »

Hallo Anita, is het allemaal goedgekomen ondertussen?

Volgens mij kan je terwijl de aanvraag voor WW loopt een bijstandsuitkering aanvragen. Als de WW dan eindelijk is toegekend, kan het UWV de nabetaling verrekenen met de ontvangen bijstandsuitkering.

Zo gaat het bij de Anw en AOW tenminste wel.

Gesloten