LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet verlengen contract.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Ikke29

Niet verlengen contract.

Ongelezen bericht door Ikke29 »

Beste mensen,

Voor een jaar of twee geleden ben ik benadert door een bedrijf die mij graag in vaste dienst wou nemen.Ik heb toen een ander bedrijf laten schieten waarbij ik ook in vaste dienst kon komen.

Ik heb vervolgens 1 jaar contract gekregen, na deze waren er volgens de werkgever enige dingen die niet goed verliepen.Dus wou deze verlengen met 3 maanden.

Na gesprekken onderling bleek op begin september dat mijn contract verlengt zou worden in vast, nu opeens 2 weken later willen zei me contract niet verlengen wegens de resessie.Dit is twee weken voor me contract afloopt.

Ook meent mijn werkgever dat ik geen aanspraak maak op de bonus regeling want ik moet op 31-12-2009 in dienst zijn.Terwijl ik me eerste bonus wel ontvangen heb, met in mindering de maanden dat ik niet in dienst was.

Ook lopen er nu diverse werknemers via het uitzendbureau, je zou verwachten dat deze er eerder uitliggen als ik, maar die werken er nog !!

Wat klopt er niet aan dit verhaal, of wie kan me tips geven?!

Bij voorbaat dank

J.

Ikke29

Re: Niet verlengen contract.

Ongelezen bericht door Ikke29 »

Tevens wil hierop aanmerken,

Dat ik na het begin gesprek alles op papier heb laten zetten, daarop stond ook de bonus minimaal 1000 euro bruto was.

Gr J.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Als je één of twee verlengingen van de periode van je arbeidsovereenkomst hebt gehad, kan dit helaas. Zijn er al drie verlengingen geweest, dan heb je automatisch een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd ("vast contract").

Bij een contract voor bepaalde tijd mag de werkgever in principe zelfs wachten met opzeggen tot op de laatste dag.

cliff

Ongelezen bericht door cliff »

Een werkgever mag zeker NIET wachten tot op de laatste dag, werknemer heefd rechten en plichten.
Minimale tijd van opzeggen is 1 kalendermaand, werkgever is 2 weken te laat dus stikzwijgend cotract voor onbepaalde tijd.
Ik spreek nu wel namens een HORECA CAO weet niet welk CAO u zit.
Maar slechter dan die van de horeca kan haast niet.

Succes.
Ad Verkaad schreef:Als je één of twee verlengingen van de periode van je arbeidsovereenkomst hebt gehad, kan dit helaas. Zijn er al drie verlengingen geweest, dan heb je automatisch een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd ("vast contract").

Bij een contract voor bepaalde tijd mag de werkgever in principe zelfs wachten met opzeggen tot op de laatste dag.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

cliff schreef:Een werkgever mag zeker NIET wachten tot op de laatste dag, werknemer heefd rechten en plichten.
Minimale tijd van opzeggen is 1 kalendermaand, werkgever is 2 weken te laat dus stikzwijgend cotract voor onbepaalde tijd.
Ik spreek nu wel namens een HORECA CAO weet niet welk CAO u zit.
Maar slechter dan die van de horeca kan haast niet.

Succes.
Ad Verkaad schreef:Als je één of twee verlengingen van de periode van je arbeidsovereenkomst hebt gehad, kan dit helaas. Zijn er al drie verlengingen geweest, dan heb je automatisch een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd ("vast contract").

Bij een contract voor bepaalde tijd geldt dat de einddatum reeds van te voren bekend is, vandaar dat er niet hoeft te worden opgezegd. Ik zal nog even linken naar een artikel dat ik wel vaker noem, en waarin o.a. staat: "De arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kent in principe een vooraf overeengekomen einddatum, meestal zes of twaalf maanden na het aanvangen van de werkzaamheden. Na het verstrijken van deze periode eindigt de arbeidsovereenkomst van rechtswege. Volgens art. 7:667 van het Burgerlijk Wetboek (BW) is een opzegging, of zelfs maar een informele aankondiging, juridisch gezien niet nodig."

Zuur misschien, maar toch de waarheid.

marietje224

Ongelezen bericht door marietje224 »

opzeggen van contracten heeft te maken met dienstjaren,ja dat ook nog.
nou geld dat niet voor jou,voor jou maar 1 mnd,of er moet in je contract 2 mnd staan..kijk het eens goed na.
als er idd staat dat je de bonus uitgekeerd krijgt als je per 31-12-2009 nog in dienst bent,ja dan is het zo...
de andere keer ben je dan gematst.

over het uitzendgedoe dat die blijven zitten idd daar kan ik ook kwaad om worden.
bij een goede kennis van mij die kreeg alweer 6 jr terug een reoganisatie en last in first out,jammer...maar de detacherders bleven gewoon zitten en de rechter vond het gewoon goed???????????????nou...
ik snap het wel die kunnen ze er uit gooien wanneer ze willen....
het mag blijkbaar en het ligt aan de mentaliteid van het bedrijf....

godzeidank is erbij mijn man niks aan de hand,maar er is ooit gezegd ja mochten er minder projecten komen dan gaan de inleners eruit,logisch..vind ik maar ja?

kijk eens heeeeeel goed je contract na..het mag 3x verlengt worden en dan hangt ie aan je..dus hij zou kunnen zeggen,joh over 3 mnd neem ik je terug,,dat kan ook nog gebeuren...

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Marietje,
opzeggen van contracten heeft te maken met dienstjaren,ja dat ook nog.
nou geld dat niet voor jou,voor jou maar 1 mnd,of er moet in je contract 2 mnd staan..kijk het eens goed na.
als er idd staat dat je de bonus uitgekeerd krijgt als je per 31-12-2009 nog in dienst bent,ja dan is het zo...
de andere keer ben je dan gematst.
Zoals Ad al terecht zegt. Van opzeggen is hier geen sprake, dus er is ook geen opzegtermijn (logisch toch).
Zelfs als er niks wordt gezegd eindigt het contract van rechtsewege op de einddatum.

Gesloten