LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontslag op staande voet nul-urencontract, mag dit?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
frankvand

Ontslag op staande voet nul-urencontract, mag dit?

Ongelezen bericht door frankvand »

Ik werk als barhoofd bij een strandtent, vanaf de opbouw (maart) tot de afbouw (november). Je kunt me een fulltime werknemer noemen, al is er in deze branche sprake van nul-urencontracten. De praktijk is dat ik vanaf de opening gemiddeld 40 uur per week werk werk en altijd vijf/zes dagen per week ingeroosterd ben.

Nu heb ik een aanbod gekregen om over twee weken als manager aan de slag te gaan bij een ander bedrijf. Op alle fronten is dit een verbetering voor mij, zowel in functie, salaris en toekomstperspectieven . Dit heb ik afgelopen maandag direct besproken met mijn huidige werkgever en samen zijn we overeengekomen dat ik over twee weken ontslag neem. Dit heb ik -op zijn verzoek- ook schriftelijk bevestigd. De komende weken zou ik me nog vol inzetten -herhaaldelijk aangegeven-, nieuw personeel inwerken en mijn werk overdragen (ik deed ook het contact met personeel over beschikbaarheid, ik maakte het rooster, deed de fooiverdeling, opende de zaak, maakte open-sluit-lijsten voor de bar enz).

Echter, gisteren, een dag na ons gesprek, heeft mijn werkgever mij medegedeeld mij per direct niet meer op te roepen, al sta ik deze week gewoon ingeroosterd. Dat kan hem niets schelen, zegt hij letterlijk, hij vindt de situatie dat ik over twee weken weg ben lastig (want er wordt over gepraat) en wil door met een nieuw team.