LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht tijd inleveren.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Tasje17

Verplicht tijd inleveren.

Ongelezen bericht door Tasje17 »

Hoi allemaal.
Ik werk al ongeveer 4 jaar bij een schoonmaakbedrijf. 20 uur in de week. In vast dienstverband.
We hebben net te horen gekregen, een week terug. Dat als het schoonmaakbedrijf niet gaat bezuinigen dat we over 1 en 3 jaar failliet zijn. Nu was ons in eerste instantie gevraagd of we elke dag 5 minuten willen inleveren. We konden er een week over nadenken en vandaag wilde ze weten of we wilden doen ja of nee. Het gesprek dat vandaag gepland was, ging niet helemaal zoals we hadden verwacht. Er werd ons mededeelt dat we 10 minuten per dag moesten inleveren, wilden we dat niet dan zaten daar consequenties aan vast. Of je levert tijd in of je moet ergens anders 10 minuten gaan werken.. Ik voelde me behoorlijk voor het blok gezet, en ze liet ook duidelijk merken dat we geen andere keuze hadden. Ik wilde in eerste instantie al weigeren. Want tja, deze tijden zijn al moeilijk zat.

Mijn vraag was eigenlijk, mag mijn baas dit doen? Zijn er nog mensen met dezelfde ervaringen?

Bedankt voor lezen.. :)

Barman

Re: Verplicht tijd inleveren.

Ongelezen bericht door Barman »

Natuurlijk mag je baas dat vragen. Het alternatief zal gedwongen ontslagen zijn.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

hebben jullie een ondernemingsraad? zo ja, want vinden die ervan?
het kan best zo zijn dat het bedrijf inderdaad moeilijke tijden doormaakt waardoor dit gedwongen ontslagen kan voorkomen. De situatie van het kan ook zo slecht zijn dat ze ondanks het inleveren van salaris alsnog op de fles gaan.