LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werkgever wil van me af! Wat nu?
-
Re: Werkgever wil van me af! Wat nu?
Bedankt voor alle reacties tot nog toe. Zitter er een paar bij die wat kritisch zijn. Denk dat ik die wel weg zou kunnen nemen als ik meer over de situatie in detail zou treden, maar dat lijkt me niet zo verstandig hier openlijk op internet. Kan wel zeggen dat ik niet alleen sta in mijn situatie. Er zijn diverse collega's van mij in vergeIijkbare gevallen binnen de afdeling die zich genoodzaakt voelde weg te gaan, overspannen zijn geworden, ongelukkig zijn in hun functie, ergens anders reintegreren of ook een vaststellingsovereenkomst worden voorgelegd. Je hebt daarnaast een kliek rond de leidinggevende van mensen die heel positief worden behandeld. Juist dat is wat ook de sfeer en werksituatie ernstig negatief beinvloed. Maar ik wil het nu even bij mij zelf houden. Ik wordt voor mijn gevoel de deur uitgewerkt zonder een eerlijke kans te krijgen. Mijn functioneren wordt overigens niet alleen in mijn beoordeling, maar voortdurend negatief benaderd. En dan wel op een ongefundeerde en buitenproportionele wijze waarbij positieve zaken sterk onderbelicht blijven. Ik vind ook dat al zou ik nu niet een vaststellingsovereenkomst tekenen ik door het hele gebeuren beperkt ben ik het mijzelf kunnen bewijzen (geen optimle situatie om je werk te doen).
-
Als je dit zo ervaart, wil je er dan nog wel blijven?Mijn functioneren wordt overigens niet alleen in mijn beoordeling, maar voortdurend negatief benaderd. En dan wel op een ongefundeerde en buitenproportionele wijze waarbij positieve zaken sterk onderbelicht blijven.
Wat ik vanmorgen schreef, op basis van jouw verhaal denk ik dat het punt is bereikt dat het wijsheid is uit elkaar te gaan, en dan is het een kwestie van: het beste er uit halen voor jezelf.
Het Juridisch Loket, en ook het werkbedrijf, of hoe dat ook heet, kunnen je daarbij het beste helpen. Zorg in ieder geval dat je niet verwijtbaar werkloos bent!
-
Typisch gewauwel van een man zonder baan.Als je dit zo ervaart, wil je er dan nog wel blijven?
Wat ik vanmorgen schreef, op basis van jouw verhaal denk ik dat het punt is bereikt dat het wijsheid is uit elkaar te gaan, en dan is het een kwestie van: het beste er uit halen voor jezelf.
Dat vind ik nou onder de gordel. Het op de man spelen is nog steeds geen inhoudelijk argument. WA heeft hier best een punt. Continue met werkgerelateerde spanningen zitten is uiteindelijk niet goed voor de psychische dan wel lichamelijke gezondheid. Dus zou TS inderdaad eens goed moeten nagaan wat ze wil.Leo The Emperor schreef:Typisch gewauwel van een man zonder baan.Als je dit zo ervaart, wil je er dan nog wel blijven?
Wil ze er nog blijven werken wel of niet. Het afdwingen van een kans terwijl ze toch niet wil blijven heeft ook niet veel nut. Misschien voelt TS zich niet happy in de functie, misschien is deze te zwaar of juist te licht, misschien past ze niet in het bedrijf of branche. Het is echt niet rottig bedoeld naar TS, zoiets kan gewoon gebeuren en is zeker geen schande.
Overigens ben ik ook benieuwd naar het antwoord van het juridisch loket.
-
Zóóó inhoudelijk, hier is de TS echt mee geholpen.Leo The Emperor schreef:Typisch gewauwel van een man zonder baan.Als je dit zo ervaart, wil je er dan nog wel blijven?
Huh? Jij denkt dat een verziekte arbeidsrelatie wel wwer goed komt?Leo The Emperor schreef:Typisch gewauwel van een man zonder baan.Als je dit zo ervaart, wil je er dan nog wel blijven?
Ik snap even niet waarom deze opmerking nodig is ?Leo The Emperor schreef:Typisch gewauwel van een man zonder baan.Als je dit zo ervaart, wil je er dan nog wel blijven?
In eerste instantie is het zo dat werkgever en werknemer in gezamenlijkheid moeten zoeken naar de reden van onderprestatie en de oplossing daarvan. Dat er een verbeterplan is opgesteld is op zich positief, maar je moet dan wel een eerlijke kans krijgen om die punten door te voeren. Je schrijft dat je zelf al veel hebt gedaan om de situatie te verbeteren en dat je daar ook aan wilt werken. Dat is prima.Juliette99 schreef:Bedankt voor alle reacties tot nog toe. Zitter er een paar bij die wat kritisch zijn. Denk dat ik die wel weg zou kunnen nemen als ik meer over de situatie in detail zou treden, maar dat lijkt me niet zo verstandig hier openlijk op internet. Kan wel zeggen dat ik niet alleen sta in mijn situatie. Er zijn diverse collega's van mij in vergeIijkbare gevallen binnen de afdeling die zich genoodzaakt voelde weg te gaan, overspannen zijn geworden, ongelukkig zijn in hun functie, ergens anders reintegreren of ook een vaststellingsovereenkomst worden voorgelegd. Je hebt daarnaast een kliek rond de leidinggevende van mensen die heel positief worden behandeld. Juist dat is wat ook de sfeer en werksituatie ernstig negatief beinvloed. Maar ik wil het nu even bij mij zelf houden. Ik wordt voor mijn gevoel de deur uitgewerkt zonder een eerlijke kans te krijgen. Mijn functioneren wordt overigens niet alleen in mijn beoordeling, maar voortdurend negatief benaderd. En dan wel op een ongefundeerde en buitenproportionele wijze waarbij positieve zaken sterk onderbelicht blijven. Ik vind ook dat al zou ik nu niet een vaststellingsovereenkomst tekenen ik door het hele gebeuren beperkt ben ik het mijzelf kunnen bewijzen (geen optimle situatie om je werk te doen).
Je schrijft verder dat er meer speelt op de afdeling dan alleen bij jou. Dat is een punt van zorg.
Als dit bij de rechter komt zal zijn oordeel waarschijnlijk luiden dat de werkverhouding onherstelbaar is verstoord en dat u wegens beperkte schuld daaraaan recht heeft op een vergoeding. Tevens zal hij werkgever verplichten mee te werken aan het zoeken naar een nieuwe baan. Ik denk niet dat hij het in deze situatie verantwoord acht u weer te werk te stellen.
Overigens, u vraagt over ziekmelden. Dat zou ik alleen doen als u zeker denkt te weten dat uw lot (ontslag) al bezegeld is. U kunt daarmee de boel uitstellen maar niet voorkomen. Het is een pesterijtje naar de werkgever toe want die heeft het bij ziekte nog moeilijker u te ontslaan omdat de schijn dan is dat hij u vanwege de ziekte ontslaat en dat is bij wet verboden.
Je geeft niet aan wat er negatief werd beoordeeld. Ik kan me er na dit relaas wel een voorstelling van maken.Juliette99 schreef: Mijn werkgever (een overheidsorganisatie) wil van mij af. Ik heb eind 2011 een enigzins negatieve beoordeling gehad (mijn 1e beoordeling) waar ik het niet mee eens was en waarop ik mijn schriftelijke visie heb gegeven.
Je ligt dus niet in de groep en weigert je te veranderen. Ik denk ook dat jij het onderliggende probleem bent ook al zul je natuurlijk liever de werkgever de schuld geven.Juliette99 schreef:Vlak daarna ben ik met zwangerschapverlof gegaan. Nadat ik in april 2012 weer begonnen ben met werken heb ik samen met mijn leidinggevende een plan van aanpak opgesteld die begin juni 2012 klaar was. Een week daarna ben ik wegens veel negativiteit en spanning op de werkvloer twee weken (in overleg met huisarts en bedrijfsarts) ziek thuis geweest. Nu heb ik pas een re-integratietraject van 5 weken afgerond (begonnen met halve dagen werken en steeds een uur per week extra). Ik ben ook bezig sinds eind juni met een externe coach die mij helpt in de situatie (omgaan met negativiteit en spanning).
Ja lijkt me logisch. Als je 2 keer negatief word beoordeeld waarbij er totaal geen verbetering in zit maar eerder een verslechtering, dan word het tijd om te gaan.Juliette99 schreef:Kortgeleden heeft mijn leidinggevende echter aangegeven dat ik niet beter functioneer (eerder slechter), een nieuwe negatieve beoordeling aan ziet komen eind dit jaar, dat onze wegen dan zullen moeten scheiden en we ook een vaststellingsovereenkomst kunnen afsluiten waarbij ik instem met een ontslag.
Ze zijn dus al 2+ jaar met je bezig, je verandert niets maar maakt het erger, je geeft aan niet gemotiveerd te zijn en geen vertrouwen in je werkgever te hebben. Waarom blijf je er in godsnaam nog werken? Zoek werk waar je wel gewaardeerd word en wat je wel leuk vind.Juliette99 schreef:Het voelt voor mij alsof ik geen eerlijke kans krijg. Ik krijg geen tijd om aan de slag te gaan met een plan van aanpak (van begin juni), mijn coachingstraject is nog niet afgerond en de uitkomst van mijn volgende beoordeling lijkt al vast te staan. De situatie zorgt bij mij voor psychische en fysieke klachten. Ondertussen voel ik mij belemmerd in het kunnen bewijzen van mijzelf op mijn werk (weinig vertrouwen en motivatie).
Geen eerlijke kans? Je krijgt een coachingstraject, een plan van aanpak, je gaat weer de ziektewet in wat geaccepteerd word... Wat moeten ze doen? De rode loper uitleggen en allemaal op hun tenen door de gang zodat jij je werk kunt doen?
Juliette99 schreef:Ik twijfel nu erg wat ik moet doen. De vaststellingsovereenkomst die ik in concept heb gekregen is erg beperkt. Er staat niks in over een ontslagvergoeding en de ontslagdatum is al heel snel. Ook worden er vanuit de werkgever weinig garanties geboden over bemiddeling naar ander werk (moet vooral vanuit mij komen i.s.m. een extern outplacement bureau). Ik vraag mij nu af:
- Moet ik wel gaan onderhandelen over een vaststellingsovereenkomst?
- Helpt het als ik daarbij allereerst (als reactie op de voorgestelde vaststellingsovereenkomst) mijn visie op de situatie geef aangezien ik ervan overtuigd ben dat ik geen eerlijke kans krijg om mijzelf te bewijzen en min of meer de deur uit wordt gewerkt? Dit om de onderhandeling over de vaststellingsovereenkomst wat minder in te gaan als een mak lammetje?
- Moet ik de vaststellingsovereenkomst afwijzen en zeggen tegen mijn leidinggevende ik ga mezelf bewijzen (tot nu toe steeds door mij gezegd, maar met weinig wederzijds vertrouwen van mijn leidinggevende tot gevolg). En dan dus mijn volgende beoordeling afwachten?
- Moet ik dan verder nu niets zeggen over wat ik van de situatie vind?
Dit is precies een omschrijving van het typje wat je bent vrees ik. Het zit even tegen, maar het ligt neit aan jou, laten we dan maar snel de zw ingaan. Alleen dat je het als keus durft op te schrijven zegt m.i. genoeg.Juliette99 schreef:- Of kan ik mij beter ziek melden (zit tegen het randje aan v.w.b. het nog in staat zijn om te werken) zodat via de bedrijfsarts een traject in gang wordt gezet waarbij misschien het onderliggende probleem (niet mijn ziek zijn maar de situatie op mijn werk) wordt aangepakt?
Als je wilt blijven werken moet je:Juliette99 schreef:- Moet ik een klacht indienen bij de vertrouwenspersoon of klachtencommissie? (Voel hier in principe niet zo veel voor want ik heb geen zin in al de heisa).
* jezelf motiveren
* hard aan t werk
* niet zeuren om elk klein dingetje maar er gewoon tegen aan gaan.
* bewijs het tegendeel dan als je van jezelf weet dat het beter kan?
Waarom zie ik bovenstaande er niet bijstaan als keuzes? Ohja, dan moet je het zelf doen.
Nou, dan weet je dat ook weer.Juliette99 schreef:Vind het allemaal heel erg lastig en vervelend! Ik win bij meer mensen advies in. Ben ook al bij het juridisch loket geweest, maar ben toch ook benieuwd hoe jullie op het forum hier over denken...
binnenkomen in een bedrijfscultuur waar al een kliek mensen zitten die op elkaar ingespeeld zijn betekend (hoe lullig ook) dat je met ze mee moet gaan of je zeer neutraal op moet stellen. Dat doe je blijkbaar niet en dan word het inderdaad neit gezellig op de werkvloer. Ik heb exact hetzelfde meegemaakt maar heb het compleet omgedraaid omdat ik me niet heb ziek gemeld, geen plan van aanpak heb gehad, maar gewoon een gesprek met de werknemers heb gehad waarna de spanningen geklaard waren. Geen afspraken gemaakt, gewoon je werk doen en normaal doen tegen je collega's en klaar was kees.
Hoe meer je je afsluit en personen als kliekje gaat beschouwen hoe meer je het buitenbeentje word. Als je dan je kopje laat hangen en de ziektewet ingaat is dat vaak een goed begin van het einde van je carriere bij het bedrijf. Als je laat zien dat je sterk bent en gewoon meedoet, zul je zien dat er een heleboel verandert. In mijn geval duurde het ongeveer 6 maand voor ik mijn plek had gevonden. Het was niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk. Ik weet wel dat als ik 6 jaar geleden mijn koppie had laten hangen en de zw in was gegaan, ik het hier wel had kunnen shaken.
ik merk een vastbijten in de huidige situatie op. Is het niet wijzer de zaak een slag voor te zijn en elders werk te zoeken ipv min of meer af te wachten wat de ander gaat doen? Ja het is slechte economie maar dat betekent niet dat voor iemand die wil geen mogelijkheden zijn. en de situatie nu gaat alleen maar meer stress geven en wellicht dus zelfs de mogelijkheden voor ander werk beperken...is maar een idee hoor.
-
Heb inmiddels veel advies ingewonnen. Ook juridisch. En ik ben gesterkt in mijn gevoel dat er sprake is van een hele verkeerde en onrechtmatige situatie. Ik ga dan ook met een advocaat de onderhandelingen in en als dat geen oplossing opleverd die recht doet aan de situatie dan beraden we ons op vervolgstappen.
Natuurlijk zoek ik ondertussen druk ander werk. Maar het werk ligt momenteel helaas niet voor het oprapen.
Nogmaals bedankt voor alle reacties. De paar negatieve reacties van mensen die denken te weten dat het wel even allemaal aan mjj ligt neem ik maar even voor lief. Is ook een beetje des internet natuurlijk. Ik ben heus zelfkritisch, maar er zijn grenzen. En je eigen persoon en situatie als voorbeeld nemen van hoe het allemaal even moet en hoort geeft wat mij betreft alleen maar aan dat je te snel conclusies trekt en nodeloos anderen terecht wil wijzen.
Natuurlijk zoek ik ondertussen druk ander werk. Maar het werk ligt momenteel helaas niet voor het oprapen.
Nogmaals bedankt voor alle reacties. De paar negatieve reacties van mensen die denken te weten dat het wel even allemaal aan mjj ligt neem ik maar even voor lief. Is ook een beetje des internet natuurlijk. Ik ben heus zelfkritisch, maar er zijn grenzen. En je eigen persoon en situatie als voorbeeld nemen van hoe het allemaal even moet en hoort geeft wat mij betreft alleen maar aan dat je te snel conclusies trekt en nodeloos anderen terecht wil wijzen.
Mijn god wat een advies. Na het verbeterplan en plan van aanpak is de situatie verslechterd. Wel opgemerkt?olaf79 schreef: In eerste instantie is het zo dat werkgever en werknemer in gezamenlijkheid moeten zoeken naar de reden van onderprestatie en de oplossing daarvan. Dat er een verbeterplan is opgesteld is op zich positief, maar je moet dan wel een eerlijke kans krijgen om die punten door te voeren. Je schrijft dat je zelf al veel hebt gedaan om de situatie te verbeteren en dat je daar ook aan wilt werken. Dat is prima.
Je schrijft verder dat er meer speelt op de afdeling dan alleen bij jou. Dat is een punt van zorg.
Hoe kom je daarbij? Mijn god, zuig je zomaar alles uit je duim?olaf79 schreef:Als dit bij de rechter komt zal zijn oordeel waarschijnlijk luiden dat de werkverhouding onherstelbaar is verstoord en dat u wegens beperkte schuld daaraaan recht heeft op een vergoeding.
Dit is ook pure onzin en gebaseerd op natte vingerwerk.olaf79 schreef: Tevens zal hij werkgever verplichten mee te werken aan het zoeken naar een nieuwe baan. Ik denk niet dat hij het in deze situatie verantwoord acht u weer te werk te stellen.
Mentaliteit mentaliteit, daar ligt hier het probleem. Met zon mentaliteit kun je het wel schudden. Ook kan de werkgever aantonen dat men al bezig is met een ontslagprocedure. Als je dan snel de ziektewet ingaat gaat dat je niks helpen.olaf79 schreef:Overigens, u vraagt over ziekmelden. Dat zou ik alleen doen als u zeker denkt te weten dat uw lot (ontslag) al bezegeld is. U kunt daarmee de boel uitstellen maar niet voorkomen. Het is een pesterijtje naar de werkgever toe want die heeft het bij ziekte nog moeilijker u te ontslaan omdat de schijn dan is dat hij u vanwege de ziekte ontslaat en dat is bij wet verboden.
Laatst gewijzigd door Umad op 09 aug 2012 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Of je komt hier op internet heel zielig doen, terwijl je ook wel weet dat de enige die verantwoordelijk is voor jou acties, jijzelf bent. Als je dan zo graag advies in wilt winnen, moet je het hele verhaal kenbaar maken. Nu roept iedereen maar in het wilde weg iets, wat in je straatje past, en dat is dan goed advies. Zoals je zelf aangeeft heb je liever geen kritiek (goh) maar moet iedereen met je meepraten. Doen ze dat niet, dan zijn ze negatief en willen ze je niet helpen. Ik zou zeggen doe je ogen eens open stop met zelfmedelijden en ga gewoon aan je werk.Juliette99 schreef:Heb inmiddels veel advies ingewonnen. Ook juridisch. En ik ben gesterkt in mijn gevoel dat er sprake is van een hele verkeerde en onrechtmatige situatie. Ik ga dan ook met een advocaat de onderhandelingen in en als dat geen oplossing opleverd die recht doet aan de situatie dan beraden we ons op vervolgstappen.
Zo niet: tot volgend jaar, zelfde post, nieuwe werkgever.
-
Uiteraard. Die advocaat wil ook geld verdienen. Je hebt een concept gekregen, dus het is hoe dan ook onderhandelbaar. Maar om daar nou een advocaat voor mee te nemen? In ieder geval, of de situatie nu echt zo verkeerd en onrechtmatig is, of dat die advocaat probeert een klantje te winnen door met je mee te praten, als ik het goed begrijp is de werksituatie dusdanig verstoord dat het einde oefening is bij dat bedrijf?ik ben gesterkt in mijn gevoel dat er sprake is van een hele verkeerde en onrechtmatige situatie. Ik ga dan ook met een advocaat de onderhandelingen in en als dat geen oplossing opleverd die recht doet aan de situatie dan beraden we ons op vervolgstappen.
Ze zullen echt blij zijn als je met een advocaat komt aanzetten, diezelfde middag krijg je vast nog een slagroompunt bij de koffie omdat ze je zo aardig vinden.
-
Juliette, ik zou even de opmerkingen van mensen als umad en witte angora vergeten. Het is inderdaad zoals jij zegt des internets en sommigen hebben er gewoon veel lol in om anderen zo negatief mogelijk aan te pakken. Dit zijn de mensen die middels internetpesten hun gram halen.
Ik denk dat je gezien jouw situatie het meest verstandige hebt gedaan. Wees op je hoede zolang je er nog werkt en probeer gewoon het meeste eruit te slepen. Niet meer normaal zoals men denkt daar personeel te kunnen behanden.
Ik denk dat je gezien jouw situatie het meest verstandige hebt gedaan. Wees op je hoede zolang je er nog werkt en probeer gewoon het meeste eruit te slepen. Niet meer normaal zoals men denkt daar personeel te kunnen behanden.
Wat is haar situatie dan? Als jij hieruit kunt halen dat zij alles goed heeft gedaan en het personeel slecht behandeld word vind ik dat heel knap van je.john duelieux schreef:Juliette, ik zou even de opmerkingen van mensen als umad en witte angora vergeten. Het is inderdaad zoals jij zegt des internets en sommigen hebben er gewoon veel lol in om anderen zo negatief mogelijk aan te pakken. Dit zijn de mensen die middels internetpesten hun gram halen.
-
Aldus degene die over het algemeen meer op de man speelt dan met inhoudelijke argumenten komt.john duelieux schreef:Juliette, ik zou even de opmerkingen van mensen als umad en witte angora vergeten. Het is inderdaad zoals jij zegt des internets en sommigen hebben er gewoon veel lol in om anderen zo negatief mogelijk aan te pakken. Dit zijn de mensen die middels internetpesten hun gram halen.
Dat het voor TS einde verhaal is bij dit bedrijf moge duidelijk zijn, dat ze er zoveel mogelijk uit moet slepen ook, maar wat is de meerwaarde van een advocaat hierin? Het bedrijf heeft al lang een standpunt ingenomen tot hoever ze gaan, een advocaat krijgt er heus niet meer uit dan dat.
-
tijdens een onderhandeling met een advocaat aankomen?
heeeeellllll erg slim. (dus niet)
je werkt voor een overheidsinstantie, het voornemen is jou ontslag te geen, wat denk je wat voor advocaten en juridische afdeling de overheid heeft?
die maken volledig gehakt van jou advocaat.
wat de overheid wil zal gebeuren, of je het nou leuk vind of niet.
je zal waarschijnlijk een zakcentje mee krijgen en that's it.
heeeeellllll erg slim. (dus niet)
je werkt voor een overheidsinstantie, het voornemen is jou ontslag te geen, wat denk je wat voor advocaten en juridische afdeling de overheid heeft?
die maken volledig gehakt van jou advocaat.
wat de overheid wil zal gebeuren, of je het nou leuk vind of niet.
je zal waarschijnlijk een zakcentje mee krijgen en that's it.
-
Dit is weer precies hetzelfde gewauwel.Witte Angora schreef:Dat het voor TS einde verhaal is bij dit bedrijf moge duidelijk zijn, dat ze er zoveel mogelijk uit moet slepen ook, maar wat is de meerwaarde van een advocaat hierin? Het bedrijf heeft al lang een standpunt ingenomen tot hoever ze gaan, een advocaat krijgt er heus niet meer uit dan dat.
Blijkbaar is TS pas kort in dienst bij deze overheidsorganisatie, en het is veel beter dat ze eerst probeert om nog wat van haar functie ( of een andere binnen deze organisatie) te maken. In de eerste berichten toont ze ook nog wel strijdlust, om zich hiervoor in te spannen.
Maar door het gewauwel om nu met advocaten of anderzins proberen zoveel mogelijk geld op te strijken, maar er wel als een werkeloze uit te komen, wordt TS faliekant de verkeerde kant opgestuurd. Ze lijkt inmiddels zelf ook murw geslagen.
Gezien de korte periode van samenwerking zijn er best nog wel kansen om er iets van te maken, en dat verdient nog zeker de voorkeur.
Je hebt pas verloren als je vindt dat je verloren hebt..
Nou dit is pas nuttig gewauwel.Leo The Emperor schreef:Dit is weer precies hetzelfde gewauwel.Witte Angora schreef:Dat het voor TS einde verhaal is bij dit bedrijf moge duidelijk zijn, dat ze er zoveel mogelijk uit moet slepen ook, maar wat is de meerwaarde van een advocaat hierin? Het bedrijf heeft al lang een standpunt ingenomen tot hoever ze gaan, een advocaat krijgt er heus niet meer uit dan dat.
Blijkbaar is TS pas kort in dienst bij deze overheidsorganisatie, en het is veel beter dat ze eerst probeert om nog wat van haar functie ( of een andere binnen deze organisatie) te maken. In de eerste berichten toont ze ook nog wel strijdlust, om zich hiervoor in te spannen.
Maar door het gewauwel om nu met advocaten of anderzins proberen zoveel mogelijk geld op te strijken, maar er wel als een werkeloze uit te komen, wordt TS faliekant de verkeerde kant opgestuurd. Ze lijkt inmiddels zelf ook murw geslagen.
Gezien de korte periode van samenwerking zijn er best nog wel kansen om er iets van te maken, en dat verdient nog zeker de voorkeur.
Je hebt pas verloren als je vindt dat je verloren hebt..
TS toont zich veruit het meest strijdbaar om vooral het onderste uit de kan te halen door nu al met advocaten te komen aanzetten.. Zoiets kan het best met een professionele en zakelijke instelling opgelost worden. Dat TS al als serieuze optie overweegt om zich maar gewoon weer ziek te melden om de zaak te dwarsbomen getuigt niet van die benodigde instelling.
Overstappen naar een andere functie of afdeling heeft meestal ook niet veel zin. De reputatie zal TS in dat geval wel vast vooruitsnellen, want ook grote organisaties zijn dan heel klein.
TS werkt er naar alle waarschijnlijkheid nog maar vrij kort. Als dan daadwerkelijk zo'n groot gedeelte van deze periode als niet goed genoeg beoordeeld wordt blijft men geen kansen krijgen. Doorgaans krijg je sneller kansen als je eerst jaren wel goed gefunctioneerd hebt. De arbeidsverhouding is inmiddels teveel verstoord.