LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgewezen bij postNL

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
nona2stepzz

Afgewezen bij postNL

Ongelezen bericht door nona2stepzz »

Ik had vandaag een sollicitatie bij postNL, ik ben officeel 100% afgekeurd. Maar de laatste tijd gaat het wel redelijk goed dus ik wilde proberen om meer te werken. Ik ben dus afgewezen omdat, zoals de dames zeiden dat zij de garantie zoeken van iemand die op zijn minst 1 jaar zelfstandig kan werken. Deze sollicitatie had ik om 14.00 vandaag. En dit was mijn eerste sollicitatie sinds 9 jaar.

Nu ging ik in mijn mailbox kijken en vond ik een email met een afwijzing van postNL om 13.30. Dat was dus meer dan een half uur voor mijn sollicitatie, dus voor ik solliciteerde was ik al afgewezen. Ik vind dit nog al een vreemde bedoeling.

Heeft iemand anders ook zulke ervaringen? En ligt het aan de mailbox dat die een verkeerde tijd aan heeft gegeven, of is deze email echt toen pas gestuurd?

stofzuigertje

Re: Afgewezen bij postNL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze willen geen risico dat de post staan bleef wegens uw gezondheid.

Maar als iemand anders het op zijn/haar naam zet die gezond is en het werk als ZZPer uitbesteed aan U is er meestal niets aan de hand.
Wel word het uitbetaalde verrekend met je uitkering.

Er is nauwelijks controle wie er werkelijk bezorgde en ik weet van Postbezorgers die er ook een krantenwijk bij pakken wat niet mag.
Het is wel hard werken tegen laag loon dus daarom zullen ze niet zo streng controleren.

Dat ze reeds een afbericht stuurden, blijkbaar wisten ze vooraf dat je afgekeurd was en waarom jou laten komen vind ik daarom ook dom en vreemd.
Vermoedelijk een foutje dat ze niet wilde toegeven.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben dus afgewezen omdat, zoals de dames zeiden dat zij de garantie zoeken van iemand die op zijn minst 1 jaar zelfstandig kan werken.
Ik kan me dit wel voorstellen, maar had jij toestemming om weer te gaan werken ?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik vind het altijd super als mensen weer willen proberen te gaan werken...echt waar!
alleen ik zeg kijk uit.
waarom,je hebt nu je wao of wia?
je voelt je nu goed genoeg om weer wat te gaan werken,maar wat mankeer je en kan dat weer omslaan?
oke,prima,overal op het uwv lees je ,als u weer gaat werken en het lukt niet vervalt u weer in u uitkering...FOUT...
dat is wel als je melding hebt gemaakt,bij een keuringsarts bent geweest en begeleiding hebt...
op eigen houtje...heb je kans op zware problemen..ik waarschuw je alleen maar...
ik weet niet hoe het nu is..maar dit was wel wat er in mijn papieren stond toen ik in de wao kwam...dus?
ik zeg het maar

Gesloten