LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidsongeschikten wordt zand in de ogen gestrooid

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Arbeidsongeschikten wordt zand in de ogen gestrooid

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Grote koppen in de media: Brugbanen voor wao'ers. Leeftijd voor (WIA) herkeuring omlaag van 50 naar 45 jaar. WAO'ers krijgen ook 75% van laatstverdiende loon.

Goh, wat komt dat allemaal sociaal over. Vergeet het dus maar mooi !
De gemiddelde werkgever wil gewoon geen (ex)wao'er in dienst en het maakt niet uit of dat met subsidie is of niet. Zelfs al kregen ze geld toe...

WIA (her)keuringsleeftijd naar beneden: Een groot deel van die leeftijdsgroep is al herkeurd en de bijstand in gebonjourd. Er wordt geen woord gerept of die mensen nu hun oude wao-rechten terug krijgen.

Van 70 naar 75%: Voor de meeste wao'ers heeft dat geen enkel positief effect op hun koopkracht. Dat geld wordt n.l. via kortingen op zorg- en/of huurtoeslag weer ingevorderd.
Alleen degenen die een wao-uitkering boven de subsidiegrens krijgen zal deze regeling mogelijk gunstig uit vallen.

De Geus ( ik moet die gast niet echt) zei tenminste nog rechtstreeks hoe hij de wao'ers ging "pakken" , hetgeen het komende kabinet in oprichting dit op een achterbaks te noemen manier doet

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Arbeidsongeschikten wordt zand in de ogen gestrooid

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Wat bazel je nu? De zorgtoeslag is omhoog gegaan. De premies helaas ook maar dan moet je bij de verzekeraar zijn.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Arbeidsongeschikten wordt zand in de ogen gestrooid

Ongelezen bericht door Maarschalk »

De gemiddelde werkgever wil gewoon geen (ex)wao'er in dienst en het maakt niet uit of dat met subsidie is of niet. Zelfs al kregen ze geld toe...
Klopt. En ik geef ze gelijk hierin. Als het mensen betreft die langere tijd in de wao zitten.
Aan wao-ers zit een "luchtje". Iemand die afgekeurd is als leraar kan nog op andere plekken aan de slag. Iemand die geen vrachtwagens meer mag rijden kan in een call center aan de slag. Misschien niet direct je droombaan, maar wel een baan.

Bekijk het eens vanuit de kant van een werkgever. Je krijgt een brief ope je bureau van iemand die al 3 jaar of meer in de wao zit. Nu ineens ga je solliciteren? Waarom nu pas? Waarom heb ik drie jaar geleden geen brief van je gehad?

Toolboy

Re: Arbeidsongeschikten wordt zand in de ogen gestrooid

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik vind niet dat je alle w.a.o. ers over 1 kam mag scheren.
Dus laat dut luchtje maar weg

En er zijn zat werkgevers die een w.a.o. er in dienst nemen al is het aleen maar om de subsidie op te strijken.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Arbeidsongeschikten wordt zand in de ogen gestrooid

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 11 Feb 2007 13:10 door Maarschalk

Bekijk het eens vanuit de kant van een werkgever. Je krijgt een brief ope je bureau van iemand die al 3 jaar of meer in de wao zit. Nu ineens ga je solliciteren? Waarom nu pas? Waarom heb ik drie jaar geleden geen brief van je gehad?


Zou het niet kunnen zijn dat deze en andere werkgevers drie
jaar geleden niemand nodig had.
Overigens kan ik WAOers die al vijf jaar solliciteren op alle
mogelijke baantjes over de driehonderd brieven gestuurd hebben
en nog geen werk hebben.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Arbeidsongeschikten wordt zand in de ogen gestrooid

Ongelezen bericht door Sunbow »

Waarom heb ik drie jaar geleden geen brief van je gehad?
Mischien snapt u niet dat je in de wao terecht komt door ZIEKTE :evil:

Sommige ziekten zijn chronisch en deze mensen hebben de pech werk, gezondheid, sociale contacten, inkomen ed te verliezen.

Er zijn echter ook mensen die na (soms langdurige) medische behandeling en/of therapie weer (beperkt) aan het werk kunnen/willen. Op het moment dat iemand bijna fulltime onder medische behandeling en/of in therapie is zal werken (behalven het werken aan zichzelf) niet gaan.

jm.kieboom
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2006 19:59

Re: Arbeidsongeschikten wordt zand in de ogen gestrooid

Ongelezen bericht door jm.kieboom »

Op 21 maart vind er in Den Haag een demonstratie plaats tegen de herkeuringen WAO.
Wij roepen iedereen op om de 21e naar Den Haag te komen en/of de petitie te tekenen.
Meer informatie en de petitie kunt u vinden op de website van het actiecomite www.stopdeherkeuringen.punt.nl

Dus kom allemaal de 21e en/of teken de petitie.
En stuur deze oproep aan zo veel mogelijk mensen door!!
Den Haag we komen er aan !!!!

Gesloten