LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingschuld door het UWV
-
- Contacteer:
Re: Belastingschuld door het UWV
@LaagGezonkenLand
Heb je al eens nagedacht aan rechtsbijstand? Dan zou een advocaat dit voor je kunnen regelen.
Anders zou je de gemeente eens kunnen vragen om hulp. Als je zoveel schuld hebt, zou je met hen ook een schuldsanering kunnen treffen.
Een coulanceregeling is helaas niet af te dwingen, dat werkt alleen als de andere partij bereidt is om je tegemoet te zien. En dat zie ik bij het UWV niet zo snel gebeuren.
Heb je al eens nagedacht aan rechtsbijstand? Dan zou een advocaat dit voor je kunnen regelen.
Anders zou je de gemeente eens kunnen vragen om hulp. Als je zoveel schuld hebt, zou je met hen ook een schuldsanering kunnen treffen.
Een coulanceregeling is helaas niet af te dwingen, dat werkt alleen als de andere partij bereidt is om je tegemoet te zien. En dat zie ik bij het UWV niet zo snel gebeuren.
Laat ik vooropstellen dat ik gelukkig niet heb meegemaakt wat jij en TS aan traumatische 'gebeurtenis(sen)' hebben moeten verduren. Met natuurlijk alle gevolgen van dien. Maar, jeanne-veghel, ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn om er bij anderen met dezelfde "aandoening, ziekte" zo op aan te dringen 'dingen' te moeten doen omdat voor jou deze 'dingen' (wel) gelden. Iedere situatie, persoon is anders. Ik besef terdege dat je het echt goed bedoeld hoor. Laat daar geen misverstand over bestaan. Ik geef ook alleen maar mijn eigen mening.jeanne-veghel schreef:Helaas ook hier ben ik mee bekend, omdat ikzelf ook de aandoening heb doordat ik gevallen ben in de tuin
<knip>
Neemt niet weg, dat ook ik soms dingen moet doen, die ik eigenlijk niet wil,
maar doe ze toch maar. Kan soms niet anders. Dat geldt ook voor jou.
Klink misschien wat hard, maar is gewoon zo.
Maar nu even een inhoudelijke reactie op de vervelende situatie m.b.t. de Belastingdienst van LaagGezonkenLand.
Praktisch gezien is het niet nodig om nu bezorgd te zijn over de 'deadline' die de Belastingdienst m.b.t. de uiterste betaaldatum heeft gesteld. Voordat de Belastingdienst overgaat tot werkelijke uitoefening tot inning van de door hen vermeende vordering op jou, zijn er alweer een aantal weken verstreken. Tegen die tijd is er al duidelijkheid van het UWV.
Ondertussen lijkt het mij verstandig om een verzoek tot 'middeling' in te dienen bij de Belastingdienst. Zie onderstaande link:
Natuurlijk betaal je over een WAO uitkering geen 52% belasting. Maar het gaat even om het principe. Met een verzoek tot middeling stel je een precedent. Ook als de middeling geen verschil in de te betalen belasting oplevert. Voor alle duidelijkheid, het heeft dus geen enkele fiscaal juridische waarde. Maar wellicht dat je hiermee de Belastingdienst wakker schudt. Zij belasten je WAO inkomen immers alsof dat inkomen één kalenderjaar betreft. Tenminste, als ik jouw berichten goed begrepen heb. My 2cnts.Bij een sterk wisselend inkomen, waarbij u bijvoorbeeld het ene jaar wel en het andere jaar niet de hoofdprijs (52%) belasting betaalt, kan de situatie ontstaan waarbij u meer belasting betaalt dan het geval zou zijn als er een meer gelijkmatige verdeling van hetzelfde inkomen zou zijn geweest.
http://www.berekenhet.nl/modules/werken ... -box1.html
-
Even over het antwoordt @jeanne,
Je hebt gelijk in deze, dat het ene geval niet het andere is, klopt helemaal en ik
moet er niet aan denken, als het nog een verslechtering zou teweeg brengen bij hem, dus het klopt wel wat je zegt in deze.
Verder:
Middeling is inderdaad een manier, had er even niet aan gedacht en het is zeker de moeite waard om het verzoek in te dienen.
Heb dat ook wel eens gehad, waardoor ik in een lager tarief terecht kwam.
Goeie tip voor hem
Je hebt gelijk in deze, dat het ene geval niet het andere is, klopt helemaal en ik
moet er niet aan denken, als het nog een verslechtering zou teweeg brengen bij hem, dus het klopt wel wat je zegt in deze.
Verder:
Middeling is inderdaad een manier, had er even niet aan gedacht en het is zeker de moeite waard om het verzoek in te dienen.
Heb dat ook wel eens gehad, waardoor ik in een lager tarief terecht kwam.
Goeie tip voor hem
-
Miss Tascha schreef:@LaagGezonkenLand
Ik heb als eerste mijn advocaat gebeld, die gaf aan niets te kunnen doen. Ik kreeg het advies een accountant/boekhouder/financieel adviseur in te schakelen, maar daar heb ik geen geld voor.
-
Ik heb zojuist deze middeling berekend en kom op ongeveer hetzelfde uit.Bij een sterk wisselend inkomen, waarbij u bijvoorbeeld het ene jaar wel en het andere jaar niet de hoofdprijs (52%) belasting betaalt, kan de situatie ontstaan waarbij u meer belasting betaalt dan het geval zou zijn als er een meer gelijkmatige verdeling van hetzelfde inkomen zou zijn geweest.
http://www.berekenhet.nl/modules/werken ... -box1.html
Dit heeft dus ook geen zin.
-
Dan is dat dus geen oplossing voor je helaas. Een belastingkantoor in een andere stad dan? Is dat dan toch niet een oplossing?
Wat ik wel geloof is dat ze morgen niet direct bij je op de stoep zullen staan, maar je moet iets ondernemen naar de belastingdienst toe, zolang UWV geen antwoord heeft gegeven.
Wat ik wel geloof is dat ze morgen niet direct bij je op de stoep zullen staan, maar je moet iets ondernemen naar de belastingdienst toe, zolang UWV geen antwoord heeft gegeven.
-
jeanne-veghel schreef:Dan is dat dus geen oplossing voor je helaas. Een belastingkantoor in een andere stad dan? Is dat dan toch niet een oplossing?
Ik heb afgelopen donderdag een verzoek tot verlenging van de uitstel van betaling ingediend, hierbij heb ik ook aangegeven dat de klacht nog steeds loopt en het klachtnummer, de naam van de klachtenambassadeur en het bijbehorende telefoonnummer bijgevoegd.
Bovendien heb ik bij het "schadefonds geweldsmisdrijven" een verzoek ingediend voor een schadevergoeding en compensatie voor deze belastingschuld. Ook van deze aanvraag heb ik alle informatie aan de belastingdienst doorgegeven.
Maar gisteren lag alweer een brief van de belastingdienst in de bus. Gedateerd op 21 december(???) wordt mij medegedeeld dat de uitstel van betaling is vervallen.
De belastingdienst heeft tot nu toe tenminste nog enige coulance getoond, maar ik ben ontzettend furieus op het UWV en ik zou hun graag op de een of andere manier op een goede manier onder druk willen zetten mijn zaak af te handelen.
Ik neem het hen zeer kwalijk mij zolang in grote onzekerheid laten zitten terwijl zij als geen ander op de hoogte zijn van mijn geestelijke gezondheid. Ook de laconieke houding van de klachtenambassadeur dat zij zich niet verplicht voelde mij in kennis te stellen over het feit dat het langer ging duren als de aangegeven 6 weken bewijst eens te meer dat het hun geen zak interesseert!
Ik heb hier minstens 5 brieven liggen waarin zij hun excuses aanbieden voor de vele fouten die zij in het verleden al gemaakt hebben. De geloofwaardigheid van het UWV is daarmee ernstig in het geding gekomen. In de 5 jaar dat ik nu met het UWV te maken heb, heb ik tot nu toe niet één keer op het UWV hoeven te verschijnen, met uitzondering van de mondelinge toelichting op mijn klacht van enkele jaren geleden.
Al deze perikelen geven mij het gevoel een stuk stront te zijn voor het UWV en andere instanties.
-
ik denk dat de brief van 21 december van de belastingdienst en je verzoek tot uitstel van afgelopen donderdag elkaar gepasseerd hebben.
Het is bijna onmogelijk dat je al zo snel, binnen 2 dagen een antwoord hebt
gekregen over een brief die je pas afgelopen donderdag hebt verzonden.
Je zou ook nog als toevoeging (als je dat tenminste al niet hebt gedaan)
de 5 brieven van UWV kunnen kopieëren en opsturen naar de belastingdienst, want ik begrijp dat er naar toegaan, geen optie voor je is.
Het is bijna onmogelijk dat je al zo snel, binnen 2 dagen een antwoord hebt
gekregen over een brief die je pas afgelopen donderdag hebt verzonden.
Je zou ook nog als toevoeging (als je dat tenminste al niet hebt gedaan)
de 5 brieven van UWV kunnen kopieëren en opsturen naar de belastingdienst, want ik begrijp dat er naar toegaan, geen optie voor je is.
-
UPDATE:
Het UWV belde maandagmorgen, maar uit dit gesprek kwam niets zinvols voort. De telefoniste kon alleen mij mededelen wat in hun laatste brief aan mij ook stond. Dat ze dus 4 weken langer nodig hebben om de zaak grondig te onderzoeken om deze zorgvuldig te kunnen beoordelen.
Een leugen, meer is het niet want de klachtenambassadeur vertelde mij vorige week dat de zaak bij het servicedesk ligt en dat er geen nadere details bekend waren.
Met andere woorden, het dossier ligt stof te vangen.
Daarna meteen contact opgenomen met de nationale ombudsman.
Rechtspraak dient hier in Nederland binnen een redelijke termijn plaats te vinden. Aangezien ik door toedoen van het UWV in directe financiële problemen ben gekomen vind ik dat het UWV sneller tot een besluit moet komen. Ze laten de zaak echter liggen en verwittigen mij niet tijdig over het uitstel van hun besluit.
Daarom heb ik gevraagd of hij geen druk kon uitoefenen op het UWV om sneller tot een besluit te komen. Zojuist heb ik contact met de nationale ombudsman en volgens deze hebben ze tot op heden niet gereageerd op hun verzoek om opheldering.
Vanochtend ben ik bij het juridisch loket geweest. Zij gaven mij gelijk inzake de vordering tot compensatie. Zij konden mij echter geen antwoord geven op de vraag of het mogelijk was het UWV middels een kort geding tot uitsluitsel te dwingen. Ik heb daarop contact opgenomen met mijn advocaat met deze vraag en de vraag of ik de kosten vergoed krijg. Antwoord heb ik hierop nog niet ontvangen.
Het UWV belde maandagmorgen, maar uit dit gesprek kwam niets zinvols voort. De telefoniste kon alleen mij mededelen wat in hun laatste brief aan mij ook stond. Dat ze dus 4 weken langer nodig hebben om de zaak grondig te onderzoeken om deze zorgvuldig te kunnen beoordelen.
Een leugen, meer is het niet want de klachtenambassadeur vertelde mij vorige week dat de zaak bij het servicedesk ligt en dat er geen nadere details bekend waren.
Met andere woorden, het dossier ligt stof te vangen.
Daarna meteen contact opgenomen met de nationale ombudsman.
Rechtspraak dient hier in Nederland binnen een redelijke termijn plaats te vinden. Aangezien ik door toedoen van het UWV in directe financiële problemen ben gekomen vind ik dat het UWV sneller tot een besluit moet komen. Ze laten de zaak echter liggen en verwittigen mij niet tijdig over het uitstel van hun besluit.
Daarom heb ik gevraagd of hij geen druk kon uitoefenen op het UWV om sneller tot een besluit te komen. Zojuist heb ik contact met de nationale ombudsman en volgens deze hebben ze tot op heden niet gereageerd op hun verzoek om opheldering.
Vanochtend ben ik bij het juridisch loket geweest. Zij gaven mij gelijk inzake de vordering tot compensatie. Zij konden mij echter geen antwoord geven op de vraag of het mogelijk was het UWV middels een kort geding tot uitsluitsel te dwingen. Ik heb daarop contact opgenomen met mijn advocaat met deze vraag en de vraag of ik de kosten vergoed krijg. Antwoord heb ik hierop nog niet ontvangen.
-
Dank je voor de update, maar hoe ben je gevaren met de belastingdienst tot nu toe?
-
jeanne-veghel schreef:Dank je voor de update, maar hoe ben je gevaren met de belastingdienst tot nu toe?
Ik wacht op een stellingname van hun naar aanleiding van mijn opnieuw aangevraagde uitstel van betaling.
-
Fijn, houdt ons op de hoogte als je wilt.
-
- Contacteer:
@ Laag,
allereerst, veel sterkte - wat een *****situatie zeg.
Even een vraag, uit belangstelling.
De veroorzaker van dit alles , is die bekend en veroordeeld?
Want dan zou je eventueel alle kosten en schulden door kunnen schuiven.
Ik moet wel zeggen, ik heb geen idee waar je doorheen gaat, en wat daar allemaal bij komt kijken - maar het lijkt me dat de situatie niet door jouw acties is ontstaan - maar door de handelingen van een derde persoon - die daardoor dus volledig verantwoordelijk is voor alle gevolgschade. (al kan je zo iemand niet de incompetentie en harteloosheid van de instanties toerekenen).
allereerst, veel sterkte - wat een *****situatie zeg.
Even een vraag, uit belangstelling.
De veroorzaker van dit alles , is die bekend en veroordeeld?
Want dan zou je eventueel alle kosten en schulden door kunnen schuiven.
Ik moet wel zeggen, ik heb geen idee waar je doorheen gaat, en wat daar allemaal bij komt kijken - maar het lijkt me dat de situatie niet door jouw acties is ontstaan - maar door de handelingen van een derde persoon - die daardoor dus volledig verantwoordelijk is voor alle gevolgschade. (al kan je zo iemand niet de incompetentie en harteloosheid van de instanties toerekenen).