LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beter melden na volledig herstel
Beter melden na volledig herstel
Ik ben sinds 2002 werkzaam bij mijn huidige werkgever. Nu ben ik in februari 2014 ziek geworden en heb in juli 2014 mijn werkzaamheden weer volledig hervat. Nu krijg ik geen antwoord van mijn werkgever op de vraag of ik inmiddels al ben beter gemeld. Deze draait er maar omheen met de opmerking dat we het stappenplan van de arbodienst moeten blijven volgen terwijl er helemaal geen stappenplan meer is. Twee weken geleden ben ik voor het laatst bij de arbodienst geweest en er is dan ook geen vervolgafspraak meer gemaakt omdat ik weer volledig aan het werk ben.
Graag zou ik willen weten vanaf wanneer mijn werkgever mij officieel had moeten beter melden? En kan ik nagaan of mijn werkgever mij wel voor 100% beter meld en niet bijv. voor maar 99%.
Graag zou ik willen weten vanaf wanneer mijn werkgever mij officieel had moeten beter melden? En kan ik nagaan of mijn werkgever mij wel voor 100% beter meld en niet bijv. voor maar 99%.
Re: Beter melden na volledig herstel
Het moment waarop u volledig aan het werk bent is het moment waarop u weer 100% beter bent. Dat er nog gesprekken zijn met de arbo maakt verder niet uit.
De arbodienst weet dat ik sinds juli weer volledig werkzaam ben. Ook mijn werkgever weet dit. Echter is er door beide geen betermelding gedaan. Voor beide ben ik dus nog gewoon ziek terwijl ik wel gewoon 40 uur per week werkzaam ben in mijn eigen functie. Het UWV zegt dat ik beter had moeten worden gemeld zodra ik weer volledig aan het werk was. Het is daarbij wel degelijk van belang dat men mij m.i.v. juli 2014 beter meldt omdat de ziekteprocedure anders gewoon doorloopt. Zo worden reiskosten niet vergoed door mijn werkgever wanneer je in de ziektewet zit etc. etc.snuffel1 schreef:Of de werkgever u nu wel of niet beter heeft gemeld is niet uw pakkie an want het loon wordt volledig door betaald. De communicatie tussen werkgevers en arbodiensten verloopt vaak nogal stroef, zolang de arbodienst niet aan de werkgever doorgeeft dat uw traject is beëindigd kan de werkgever u niet beter melden. U heeft zelf ook een taak in het beter melden want u kunt de werkgever zelf melden dat u volledig hersteld bent.
Weet niet wanneer u uw salaris ontvangt maar was dit (indien wel ontvangen) dan nog zonder reiskosten vergoeding? Want dan bent u inderdaad niet beter gemeld. Dus zelf maar even mee aan de gang gaan bij het UWV.
Dat lijkt me nogal een vaag en onbetrouwbaar criterium om te beoordelen of je beter bent gemeld.tenormin schreef:Weet niet wanneer u uw salaris ontvangt maar was dit (indien wel ontvangen) dan nog zonder reiskosten vergoeding? Want dan bent u inderdaad niet beter gemeld. Dus zelf maar even mee aan de gang gaan bij het UWV.
De TS schrijft expliciet over reiskostenvergoeding; dat, als het goed is, heeft hij niet ontvangen tijdens zijn ziekte. Dus ik denk dan dat, weer aan het werk zijnde, de reiskosten er weer bij zouden zitten. Vind het zelf geen onbetrouwbaar criterium, anders zou ik het niet schrijven, maar het zou een indicatieGJvdZ schreef:Dat lijkt me nogal een vaag en onbetrouwbaar criterium om te beoordelen of je beter bent gemeld.
kunnen zijn.
Het gaat niet expliciet om de reiskosten maar om het feit dat ik nog steeds niet ben beter gemeld. Dit heeft naast de reiskosten ook andere nadelige gevolgen. Bijv. na het eerste jaar ziektewet wordt loon gekort naar 70% etc.tenormin schreef:De TS schrijft expliciet over reiskostenvergoeding; dat, als het goed is, heeft hij niet ontvangen tijdens zijn ziekte. Dus ik denk dan dat, weer aan het werk zijnde, de reiskosten er weer bij zouden zitten. Vind het zelf geen onbetrouwbaar criterium, anders zou ik het niet schrijven, maar het zou een indicatieGJvdZ schreef:Dat lijkt me nogal een vaag en onbetrouwbaar criterium om te beoordelen of je beter bent gemeld.
kunnen zijn.
Nou, dan is er iets mis met uw werkgever, moet u hem dan duidelijk maken dat hij iets verzuimt te doen. Tenslotte gaat dit ten koste van u en uw inkomen. Rare zaak.
Dat het niet mag weet ik wel, maar wat is er aan te doen? Heb de werkgever al meerdere malen gevraagd of- en wanneer deze van plan is om mij beter te melden maar daar wordt dan gewoon niet op gereageerd. Ze zeggen dat ze het stappenplan van de bedrijfsarts willen blijven volgen. Echter is er helemaal geen stappenplan meer na het laatste consult en hoef ik ook niet meer bij de bedrijfsarts te komen. Ik ben dan ook weer voor 100% werkzaam in mijn eigen functie!TonGr schreef:http://www.personeelsnet.nl/bericht/mag ... ek-houden/