http://www.uwv.nl/particulieren/mijn-UWV/mijn-uwv.aspx
Waarom is het belangrijk dat u het Digitaal verzekeringsbericht gaat controleren?
Als u werkloos wordt of arbeidsongeschikt raakt, kunt u een uitkering aanvragen bij UWV. Het UWV gebruikt dan deze gegevens om de hoogte en de duur van uw uitkering vast te stellen. Zijn deze gegevens onjuist? Dan krijgt u misschien een te hoge of te lage uitkering. Ook kan het voorkomen dat uw WW-uitkering korter duurt dan zou moeten. Als er bijvoorbeeld 2 jaar ontbreekt in het overzicht dan kan dat betekenen dat u 2 maanden WW-uitkering mist. Om dat te voorkomen, is het belangrijk dat het UWV van u de juiste gegevens heeft.
U kunt inloggen op deze website link met uw DIGID! https://portaal.uwv.nl/verzekeringsbericht/
Wanneer de gegevens niet kloppen dan kunt u dat corrigeren via een correctieverzoek formulier. Dit kunt u downloaden via de volgende link: https://portaal.uwv.nl/verzekeringsberi ... mpage.aspx
U dient dat formulier vervolgens te versturen naar: UWV
Afdeling Polisadministratie
Postbus 90295
1006 BG Amsterdam
Echter deze Polisadministratie kan niet telefonisch worden benaderd. Volgens het UWV heeft de overheid aangegeven dat dit niet de taak is van het UWV. Het wordt dus wel bij gehouden maar de service gerichtheid is minder.
Waarom deze topic? U kunt hierin zien waar u zoal heeft gewerkt (indien er achter het jaartal >> staat vermeld). Je ziet dan ook je opgebouwde SV-dagen. U dient in een jaar minimaal 52 SV dagen te hebben opgebouwd om een jaar mee te laten tellen voor uw WW-uitkering. Dit betekend dus voor ieder jaar, 1 maand WW-uitkering langer tot een maximum van 38 maanden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitaal verzekeringsbericht: Uw werkverleden & WW-uitkering
-
Re: Digitaal verzekeringsbericht: Uw werkverleden & WW-uitkering
ja?en wat moeten wij ermee?
als je een beetje je administratie bij houd,weet je hoeveel je gewerkt hebt en waar en wanneer...snap je niet helemaal?
maar het zal wel....
als je een beetje je administratie bij houd,weet je hoeveel je gewerkt hebt en waar en wanneer...snap je niet helemaal?
maar het zal wel....
Als ik u goed begrijp is het u helaas niet duidelijk waarvoor dit bericht van mij dient. Ook vraagt u zich af wat je met dit bericht moet doen. Graag wil ik hierop reageren.
Ik wilde de mensen hierop attenderen om dit goed in te gaten te houden. Als je een beschikking krijgt van je WW uitkering staat er niet op hoe ze tot deze beslissing zijn gekomen. Indien je een berekening van je WW uitkering wilt hebben kun je het UWV hierom vragen. Dit moet schriftelijk gebeuren. U kunt het ook het UWV verzoeken in een vorm van een klacht. Dan kun je het digitaal je verzoek aanleveren. Als het goed is hou je eigen administratie bij en het UWV ook. Het is handig om dit te controleren of je gegevens goed staan geregistreerd bij het UWV. Mocht je ontslagen worden of ontslag dreigt dan kun je dit nakijken of alles goed staat. Zo niet, dan kun je dit direct een verzoek indienen tot een correctie, zodat je later niet bezwaar hoeft aan te tekenen tegen je WW uitkering.
Trouwens het is géén moeten maar het is vrijblijvend. Als het goed is spreken instanties nooit van moeten maar u dient dit te doen et cetera.
Ik wilde de mensen hierop attenderen om dit goed in te gaten te houden. Als je een beschikking krijgt van je WW uitkering staat er niet op hoe ze tot deze beslissing zijn gekomen. Indien je een berekening van je WW uitkering wilt hebben kun je het UWV hierom vragen. Dit moet schriftelijk gebeuren. U kunt het ook het UWV verzoeken in een vorm van een klacht. Dan kun je het digitaal je verzoek aanleveren. Als het goed is hou je eigen administratie bij en het UWV ook. Het is handig om dit te controleren of je gegevens goed staan geregistreerd bij het UWV. Mocht je ontslagen worden of ontslag dreigt dan kun je dit nakijken of alles goed staat. Zo niet, dan kun je dit direct een verzoek indienen tot een correctie, zodat je later niet bezwaar hoeft aan te tekenen tegen je WW uitkering.
Trouwens het is géén moeten maar het is vrijblijvend. Als het goed is spreken instanties nooit van moeten maar u dient dit te doen et cetera.
-
Als student heb je toch nog geen werkverleden of een WW uitkering, of wat is niet juist in mijn aanname?
Uit uw bericht begrijp ik dat een student geen werkervaring heeft opgebouwd. U stelt dat dit een aanname is.
Ik heb geleerd dat je nooit dingen moet baseren op aannames. Dan beperkt je je denken omdat er heel veel mogelijkheden zijn en leidt tot een tunnelvisie.
Zoals ik al eerder vermeldde hoef je slechts circa 52 dagen in een jaar te hebben gewerkt en wordt je WW-uitkering met 1 maand verlengd met een maximum van 38 maanden. Een student kan ook een BBL-opleiding volgen wat inhoudt dat je 4 dagen werkt en 1 dag naar school gaat. De zogenaamde Beroepsbegeleidende leerweg. Op het HBO kun je een duale of deeltijd studie volgen waarbij je er naast werkt. Dat een student geen werkervaring kan hebben, dat kan. Maar waar wil je naar toe om dit zo te vragen?
De conclusie dat studenten geen werkervaring hebben is dan ook onjuist.
Graag ontvang ik berichten wat inhoudelijk en serieuze berichten welke in gaat op de Digitaal verzekeringsbericht.
Ik heb geleerd dat je nooit dingen moet baseren op aannames. Dan beperkt je je denken omdat er heel veel mogelijkheden zijn en leidt tot een tunnelvisie.
Zoals ik al eerder vermeldde hoef je slechts circa 52 dagen in een jaar te hebben gewerkt en wordt je WW-uitkering met 1 maand verlengd met een maximum van 38 maanden. Een student kan ook een BBL-opleiding volgen wat inhoudt dat je 4 dagen werkt en 1 dag naar school gaat. De zogenaamde Beroepsbegeleidende leerweg. Op het HBO kun je een duale of deeltijd studie volgen waarbij je er naast werkt. Dat een student geen werkervaring kan hebben, dat kan. Maar waar wil je naar toe om dit zo te vragen?
De conclusie dat studenten geen werkervaring hebben is dan ook onjuist.
Graag ontvang ik berichten wat inhoudelijk en serieuze berichten welke in gaat op de Digitaal verzekeringsbericht.