prem schreef:Verwachtte je hier dan experts of zo? We verdrijven hier de tijd maar een beetje hoor, meninkje hier, meninkje daar. Iets serieus? Daar zou ik hier niets over gaan vragen.Mevrouw I. schreef:Ik ben blij dat ik jouw, en het advies van velen anderen, destijds niet heb opgevolgd. Volgens jou zou het UWV het bezwaar c.q. beroep van mijn vader niet beoordelen en al zou mijn vader een herbeoordeling aanvragen, u geeft hem weinig kans hierin [Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]testcase schreef:
In beroep gaan nu geef ik nu geen enkele kans. Het UWV heeft nu alleen maar vastgesteld dat hij niets verdient en daarom alleen recht heeft op een vervolguitkering. Dit is gewoon feitelijk juist. Uw vader is het kennelijk niet eens met de toen vastgestelde arbeidsongeschiktheid, maar daar had hij dan ook toentertijd tegen in beroep moeten gaan. Dat wordt nu niet meer beoordeelt. Beroep daarop faalt.
Hij kan wel een herkeuring aanvragen op basis van verslechterde gezondheid, dit moet uiteraard wel medisch onderbouwd worden door een arts. Als hij volledig arbeidsongeschikt is, heeft hij wel recht op een volledige uitkering.
Het wel of niet kunnen werken is een subjectief oordeel. Waarbij de ene een ernstige ziekte heeft en gewoon doorwerkt, vindt een ander dat hij zwaar lijdt en niet kan. Het zit vaak tussen de oren. Ook pijn vindt de wetgever geen reden om niet te kunnen werken. Ik ken de situatie niet, maar ik geef u ook weinig kans bij een herbeoordeling.
Het beste advies wat ik u kan geven is laat hem werk zoeken, desnoods folders ronddelen of zoiets. Ik weet niet wat hij verdiende maar 29% van zijn oorspronkelijk salaris lijkt me niet veel. Beloning is een volledige uitkering. Verder zou ik inderdaad op onderzoek of via de oude werkgever er WIA-hiaat verzekering is afgesloten voor hem. Als dat het geval is kan hij daar een beroep op doen.
Verder deel ik de mening van anderen. Van 1600 euro netto per maand zou je rond moeten kunnen komen. En verder vind ik dat uw vader te laat in actie komt. Het heeft het er wel op aan laten komen. Hij had dit 38 maanden geleden al kunnen weten dat deze dag ging komen!
Mijn vader is in bezwaar gegaan op het besluit van het UWV en heeft een herkeuring gekregen. Zijn bezwaar is gegrond verklaard en zijn arbeidsongeschiktheidspercentage is in ieder geval aanzienlijk verhoogd. Mijn vader is de afgelopen jaren er zwaar op achteruit gegaan en een medische (her)keuring vond in die tijd niet plaats, waardoor er geconcludeerd werd dat het toenmalige arbeidsongeschiktheidspercentage gedateerd was en niet meer actueel. In tegenstelling tot hetgeen jij beweert is zijn bezwaar is wel zeker ontvankelijk verklaard en dus zelfs gegrond verklaard.
Mijn advies aan alle leden op dit forum: Doe vooral zelf onderzoek en neem niet zomaar alles klakkeloos aan: vaak zijn het zelf gewoon leken die louter denken er verstand van hebben. [Irrelevante uitingen verwijderd door de Moderator]
Dat laatste ,moet ik prem gelijk geven,we zijn idd leken maar dat weet u toch als u hier iets neerzet..
Btw....ik en heel wat andere mensen weten echt van bep dingen wel vd hoed en de rand.
Vandaar dat misschien mijn wao en hiaat wel goed gegaan zijn..
Zou zeggen bevallen de meningen niet....wat doet u hier dan...is consumentenforum,dan juridisch loket etc benaderen..
Simpel...