Mijn jaarcontract loopt in december af. Mij is verteld dat er wegens bezuinigingen geen verlenging komt. Nu is het volgens mij zonder opgaaf van redenen mogelijk om een jaarcontract te beëindigen.
Maar ik hoor nu van diverse mensen dat ik niet zo maar ontslagen mag worden omdat ik in mijn contract heb staan dat ik bij gebleken geschiktheid een vast contract zou krijgen. Nu is dit dus ook niet de reden van ontslag. Als er niet bezuinigd moest worden zou ik wel degelijk een vast contract krijgen. Hoe zit het nu? Heeft het zin iets aan te vechten? Ik denk persoonlijk dat de eerste reden ten alle tijden van kracht blijft, ondanks de 'extra' bepaling in mijn contract. Ik ga niets doen als dit geen zin heeft, dan steek ik mijn energie liever in het zoeken van nieuw werk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Einde jaarcontract
-
Re: Einde jaarcontract
Ik denk persoonlijk dat je instelling in deze de meest verstandige is, je kunt wel een verloren strijd gaan voeren, maar de energie steken in het vinden van een nieuwe baan is echt investeren in je toekomst.
Dit is hét moment... om een dijk van een aanbevelingsbrief te vragen!
(Schrijf eventueel zelf en laat et ondertekenen)
Als ze van je af willen zullen ze uiteindelijk vast 'niet geschikt' aanvoeren en die stempel wil je ook niet.
Mondelinge toezeggingen worden toch vaak ontkent als het er op aan komt...
(Schrijf eventueel zelf en laat et ondertekenen)
Als ze van je af willen zullen ze uiteindelijk vast 'niet geschikt' aanvoeren en die stempel wil je ook niet.
Mondelinge toezeggingen worden toch vaak ontkent als het er op aan komt...
Het is en blijft toch een jaarcontract en dat eindigt automatisch na een jaar of de werkgever moet het verlengen. Of je nogmaals een jaarcontract aanbieden dat is ook mogelijk. Maar als je lid bent van een vakbond kun je het daar alsnog navragen.
Keurig op tijd, vele horen het enkele dagen ervoor, en als je iets anders vind zullen ze niet kunnen eisen dat jij dit jaar vol maakte!
Ze vinden je dus wel goed genoeg, maar als zij minder werk hebben, moeten ze wel deze groep als eerste weg sturen, voor het huidige vaste krijgen ze geen ontslagvergunning als je jou wel in vaste dienst nemen, ook niet als je beter bent, tenzij zij ongeschikt zijn voor jou functie, maar dat is erg moeilijk dus zoeken!
Als je hier een envelopje naast je naam hebt en iets meer zegt welk werk en regio je zit, kun je soms mail ontvangen van werkgevers die misschien jou wel graag willlen uitnodigen voor een vrijblijvend gesprek.
Dus Dianek, plaats maar een envelopje naast je naam en geef iets meer info over huidige werk, en jou opleiding, je weet het maar nooit!
Ze vinden je dus wel goed genoeg, maar als zij minder werk hebben, moeten ze wel deze groep als eerste weg sturen, voor het huidige vaste krijgen ze geen ontslagvergunning als je jou wel in vaste dienst nemen, ook niet als je beter bent, tenzij zij ongeschikt zijn voor jou functie, maar dat is erg moeilijk dus zoeken!
Als je hier een envelopje naast je naam hebt en iets meer zegt welk werk en regio je zit, kun je soms mail ontvangen van werkgevers die misschien jou wel graag willlen uitnodigen voor een vrijblijvend gesprek.
Dus Dianek, plaats maar een envelopje naast je naam en geef iets meer info over huidige werk, en jou opleiding, je weet het maar nooit!
Bedankt voor de antwoorden. Het komt inderdaad neer op wat ik al dacht. De eerste sollicitaties zijn de deur uit. ze zijn inderdaad keurig op tijd, daar hoor je mij absoluut niet over klagen! ik zal nog een aanbeveling vragen. Vandaag zei mijn coördinator nog wel dat ze gaat protesteren omdat ze vind dat de kwaliteit van de afdeling achteruit gaat als ik weg moet. Die kan ik alvast in mijn zak steken.....zij schrijft ook de brief als ik dat vraag. In ieder geval bedankt voor de tips. Ik zal het de vakbond ook voorleggen!