Goedenavond,
Graag verneem ik of ik in aanmerking kom voor het garantiedagloon voor het berekenen van mijn WW-uitkering. Mijn situatie is als volgt:
Per 18 mei 2013 ben ik werkloos geraakt, na vanaf juli 2012 achtereenvolgens voor 32 uur per week te hebben gewerkt via een detacheringsbureau en vervolgens (direct daarop volgend) vanaf 8 maart 2013 t/m 17 mei 2013 als oproepkracht bij een ingenieursbureau (gemiddeld 16 uur per week; 20 euro bruto per uur).
ik heb een WW-uitkering ontvangen vanaf 18 mei 2013 t/m 11 december 2013. Vanaf 12 december 2013 heb ik vervolgens gewerkt in een functie die minder betaalde dan in de twee bovengenoemde functies die ik had voordat ik werkloos werd (14,24 euro bruto per uur). Omdat het werk me niet beviel, heb ik vanaf 30 juni 2014 een functie bij een ander bedrijf geaccepteerd waar ik nog weer minder verdiende (10,50 euro bruto per uur). Deze twee banen sloten op elkaar aan; dus geen ww in de tussentijd. Nu zal ik vanuit deze laatste functie (zeer waarschijnlijk) per 22-11 2014 opnieuw werkloos raken.
Mijn vraag is dus nu: zal mijn nieuwe WW-uitkering berekend worden met mijn laatstverdiende uurloon als uitgangspunt (10,50 euro bruto per uur) of niet?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantiedagloon
Re: Garantiedagloon
Ja, dat denk ik wel... Er wordt naar mijn mening niet gekeken naar vorige uurlonen.
Re: Garantiedagloon
De garantieregeling geldt voor u als u voldoet aan 3 voorwaarden:
u bent binnen 2 jaar na uw eerste ontslag weer gaan werken in een baan met een lager loon;u wordt binnen 3 jaar na uw eerste ontslag opnieuw werkloos;
u kreeg na uw eerste ontslag een WW-uitkering.
u bent binnen 2 jaar na uw eerste ontslag weer gaan werken in een baan met een lager loon;u wordt binnen 3 jaar na uw eerste ontslag opnieuw werkloos;
u kreeg na uw eerste ontslag een WW-uitkering.