ik ben sinds een jaar of 6 50% afgekeurd waardoor ik nu een wao uitkering heb van 35-45%.
ik werk nu op het moment 5 halve dagen van 4 uur dus totaal 20 uur.
als ik nu zelf zou stoppen met werken, dus ontslag indienen.. behoud ik dan mijn wao uitkering? of wordt deze stop gezet omdat ik zelf ontslag neem?
Ik kan op de site van het uwv wel verschillende redenen vinden waardoor je uitkering zou stoppen maar deze reden staat er niet bij. heeft iemand hier een antwoord op?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gedeeltelijke wao uitkering en zelf stoppen met werken
Re: gedeeltelijke wao uitkering en zelf stoppen met werken
nee volgens mij niet.
Wao kijkt naar wat je hebt gedaan voor werk.
voor 50% hoef je niet meer te werken. je hebt geen werk verplichting voor de overige 50%
maar je kunt altijd nog bellen met het uwv.
maar bedenk wel wat je doet.
hoe oud ben je? welke wao regel zit je.
wil je echt niet meer werken en denk je dat je altijd met 50% kan rond komen
in alle situaties die eventueel nog komen.
misschien moet je gewoon eens praten met je werkgever.
stoppen kan altijd nog. doe niets overhaast en lees je van te voren goed in.
niets meer met werk te maken hebben is moeilijk hoor. je moet echt dan je leven op de rails zien te krijgen en wel helemaal alleen.
Wao kijkt naar wat je hebt gedaan voor werk.
voor 50% hoef je niet meer te werken. je hebt geen werk verplichting voor de overige 50%
maar je kunt altijd nog bellen met het uwv.
maar bedenk wel wat je doet.
hoe oud ben je? welke wao regel zit je.
wil je echt niet meer werken en denk je dat je altijd met 50% kan rond komen
in alle situaties die eventueel nog komen.
misschien moet je gewoon eens praten met je werkgever.
stoppen kan altijd nog. doe niets overhaast en lees je van te voren goed in.
niets meer met werk te maken hebben is moeilijk hoor. je moet echt dan je leven op de rails zien te krijgen en wel helemaal alleen.
-
Voor de WAO is het geen probleem dat je stopt met werken, denk ik. Voor die uren ben je nu eenmaal afgekeurd.
Echter, voor de WW of de bijstand wordt het een ander verhaal. Als je zonder geldige reden je dienstverband beëindigd, is er geen recht op WW of bijstand.
Je zult het dan met je WAO moeten doen.
Echter, voor de WW of de bijstand wordt het een ander verhaal. Als je zonder geldige reden je dienstverband beëindigd, is er geen recht op WW of bijstand.
Je zult het dan met je WAO moeten doen.
klopt allemaal,
voor het gedeelte dat u wao heeft maakt dit niks uit. U kunt dat deel niet werken, het maakt niet uit of u wel of niet werkt of gestopt bent.
Het andere deel is iets om over na te denken, ww houdt ooit op en u bouwt geen pensioen meer op.
Maar het deel wao dat u heeft dat staat er
Trudy
voor het gedeelte dat u wao heeft maakt dit niks uit. U kunt dat deel niet werken, het maakt niet uit of u wel of niet werkt of gestopt bent.
Het andere deel is iets om over na te denken, ww houdt ooit op en u bouwt geen pensioen meer op.
Maar het deel wao dat u heeft dat staat er
Trudy
ok, alvast bedankt voor de antwoorden.
het gaat om het volgende... in februari ben ik uitgeteld van ons eerste kind, ik heb aangegeven minder dagen te willen gaan werken daar ik denk dat het voor mij niet haalbaar is om 5 dagen te blijven werken, echter de werkgever geeft al aan dat dit naar alle waarschijnlijkheid niet interessant is voor het bedrijf en ze dit zullen gaan afwijzen. ik neem eerst ouderschapsverlof op en ga dan 3 dagen van 4 uur werken.. en dus 2x4 uur per week verlof.. hieraan zijn ze (naar mijn idee) verplicht aan mee te werken. maar daarna.... dan kan ik het wel indienen en hun mijn minder uren afwijzen maar dan zal je toch weg moeten en vroeg ik me dus af of je je wao uitkering behoud.. maar dat is dus zo..
wat een situatie pfff...
het gaat om het volgende... in februari ben ik uitgeteld van ons eerste kind, ik heb aangegeven minder dagen te willen gaan werken daar ik denk dat het voor mij niet haalbaar is om 5 dagen te blijven werken, echter de werkgever geeft al aan dat dit naar alle waarschijnlijkheid niet interessant is voor het bedrijf en ze dit zullen gaan afwijzen. ik neem eerst ouderschapsverlof op en ga dan 3 dagen van 4 uur werken.. en dus 2x4 uur per week verlof.. hieraan zijn ze (naar mijn idee) verplicht aan mee te werken. maar daarna.... dan kan ik het wel indienen en hun mijn minder uren afwijzen maar dan zal je toch weg moeten en vroeg ik me dus af of je je wao uitkering behoud.. maar dat is dus zo..
wat een situatie pfff...