LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen Kerst voor WW-ers
Geen Kerst voor WW-ers
Voor mensen die deze week hun WW uitkering zouden ontvangen: gaat voor een grote groep niet gebeuren. Door de stakingen bij TNT zijn de verantwoordingsformulieren pas op 20 december binnen gekomen bij het UWV, en de verwerking duurt minimaal 5 dagen.
Belachelijke zaak, maar zowel TNT als het UWV vinden niet dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn.
En voordat ik kortzichtige reacties krijg als: ga toch werken, of vrijwilligerswerk doen. Ik wil dolgraag aan het werk na het faillissement van mijn baas, maar wordt vaak afgewezen als te oud, en vrijwilligerswerk MAG ik niet doen van het UWV.
Dus voor iedereen die in dezelfde groep zit: veel sterkte de komende Kerst!!
Belachelijke zaak, maar zowel TNT als het UWV vinden niet dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn.
En voordat ik kortzichtige reacties krijg als: ga toch werken, of vrijwilligerswerk doen. Ik wil dolgraag aan het werk na het faillissement van mijn baas, maar wordt vaak afgewezen als te oud, en vrijwilligerswerk MAG ik niet doen van het UWV.
Dus voor iedereen die in dezelfde groep zit: veel sterkte de komende Kerst!!
-
Re: Geen Kerst voor WW-ers
ik kan niet oordelen over waarom iemand uitkering heeft. Vorig jaar mijn baan verloren en toen helaas ook 3 maanden uitkering gehad.
Vind wel dat er nu mensen de dupe worden door de staking, ik kan me voorstellen dat heel veel mensen het geld nodig hebben dus ik leef zeker met ze mee
Vind wel dat er nu mensen de dupe worden door de staking, ik kan me voorstellen dat heel veel mensen het geld nodig hebben dus ik leef zeker met ze mee
U kunt de formulieren ook via internet invullen en opsturen. Vond ik een stuk makkelijker. Misschien handig voor de volgende keer. Wel erg vervelend dat u door de stakingen nu langer moet wachten op uw geld. Hoop dat u toch snel werk kunt vinden. succes
Ik weet dat je het formulier ook digitaal kan invullen, alleen heeft het UWV bepaald dat dat niet voor iedereen kan of mag. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik een werkmap moet bijhouden, en daarom niet meer op een andere manier kan inloggen.
Het meest frustrerende is voor mij toch wel dat het UWV hier heel laconiek over doet, terwijl er nu veel gezinnen met kinderen ook de dupe zijn van iets waar ze niets aan kunnen doen. Ik heb gelukkig geen kleine kinderen meer, en ik red me wel, maar als je kleine kinderen thuis hebt heb je toch een groot probleem nu. Misschien zou een flexibele opstelling van het UWV een hoop ellende verzachten..................
Het meest frustrerende is voor mij toch wel dat het UWV hier heel laconiek over doet, terwijl er nu veel gezinnen met kinderen ook de dupe zijn van iets waar ze niets aan kunnen doen. Ik heb gelukkig geen kleine kinderen meer, en ik red me wel, maar als je kleine kinderen thuis hebt heb je toch een groot probleem nu. Misschien zou een flexibele opstelling van het UWV een hoop ellende verzachten..................
-
zekers, UWV en flexibel???? droom fijn verder, die lui zijn opgeleid om mensen het leven zuur te maken.
Dan mag je nog hopen dat het uwv geen waarschuwing geeft ivm te laat binnen komen van het verantwoordingsbriefje..... Heb ik ook gehad, had hem netjes opgestuurd, maar zij zeggen dat hij niet binnen is gekomen dus een waarschuwing bij nog een keer kreeg je dan een sanctie bla bla, ik ben blij dat ik niet meer met die instantie te maken heb, je hebt bij voorbaad ongelijk!!
Gelukkig is er nu een positief bericht:het UWV gaat ervoor zorgen dat toch iedereen hun geld voor de Kerst heeft!!!!
Misschien wel een beetje achterbakse actie, maar ik had ook Hart van nederland benaderd hierover, en die hebben hierop actie ondernomen. Na een aantal gesprekken heen en weer is mij duidelijk geworden dat diegene die de telefonische informatie verstrekte, het volledig bij het verkeerd einde had.
Ik ben inmiddels zelf ook gebeld door het UWV hierover, met excuses, en mijn geld is er binnen 24 uur.
Dus al met al gaat het toch goedkomen en wil ik iedereen bedanken voor de reacties.
Prettige Feestdagen.
Misschien wel een beetje achterbakse actie, maar ik had ook Hart van nederland benaderd hierover, en die hebben hierop actie ondernomen. Na een aantal gesprekken heen en weer is mij duidelijk geworden dat diegene die de telefonische informatie verstrekte, het volledig bij het verkeerd einde had.
Ik ben inmiddels zelf ook gebeld door het UWV hierover, met excuses, en mijn geld is er binnen 24 uur.
Dus al met al gaat het toch goedkomen en wil ik iedereen bedanken voor de reacties.
Prettige Feestdagen.
-
@inge 65
en is het goedgekomen?heb je je centen gehad?
te gek voor woorden werk je dan voor en dan gebeurd er iets en kom je in de ww en moet je smeken om je geld en wees niet te grof want dan pakken ze je...
ik hoop dat je een leuke kerst hebt gehad en snel weer werk vind.
en is het goedgekomen?heb je je centen gehad?
te gek voor woorden werk je dan voor en dan gebeurd er iets en kom je in de ww en moet je smeken om je geld en wees niet te grof want dan pakken ze je...
ik hoop dat je een leuke kerst hebt gehad en snel weer werk vind.
@Rozemarijntje:
Ja, het is inderdaad goed gekomen, gelukkig wel!!! Maar ondanks alle stress is er ook nog iets goeds uit voortgekomen: ik werd gebeld door iemand van het UWV die wel serieus naar me luisterde met alle problemen die ik heb met het UWV. Dankzij hem heb ik binnenkort een gesprek met mijn werkcoach en haar leidinggevende, zodat ik daar alles op tafel kan leggen, en daarna heb ik nog een gesprek met iemand anders over de gang van zaken.
Dus eindelijk wordt er eens een keer geluisterd naar mensen in de WW, in plaats van dat ze als een stelletje uitvreters worden behandeld. En we blijven vrolijk door solliciteren, eens gaat het weer lukken!!!!
Ja, het is inderdaad goed gekomen, gelukkig wel!!! Maar ondanks alle stress is er ook nog iets goeds uit voortgekomen: ik werd gebeld door iemand van het UWV die wel serieus naar me luisterde met alle problemen die ik heb met het UWV. Dankzij hem heb ik binnenkort een gesprek met mijn werkcoach en haar leidinggevende, zodat ik daar alles op tafel kan leggen, en daarna heb ik nog een gesprek met iemand anders over de gang van zaken.
Dus eindelijk wordt er eens een keer geluisterd naar mensen in de WW, in plaats van dat ze als een stelletje uitvreters worden behandeld. En we blijven vrolijk door solliciteren, eens gaat het weer lukken!!!!
-
@inge 45
hoop van harte dat je snel weer werk vind!!!
laat je het weten...dan kunnen we je feliciteren!
hoop van harte dat je snel weer werk vind!!!
laat je het weten...dan kunnen we je feliciteren!