LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis tijdelijk verhuren ik zit in de wao mag dat ??

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Tank-Trucker

Huis tijdelijk verhuren ik zit in de wao mag dat ??

Ongelezen bericht door Tank-Trucker »

Ik zou mijn koopwoning tijdelijk kunnen verhuren daar het al jaar te koop staat.Mag dat van de Uwv omdat ik 80/100 % ben afgekeurd . Ik blijf wel op het adres ingeschreven omdat ik nog geen andere woning heb. Moet eerst deze verkopen maar dat lukt niet.
Wat mag ik wel of niet ??
Hoop dat u mij verder kan helpen kan niets vinden op internet hierover.
Bijvoordad dank Trucker

sjorsie1982

Re: Huis tijdelijk verhuren ik zit in de wao mag dat ??

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Aan een eigen woning verhuren zitten zoveel nadelen aan vast dat je dat echt niet wilt. Hier een paar:

- De bank moet toestemming geven, wat ze bijna nooit doen
- HRA vervalt
- Een huurder mag je er niet uitzetten als deze niet weg wilt. Ook niet als het bepaalde tijd huurcontract afloopt. Deze wordt automatisch verlengd zonder jouw goedkeuring.
- Bij een betalingsachterstand mag je wellicht de huurder eruit zetten, maar jij betaald wel alle kosten hiervoor.

Dus tja... zie zelf maar of dit iets voor jou is, buiten de vraag om of het wel mag wat betreft je uitkering, wat ik betwijfel.

seagoing racer2

Re: Huis tijdelijk verhuren ik zit in de wao mag dat ??

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Ik zou mijn koopwoning tijdelijk kunnen verhuren daar het al jaar te koop staat.Mag dat van de Uwv omdat ik 80/100 % ben afgekeurd . Ik blijf wel op het adres ingeschreven omdat ik nog geen andere woning heb. Moet eerst deze verkopen maar dat lukt niet.
Wat mag ik wel of niet ??
Hoop dat u mij verder kan helpen kan niets vinden op internet hierover.
Bijvoordad dank Trucker
Raadslachtige posting.
Je wilt het huis verhuren waarin je ingeschreven bent en dus formeel ook woont.?!
Ga je dan samenwonen met de nieuwe huurder ?!

Of bedoel je te zeggen dat je ergens anders (samen)woont, en je koophuis wilt verhuren voor extra inkomsten, zonder je adres bij de gemeente aan te passen.
Dat laatste is in ieder geval fraude en kan je duur komen te staan

Gesloten