LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomsten formulier uwv

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Maggy15

Inkomsten formulier uwv

Ongelezen bericht door Maggy15 »

Ik zit gedeeltelijk in de ww en heb nu een tweede werkgever. Maar nu een brief van het uwv ik zou twee ww uitkeringen hebben? ?? Een van voor 2015 en daarna nog een. Ik probeer aldoor aan het werk te blijven en dat lukt gedeeltelijk.
Nu een tweede werkgever en het inkomsten formulier. Voor beide een nul urencontract maar bij de tweede een achteraf betaling en net begonnen. Gebeld en gemaild maar ze weten het zelf ook niet. Ik moet zelf uitrekenen wat mijn inkomen zou moeten zijn of schatten? ?? Ik word er niet goed van straks weer beschuldigd worden van verkeerde inkomsten doorgeven en in de problemen komen met je rekeningen.
Nieuwe regels maar zo onduidelijk. Hebben meer mensen hier mee te maken? ???

Frantic2

Re: Inkomsten formulier uwv

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ja ik heb dat ook gehad.... UZB had over 5 weken doorgegeven aan de belastingdienst( en dus UWV) en ik had 4 weken doorgegeven.... boze brief en telefoontje! En uiteraard terugbetalen...

Heb nu gewoon afgesproken dat ik te hoog doorgeef aan verdienste en dan krijg ik gewoon de aanvulling en weken later nog een paar tientjes!

Dus gewoon hogere inkomsten doorgeven dan je daadwerkelijk hebt. Bij mij is er nooit meer een probleem geweest.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zal inderdaad gewoon verrekend moeten worden. Lijkt mij eigenlijk ook niet meer dan logisch. Dus als je te veel WW ontvangen hebt, dan zul je dat moeten terugbetalen zodra de definitieve inkomsten over de maand bekend zijn. Maar als het goed is betekent dat niet dat je in de problemen komt met rekeningen, omdat je met werk plus WW min het terug te betalen stukje WW samen in de regel niet minder zult overhouden dan met alleen WW.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

2x een UWV uitkering kán, als je een oud recht op WW hebt, van zeg 18 maanden, je vindt een jaar werk, en komt dan weer in de WW, dan krijg je een nieuwe WW vanaf dat moment, en nog 6 v/d 18 maanden van dat eerdere recht. Dat wordt bij elkaar opgeteld, en boven een X bedrag vervalt dan een deel. Je kan dus niet 2x WW krijgen. Had mijn vriendin recent ook, en dat wordt gewoon automatisch geregeld door het UWV voor je. Ik zou wel even de bedragen checken, want ook daar gaat wel eens iets fout. :-)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het blijkt dat je als je als werkgever het salaris van februari op 1maart betaal en dat van maart op 31 maart ze die maand een hoog inkomen hebben.... en niets ontvangen, maar in februari had deze persoon niets en dus volle uitkering.

Ja, ik mag als werkgever dit in april weer doen.
Dat word dan het april loon op 1 mei en 31 mei het salaris van mei....
Zowel de belastingdienst als Uwv kijken naar betaal datum en zo krijgt deze 30 uren werker in april weer uitkering en in mei niet.

Ja, dat is het nadeel dat ze naar betaaldatum kijken en niet naar waar dit bedrag bij hoorde.
Dit mag ik doen als werkgever en bedrijven die per periode betalen, 13 x in 12 maanden hebben vaak hetzelfde.
Ja, als je andere werkgever stopt en je oude die op nul uren er nu 30 laat werken zo doet, leuker kunnen ze het niet maken....

Maggy15

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ja ik wil ook liever werken maar dit systeem werkt niet mee. Ik moet alleen de kost verdienen en moet nu op de stoel gaan zitten van de salarisadministratie. Met het risico dat je weer moet terugbetalen. Ik wil en houd graag alles bij en op een rijtje en zelf begrijpen ze het ook niet meer dat blijkt uit de antwoorden. Ik wil me graag op mn werk concentreren. Maar zal me denk ik moeten wenden tot de ombudsman.

Wendy100

Ongelezen bericht door Wendy100 »

Er klopt geen.moer van. Dat hele UWV altijd fouten , als je ze belt weten ze het ook niet. Als het hun fout is praten ze erover heen. Maar als jij een foutje maakt...oeps dan ben je de sigaar.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Maggy15 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties.
Ja ik wil ook liever werken maar dit systeem werkt niet mee. Ik moet alleen de kost verdienen en moet nu op de stoel gaan zitten van de salarisadministratie. Met het risico dat je weer moet terugbetalen. Ik wil en houd graag alles bij en op een rijtje en zelf begrijpen ze het ook niet meer dat blijkt uit de antwoorden. Ik wil me graag op mn werk concentreren. Maar zal me denk ik moeten wenden tot de ombudsman.
Wat moet je daar dan? Er is niks fout gegaan toch? En voordat we even lekker het UWV gaan afbranden, ook zij kunnen toch niet voorspellen hoeveel jij in een maand wel of niet werkt als je een nul-uren contract hebt? Daarom moet iedereen, dus ook jij, pas naderhand je inkomsten opgeven. En als dat om reden X of Y niet kan, kan je die salarisadministratie even kietelen om sneller te zijn met afhandelen, of zoals ook het UWV zegt, een schatting maken. Zonder nauwkeurige info is dat dan het enige wat overblijft. Het systeem is om een heleboel andere redenen weer niet zo, dat je vooruit 40 uur uitbetaald krijgt, en dan de volgende maand, na verrekening van de daadwerkelijke inkomsten, weer een deel terug moet betalen.

Maggy15

Daar gaat het ook niet om het gaat er om dat het gewoon een raar systeem is. En je zelf maar moet gaan schatten wat je inkomen is en dan kan het snel fout gaan met alle financiële gevolgen. Gewoon net als vooheen je gewerkte uren opgeven dat is tenminste overzichtelijk.

Gesloten