LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuring DWI
-
Keuring DWI
Komende week word ik gekeurd door een arts van het DWI. Nu begrijp ik van mijn klantmanager dat zij er zelf ook bij zal zijn terwijl zij geen arts is. Mag zij er volgens de wet bij zijn?
Ik vind naar een arts gaan op zich al een hele onderneming en als er dan iemand bij zit die het niets aan gaat waar ik last van heb word het er niet makkelijker op.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Ik vind naar een arts gaan op zich al een hele onderneming en als er dan iemand bij zit die het niets aan gaat waar ik last van heb word het er niet makkelijker op.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Re: Keuring DWI
Volgens mij heeft zij daar niets te zoeken! Ook daar heeft U recht op privacy en een buitenstaander mag ze gewoon niet aanwezig zijn bij Uw contact met de arts.
-
ik weet niet wat een dwi keuring is maar volgends mij geld voor elk artsen of keurings bezoek het recht op privacy ! ik ben ook van mening dat een buitenstaander er niks te zoeken heeft en anders aangeven ook bij de keuringsarts dat je het pertinent niet wilt,dat is je goed recht .
-
Ik ben blij te lezen dat meerdere mensen mijn gevoel delen dat zij er niets te zoeken heeft!
Geen idee wat verder een DWI keuring is maar lijkt me heel
sterk dat u moet accepteren dat de klantmanager daarbij aanwezig
is.
Wat is een DWI keuring ?
sterk dat u moet accepteren dat de klantmanager daarbij aanwezig
is.
Wat is een DWI keuring ?
Dienst Werk en Inkomen?? Ik zeg maar wat.
Net zoiets als de Sociale Dienst?
Dat zou het inderdaad kunnen zijn.sephora30 schreef:Dienst Werk en Inkomen?? Ik zeg maar wat.
-
DWI is inderdaad Dienst Werk en Inkomen. Keuring word gedaan door een keuringsarts om te kijken hoeveel uur ik in de week kan werken.
Inderdaad dienst werk en inkomen, de keuring is bedoeld om te bekijken in hoeverre je in staat bent arbeid te kunnen verrichten, dat de klantmanager daar bij wil zijn is om een plan van aanpak te bepalen of ter ondersteuning van de cliënt. Het medisch onderzoek zal met arts en TS gaan.
Maar de klantmanager hoeft toch niet erbij aanwezig zijn bij het medisch onderzoek ?ronald g schreef:Inderdaad dienst werk en inkomen, de keuring is bedoeld om te bekijken in hoeverre je in staat bent arbeid te kunnen verrichten, dat de klantmanager daar bij wil zijn is om een plan van aanpak te bepalen of ter ondersteuning van de cliënt. Het medisch onderzoek zal met arts en TS gaan.
-
Dat is dus precies mijn vraag. Waarom moet die klantmanager daarbij zijn? En mag dat wel? De huisarts zet er toch ook niet een assistente bij?! Of een andere patiënt? Klantmanager mag geen behandelend arts bellen maar wel bij een gesprek met een arts van het dwi zijn?! Ik snap het niet meer.
@ Mellie, ik zou het in ieder geval niet accepteren dat klantmanager aanwezig is bij het medisch onderzoek.
Ik ook niet, belachelijk.
Een arts heeft toch ook beroepsgeheim?
Een arts heeft toch ook beroepsgeheim?
-
Nee dat doe ik ook liever niet. Heb nogal wat meegemaakt en dat deel ik liever niet met iemand die ik niet vertrouw, zoals m'n klantmanager bijvoorbeeld. Maar daarbij ben ik wel bang dat het dwi gaat zeggen dat ik niet netjes overal aan meewerk en ik gekort word op m'n uitkering.
Geloof nooit dat je daardoor gekort kan/mag worden op je uitkering, je werkt namelijk netjes mee maar ieder mens heeft recht op privacy bij een arts en ook jij !Mellie1602 schreef:Nee dat doe ik ook liever niet. Heb nogal wat meegemaakt en dat deel ik liever niet met iemand die ik niet vertrouw, zoals m'n klantmanager bijvoorbeeld. Maar daarbij ben ik wel bang dat het dwi gaat zeggen dat ik niet netjes overal aan meewerk en ik gekort word op m'n uitkering.
Het daadwerkelijke onderzoek daar zal de klantmanager ook niet bij zijn, de arts heeft geheimhoudingsplicht. Wel is er een kans dat de klantmanager samen met u en de arts de ziekte en mogelijkheid tot eventuele arbeid helder te krijgen.
Mellie geeft toch duidelijk aan dat klantmanager erbij aanwezig is bij dat gesprek en/of onderzoek.ronald g schreef:Het daadwerkelijke onderzoek daar zal de klantmanager ook niet bij zijn, de arts heeft geheimhoudingsplicht. Wel is er een kans dat de klantmanager samen met u en de arts de ziekte en mogelijkheid tot eventuele arbeid helder te krijgen.
-
ook dat gesprek is toch vertrouwelijk ? ik zou het niet pikken
-
Mijn klantmanager vraagt nu al allemaal zeer persoonlijke dingen en verwacht dan ook een antwoord,daarvan heb ik ook al zoiets van waarom is het nuttig dat jij dat weet. Daarbij ben ik in 2 maanden tijd al 3x van klantmanager gewisseld vanwege ziekte of andere reden van afwezigheid,dus vertrouwen heb ik niet in de persoon die ik nu heb voor zolang als ik die heb.
Wat versta jij oa onder persoonlijke dingen ?Mellie1602 schreef:Mijn klantmanager vraagt nu al allemaal zeer persoonlijke dingen en verwacht dan ook een antwoord,daarvan heb ik ook al zoiets van waarom is het nuttig dat jij dat weet. Daarbij ben ik in 2 maanden tijd al 3x van klantmanager gewisseld vanwege ziekte of andere reden van afwezigheid,dus vertrouwen heb ik niet in de persoon die ik nu heb voor zolang als ik die heb.