leoverdi schreef:1. Kan ik zelf mijn ontslag aanvragen met behoud van WW bijvoorbeeld met zo'n vaststellingsovereenkomst.
2. Ben ik verplicht het werk van mijn collega's te doen als ik dat eigenlijk niet meer kan, maar wel mijn eigen functie kan uitoefenen.
3. Wie is er verantwoordelijk voor het aandragen van werk, ben ik dat zelf of moet mijn manager dan gaan overleggen met de mensen die mij van werk moeten voorzien?
U kunt natuurlijk zelf het onderwerp bij de werkgever ter sprake brengen, en vragen om een vaststellingsovereenkomst. Om het recht op WW te behouden dient deze vaststellingsovereenkomst wel aan bepaalde vormvereisten te voldoen. Zo dient de werkgever aan te geven dat het haar initatief is om de arbeidsrelatie te verbreken, en dat de reden niet dringend is ( dus geen fraude, wanprestatie oid), en niet aan de werknemer is te verwijten. Dit kan een tweesnijdend zwaard zijn, en dient bestens hiervoor een deskundige mee te nemen.
U kunt ook naar de kantonrechter gaan, waarbij u aanvoert dat het in redelijkheid niet van u gevergd kan worden om de arbeidsrelatie in stand te houden. Alleen als de werkgever hierbij een ernstig verwijt treft kunt u aanspraak maken op een ontbindingsvergoeding
U bent verplicht om werk van collega's te doen als dit passend werk is. Passend werk dat wil zeggen dat het ongeveer van uw kennis- en vaardigheidsnivo is. Het schoonmaken van de toiletten voor een administratief medewerkster is dus geen passende arbeid.
Natuurlijk kan het werk alleen passend zijn als het niet uw genezingsprocess niet negatief beinvloed of u er fysiek niet toe in staat bent. Hier dient u bestens een uitspraak van de Arbo-arts voor te vragen mocht u eraan twijfelen.
Uw werkgever dient het werk aan te dragen , het heet niet voor niets werk
gever