LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Medische verklaring
-
Medische verklaring
Sinds 2000 zit ik in de WAO. Van 2005 heb ik nog een arbeidsongeschiktheidsverklaring, waarin staat dat ik 80-100% ben afgekeurd. In principe tot mijn pensioengerechtigde leeftijd, mits er geen veraneringen hebben plaats gevonden. Tot op heden is mijn situatie hetzelfde gebleven.
Eind 2010 ben ik gescheiden en bij plangroep terecht gekomen. Voordat de schuldhulpverlening echt van start kon gaan moest het huis ook verkocht worden. Dit is in november 2011 gebeurd. Nu ( augustus 2012) is Plangroep dan zover dat de wsnp aangevraagd kan worden.
Vorige week kreeg ik bericht van Plangroep dat ze een arbeidsongeschiktheidsverklaring van me willen hebben. deze heb ik dus van 2005. Omdat ik zelf het gevoel heb dat deze te oud is, heb ik het uwv gebeld met de vraag een nieuwe te sturen. Dit leverde bij het uwv nogal wat problemen op, en dus stelde mevrouw van het uwv me voor, zelf contact op te nemen met plangroep. Enzo geschiedde. Vandaag belde diezelfde mevrouw me terug met de mededeling dat plangroep een medische verklaring van me wil hebben. Zij zou MIJ die toesturen.
Mijn vraag is: mag Plangroep wel een medische verklaring van mij eisen? En wat als ik dat niet wil?
Heeft iemand ervaring hiermee?
Groetjes Karin
Eind 2010 ben ik gescheiden en bij plangroep terecht gekomen. Voordat de schuldhulpverlening echt van start kon gaan moest het huis ook verkocht worden. Dit is in november 2011 gebeurd. Nu ( augustus 2012) is Plangroep dan zover dat de wsnp aangevraagd kan worden.
Vorige week kreeg ik bericht van Plangroep dat ze een arbeidsongeschiktheidsverklaring van me willen hebben. deze heb ik dus van 2005. Omdat ik zelf het gevoel heb dat deze te oud is, heb ik het uwv gebeld met de vraag een nieuwe te sturen. Dit leverde bij het uwv nogal wat problemen op, en dus stelde mevrouw van het uwv me voor, zelf contact op te nemen met plangroep. Enzo geschiedde. Vandaag belde diezelfde mevrouw me terug met de mededeling dat plangroep een medische verklaring van me wil hebben. Zij zou MIJ die toesturen.
Mijn vraag is: mag Plangroep wel een medische verklaring van mij eisen? En wat als ik dat niet wil?
Heeft iemand ervaring hiermee?
Groetjes Karin
Re: Medische verklaring
U wilt toch in de schuldsanering, waarom dan dwars liggen als ze om een eigen verklaring vragen?
-
waarom moeilijk doen?
ik snap wel wat u bedoeld ze hoeven niet alles te weten wat ik mankeer,nee dat hoeft ook niet.
als u bewijs heeft waarop staat dat u 80-100% afgekeurd bent en misschien kan je dat ook nog wel online vinden bij het uwv?maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen,dan kan je dat geven.
anders huisarts misschien briefje laten schrijven waarin staat dat u in de wao zit..
idd je krijgt niet elk jr een brief waarin staat u bent nog steeds 100 % afgekeurd,althans ik nooit gehad.
snap de hulpverlening ook wel die willen zeker weten dat u echt niet meer inkomsten kunt generen oftewel niet wilt werken...dus alles moet uitgesloten worden..
inhoudelijk gaat het ze niks aan!is privacy lijkt mij,dat is iets tussen uwv en u dokters..
ik snap wel wat u bedoeld ze hoeven niet alles te weten wat ik mankeer,nee dat hoeft ook niet.
als u bewijs heeft waarop staat dat u 80-100% afgekeurd bent en misschien kan je dat ook nog wel online vinden bij het uwv?maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen,dan kan je dat geven.
anders huisarts misschien briefje laten schrijven waarin staat dat u in de wao zit..
idd je krijgt niet elk jr een brief waarin staat u bent nog steeds 100 % afgekeurd,althans ik nooit gehad.
snap de hulpverlening ook wel die willen zeker weten dat u echt niet meer inkomsten kunt generen oftewel niet wilt werken...dus alles moet uitgesloten worden..
inhoudelijk gaat het ze niks aan!is privacy lijkt mij,dat is iets tussen uwv en u dokters..
Waarom zou dat nu dan ineens te oud zijn ?Van 2005 heb ik nog een arbeidsongeschiktheidsverklaring, waarin staat dat ik 80-100% ben afgekeurd. In principe tot mijn pensioengerechtigde leeftijd, mits er geen veraneringen hebben plaats gevonden. Tot op heden is mijn situatie hetzelfde gebleven.
-
nou ja,zei mogen niet het uwv bellen of mev daadwerkelijk in de wao zit,is privacy.
dus deze is van 2005 en in die tussentijd kan er wel wat veranderd zijn?
maar goed ze zien de bank afschriften toch ook?daar staat netjes op,betaling uwv,omschrijving van uitkering ...en deze is al jaren even hoog,met uit zondering van de verhoging in jan-jul,dus paar euro in al die jaren verschil...
zou toch ook genoeg moeten zijn?
dus deze is van 2005 en in die tussentijd kan er wel wat veranderd zijn?
maar goed ze zien de bank afschriften toch ook?daar staat netjes op,betaling uwv,omschrijving van uitkering ...en deze is al jaren even hoog,met uit zondering van de verhoging in jan-jul,dus paar euro in al die jaren verschil...
zou toch ook genoeg moeten zijn?
-
Mijn WAO-uitkering wodt overgestort naar plangroep. En inmiddels hebben ze diverse kopieën van de uitkeringsspecificaties en belastingpapieren.
Mijn probleem is dat ik het geen prettig idee vind dat Plangroep weet heeft van mijn psychische problemen.... Ze doen al zo minderwjaardig naar mij toe....
Mijn probleem is dat ik het geen prettig idee vind dat Plangroep weet heeft van mijn psychische problemen.... Ze doen al zo minderwjaardig naar mij toe....
Ze zullen waarschijnlijk alleen maar op papier willen hebben dat uKaatjeKakelkip schreef:Mijn WAO-uitkering wodt overgestort naar plangroep. En inmiddels hebben ze diverse kopieën van de uitkeringsspecificaties en belastingpapieren.
niet kan werken dus ook niet voor meer inkomen kan zorgen.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 30 aug 2012 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wat ik dus al schreef en chocomelk ook schrijft,ze willen zeker weten dat er tussen door,niks veranderd is..2005 is oud in hun ogen,kan veel gebeurd zijn,
maar aan de andere kant,ze zien al wat u zelf zegt op de afschriften dat je nog steeds uwv krijgt..
maar doe niet moeilijk gewoon verklaring,dan wel huisarts misschien?
hoeft niet in te staan wat je mankeert dat is beroepsgeheim en gaat ze geen snars aan,als er maar in staat dat u afgekeurd bent en dat u niet in staat bent om werk te verrichten.
en minderwaardig,trek het u niet teveel aan,misschien ziet u dat ook zo,omdat u zich al zo..rot voelt in deze situatie.
maar aan de andere kant,ze zien al wat u zelf zegt op de afschriften dat je nog steeds uwv krijgt..
maar doe niet moeilijk gewoon verklaring,dan wel huisarts misschien?
hoeft niet in te staan wat je mankeert dat is beroepsgeheim en gaat ze geen snars aan,als er maar in staat dat u afgekeurd bent en dat u niet in staat bent om werk te verrichten.
en minderwaardig,trek het u niet teveel aan,misschien ziet u dat ook zo,omdat u zich al zo..rot voelt in deze situatie.
KaatjeKakelkip schreef:Mijn WAO-uitkering wodt overgestort naar plangroep. En inmiddels hebben ze diverse kopieën van de uitkeringsspecificaties en belastingpapieren.
Je papieren vanuit 2005 zal heus wel voldoende zijn, wat ze alsnog willen weten, komen ze toch wel achter.
Misschien is het jouw gevoel dat ze minderwaardig doen?