LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechten uitkeringsgerechtigde

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
lectormen

Rechten uitkeringsgerechtigde

Ongelezen bericht door lectormen »

Hi,

Ik ben iets meer dan 6 maanden werkzoekende en sinds 3 en wat maanden ontvang ik een WWB uitkering van de Sociale Dienst. Door Sociale Dienst uit mijn woonplaats is een afspraak voor me gemaakt bij een uitzendbureau die in mijn gemeente zorgt voor werk voor werkzoekenden. Ik ben op afspraak geweest maar wou niet papieren ondertekenen over een trajectplan en dat ik ga in dienst bij een opdrachtgever voor minimumloon die netto onder het sociaal minimum zit (voor gehuwden). Ik heb papieren meegenomen om na te denken. Tijdens dat bezoek op initiatief van consulente is een afsprak op 24. dec. a.s. gemaakt. Een paar dagen later werd ik gebeld door collega van intercedente en onder de mom dat ze hun administratie moeten op 15 december ’09 afronden wil ze druk op me uitoefenen om eerder te tekenen. Had gezegd, mij boeit het niet uw administratie ik heb al afspraak staan voor 24e a.s. Door mijn casemanager van Sociale Dienst wordt ik volgende dag gebeld en hij wil me eerder spreken dan wat we in eerste instantie hebben afgesproken, namelijk, reeds op 15 dec. a.s.
Mijn vragen:
1.
Moet ik als werkzoekende door Sociale Dienst na 3 en wat maanden (alleen omdat het iemand zegt die op de functie zit) papieren ondertekenen en in een traject ingaan bij een uitzendorganisatie volgens welke ik ga in dienst bij hun opdrachtgever die me volgens de papieren ga uitbetalen alleen voor de werkelijk gewerkte dagen (dus kunnen minder dagen zijn dan 22 per/maand en minder dan € 1,398.60 bruto per maand) en verplicht ben een productiemedewerker contract te ondertekenen niet wetend of ik het voldoende zal hebben tot sociaal minimum om mijn maandelijkse lasten te kunnen betalen?
2.
Mag het volgens de wet onder de mom van een intake gesprek door een goedgebekte consulente omgepraat worden om zelfs tijdens eerste intake gesprek alle papieren te ondertekenen niet wetend dat daarmee mijn WWB uitkering stopt?
Mijn basissalaris zou bedragen € 1,398.60 bruto per maand (en netto is dat minder dan WWB uitkering voor echtpaar).

Andere kant van de mediale is, dat een organisatie die door Sociale Dienst ingeschakeld wordt, dus organisatie Markt, ontvangt een vergoeding voor elke ondertekend trajectplan en ook een vergoeding voor begeleiding die leidt tot een arbeidsovereenkomst voor tenminste van 6 maanden als een soort beloning.
3.
Hoe te handelen om de WWB uitkering niet te verliezen en casemanager van Sociale Dienst zegt dat ik dat moet accepteren?
4.
Aldus woorden van consulente van Markt gaan ze eerste 3 maanden kijken naar een werk in mijn branche, maar daarover staat niets op geen enkel papier?
5.
Aldus woorden van consulente van Markt moet ik blijven solliciteren, maar daarover staat ook niets op geen enkel papier. Tenslotte waarom zou iemand solliciteren als WWB uitkering stopt, heb je verder niets met Sociale Dienst te maken en een trajectplan voor een jaar lang is tegen minimaal salaris ondertekend, waarin allemaal verplichtingen en verplichtingen in staan aan welke je, je moet houden zodat het traject met succes uitgevoerd kan worden.
6.
Aldus woorden van consulente van Markt als ik zelf werk vind voor tenminste 6 maanden kan ik iedere dag stoppen, maar in papieren staat dat ik een maand opzeg termijn heb?

Ontvangen papieren:
1e

Markt -------- TRAJECTPLAN ---------

Ondergetekenden,

John Do

en Markt Hoorn, hier vertegenwoordigd door achternaam, voornaam,

hierna te noemen respectievelijk klant en consulent Markt, stellen in onderling overleg onderstaand traject vast
dat moet resulteren in het verkrijgen van werk.

1. Doel

Het doel is dat de klant regulier werk krijgt van voldoende omvang. Tijdens het intake- gesprek is onderzocht welk arbeidsperspectief de klant heeft. Het in te zetten traject wordt bepaald door de vraag op de arbeidsmarkt. Op deze manier is de meeste kans op succes aanwezig. In dit
trajectplan worden de stappen aangegeven die ondernomen worden ter verkrijging van regulier werk.
De Markt consulent draagt zorg voor ondersteuning en begeleiding tijdens het hele traject.
De afspraken tussen de klant en de Markt consulent worden telkens vastgelegd in een zogenaamd Persoonlijk Actie Plan voor de komende weken. In de Persoonlijk Actie Plannen ligt de nadruk op verwerving van regulier werk dat wil zeggen niet gesubsidieerd werk. De Persoonlijk Actie Plannen worden gezien als onderdeel van dit traject, en worden nader ingevuld afhankelijk van de stappen die tussentijds nodig zijn voor de klant om op de
kortst mogelijke wijze een betaalde baan van voldoende omvang en tijdsduur te verkrijgen.

2. Algemene afspraken

De klant:
* doet alles wat in zijn/haar vermogen ligt om het afgesproken traject succesvol te laten verlopen en zo
snel mogelijk regulier werk te verkrijgen;
* komt de gemaakte afspraken na zoals overeengekomen in dit trajectplan en in de Persoonlijk Actie
Plannen;
* houdt Markt consulent op de hoogte van alle ontwikkelingen die van belang zijn om het traject
(stappenplan) goed te laten verlopen;
* kan de Markt consulent aanspreken op dein dit trajectplan opgenomen verplichtingen;
* is verplicht mee te werken aan de stappen zoals vermeld in dit plan;
* geeft direct aan de Markt consulent door als door ziekte deelname aan de overeengekomen activiteiten
niet mogelijk is;
* gaat er mee akkoord dat de Markt consulent informatie uitwisselt met andere instanties maar ook
werkgevers als die worden ingeschakeld om het traject mee uit te voeren.

De Markt consulent:
* doet alles wat in zijn/haar vermogen ligt om het afgesproken traject succesvol te laten verlopen;
* komt de gemaakte afspraken na en geeft tijdig aan de klant door wanneer hij/zij van mening is dat het
trajectplan gewijzigd moet worden;
* draagt tijdens het verloop van het traject zorg voor begeleiding op maat;
* zoekt, als er tijdens het doorlopen van het traject problemen ontstaan, samen met de klant naar een
oplossing;
* toetst of de klant de afspraken in dit trajectplan nakomt;
* werkt in overleg met de klant wijzigingen van dit trajectplan uit;
* kan na overleg met de opdrachtgever besluiten het traject te beëindigen wanneer de klant een zeer grote
afstand tot de arbeidsmarkt blijkt te hebben, de gemaakte afspraken niet nakomt en / of onjuiste
informatie verstrekt.

3 Activiteiten

Trajectstappen

1. Intake / Datum: 05-12-2009
Gedurende de intake-fase wordt van de klant zowel een arbeidsmarktprofiel als ook een trajectadvies
opgesteld. Dit dient als basis bij de verdere begeleiding naar betaald werk bij een externe werkgever.
Trajectadvies en Arbeidsmarktprofiel van de klant zijn als Bijlagen bij dit trajectplan opgenomen.

2. Intensieve begeleiding / Van 05-12-2009 tot en met 04-12-2010
Op basis van de afstand tot de arbeidsmarkt en de geschiktheid van de klant voor bepaalde banen wordt de
klant zeer intensief naar werk begeleidt. In de intensieve begeleiding ligt de nadruk op het vergroten van de
sollicitatievaardigheden van de klant en het benaderen van werkgevers.

De activiteiten van klant en Markt consulent worden ondersteund door een Markt jobhunter, wiens taak
Het is de klant naar werkgevers met vacatures te begeleiden en de klant bij een werkgever te plaatsen.
Gedurende de periode van intensieve begeleiding werkt de klant in het productiehuis van Markt in Alkmaar.

3. Plaatsing
Met ondersteuning van een Markt jobhunter wordt de klant voorgesteld aan externe werkgevers teneinde
een arbeidsovereenkomst / arbeidsrelatie tussen de klant en werkgever te realiseren voor de duur van
tenminste zes maar liever meer maanden.

Zodra er zich een passende vacature voordoet en de werkgever bereid is de klant aan te nemen met de
intentie zijn dienstverband voor de periode van ten minste zes maanden voort te zetten (als uiterlijk moment
van plaatsing wordt vooralsnog uitgegaan van 04-12-2010).

4. Nazorg
Markt consulent en Markt jobhunter ondersteunen klant en werkgever na externe plaatsing intensief
teneinde de duurzaamheid van het regulier werk te garanderen.

Vanaf het moment dat de klant als werknemer in dienst treedt bij een werkgever en daardoor uit de uitkering
gaat, dan wel als de klant als zelfstandige een bedrijf opstart en daardoor geen beroep meer hoeft te doen op
de uitkering. De nazorg beslaat telkens een periode van drie maanden.

De genoemde activiteit(en) worden indien nodig – alleen in onderling overleg gewijzigd, aangepast of
uitgebreid. Nieuwe afspraken zullen ook schriftelijk worden vastgelegd en als bijlage aan dit trajectplan
toegevoegd. Deze afspraken worden gezien als onderdeel van dit plan.

5. Productiehal
De klant tekent na de intake een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar bij InWerkBV in opdracht van Markt
Hoorn. De klant wordt tewerkgesteld in een productiehal om van daaruit zo snel mogelijk doorgeplaatst te
worden naar een externe werkgever. De klant wordt geacht zich als een goede werknemer te gedragen.
De klant is verplicht alle vormen van algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden, ook banen die niet
direct overeenkomen met de meest passende banen zoals opgenomen in het arbeidsmarktprofiel van de
klant.

Bijgevoegde bijlage te weten het arbeidsmarktprofiel en trajectadvies zijn gelezen en voor akkoord
bevonden.

Mijnheer John Do is een contract van 1 jaar aangeboden in de functie van productiemedewerker en kan
starten.

Ondertekening

Aldus vastgesteld te Groningen,

……………………………………… (handtekening) ……………………………………… (handtekening)

……………………………………… (datum ondertekening) ……………………………………… (datum ondertekening)

Klant Consulente Markt Hoorn

Bijlagen: arbeidsmarktprofiel en trajectadvies (ARBEIDSMARKTPROFIEL NIET ONTVANGEN)

2e

TRAJECTADVIES

Klant

Klantnummer : 123456789
Naam : John
Achternaam : Do
Adres : Straat 123
Postcode en Woonplaats : 1234AB Hoorn
Telefoonnummer : 0786543210
BSN : 123456789

Klantmanager

Naam : Sociale Dienst Hoorn
Postadres : Boulevard Straat 987, 9876 EO
Plaats : Hoorn
Contactpersoon : voornaam achternaam
Datum aanmelding: 05-12-2009

Uitvoerder

Naam : Markt Hoorn
Rapporteur : voornaam achternaam
Datum rapportage: 05-12-2009

3e

InWerk
Dhr. John Do
Straat 123
1234 AB Hoorn

Geachte heer John Do

Wij hebben onderstaande opdracht aan u aangeboden namens Markt en u heeft deze geaccepteerd.
Op deze opdracht zijn de bepalingen uit de eerder ondertekende overeenkomst van toepassing.

U zal vanaf 05-12-2009 werkzaamheden verrichten op aanwijzing, onder toezicht en ten behoeve van
Markt, Straatbaan 91 te Groningen. De terbeschikkingstelling aan deze opdrachtgever verloopt via InWerk.

De duur van de opdracht:
Startdatum : 05-12-2009
Einddatum : 04-12-2010
Werktijden : 40 uur per week

Uw basissalaris bedraagt € 1,398.60 Euro bruto per maand en u ontvangt geen vaste reiskostenvergoeding.
Deze opdrachtbrief vormt samen met uw overeenkomst uw arbeidsovereenkomst. Bewaar beiden goed!

Datum: ________________________

Dhr. John Do
Straat 12
1234 AB Hoorn

Met vriendelijke groet,

Markt/InWerk BV

4e

InWerk
De ondertekenden, te weten:

- Dhr. John Do (wonende te Straat 123, Hoorn, geboren d.d. 01-01-1975,
burgerserienummer 123456789, hierna te noemen werknemer,

- InWerk B.V., Eierendijk 1, Zwolle vertegenwoordigd door A.B.C. van Koekkoek, hierna te noemen
werkgever

overwegende dat

opdrachtgever(s) werkzaamheden aanbieden aan werknemer, werknemer bereid is deze werkzaamheden
te verrichten en werkgever bereid is werknemer in dienst te nemen en ter beschikking te stellen aan de
opdrachtgever(s) komen het volgende overeen:

Werkgever gaat met opdrachtgever(s) een overeenkomst van opdracht aan en stelt werknemer ter
beschikking aan opdrachtgever(s). Op de terbeschikkingstelling zijn de bepalingen uit de tussen werkgever
en opdrachtgever gesloten raamovereenkomst van toepassing.

Werkgever gaat met werknemer een overeenkomst aan. De volgende artikelen gaan uitsluitend over de
overeenkomst tussen werkgever en werknemer. Met ‘opdrachtgever(s)’kan ook bedoeld worden:
De opdrachtgever(s) van de opdrachtgever.

1 Dienstverband
Dit is een overeenkomst zoals bedoeld in artikel 9 lid 1 van de CAO voor uitzendkrachten.
Werknemer treedt voor bepaalde tijd met ingang van 05-12-2009 in dienst van werkgever en wordt door
werkgever ter beschikking gesteld aan één of meerdere opdrachtgevers, alwaar werknemer
werkzaamheden zal verrichten op aanwijzing en onder toezicht van deze opdrachtgever(s). De arbeidsduur
bedraagt 40 uur per week. De arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor de periode tot en met 04-12-
2010;

2 Proeftijd
De proeftijd bedraagt een maand. Gedurende deze periode kan zowel werkgever als werknemer deze
overeenkomst op ieder moment, zonder opgave van redenen, beëindigen.

3 Einde overeenkomst
Tussentijdse opzegging van deze overeenkomst is mogelijk voor werknemer en werkgever.
Opzegging dienst schriftelijk te gebeuren, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand;

4 Opdracht(en)
Per opdracht wordt in een afzonderlijke opdrachtbrief vastgelegd: Naam en adres van opdrachtgever, uit te
voeren functie, duur van de terbeschikkingstelling en de feitelijke arbeidsvoorwaarden. De opdrachtbrief
maakt voor de duur van de betreffende opdracht deel uit van deze arbeidsovereenkomst;

5 Acceptatie opdrachten
Werknemer is verplicht alle gangbare opdrachten binnen een dag te accepteren, op straffe van verval van
de resterende salarisaanspraak. Werknemer verklaart in dit kader bereid te zijn te werken op locaties die
vanaf huisadres van werknemer (bij aanvang van deze overeenkomst) met het openbaar vervoer binnen 90
minuten reistijd (enkele reis) te bereiken zijn.

6 Inlenersbeloning
Op de terbeschikkingstelling aan opdrachtgever is vanaf de eerste dag de beloningsregeling van
opdrachtgever van toepassing. Werknemer heeft volgens deze beloningsregeling recht op het wettelijk
minimumloon;

7 Betalingen
Werkgever betaalt werknemer maandelijks uit voor zijn gewerkte uren en, indien van toepassing gemaakt
reiskosten in de voorafgaande maand. Werkgever houdt op het loon in: loonheffing, het werknemersdeel
van de premies werknemersverzekeringen en eventuele pensioenpremies. De vakantietoeslag bedraagt 8 %
van het over de normale uren genoten bruto maand basisloon. Werknemer heeft bij een fulltime
dienstverband recht op 24 vakantiedagen per kalenderjaar. Deze vakantierechten worden opgebouwd naar
evenredigheid van de omvang en de duur van het dienstverband;

8 Verplichtingen werknemer
Werknemer Is verplicht:
a. Kennis te nemen van huishoudelijke regels en veiligheidsvoorschriften van de opdrachtgever en
deze nauwgezet op te volgen;
b. In geval van arbeidsongeschiktheid, werkgever en de opdrachtgever op de eerste verzuimdag voor
10:00 en minimaal één uur voor aanvang van geplande werkzaamheden hiervan op de hoogte te
stellen. Als eerste verzuimdag zal de dag van ziektemelding gelden;
c. Alleen dan een directe arbeidsverhouding met de opdrachtgever aan te gaan, wanneer dit
werknemer rechtens is toegestaan en werkgever daarvan onverwijld op de hoogte is gesteld;
d. Tijdens en na de deur van deze overeenkomst geheimhouding te bewaren omtrent de informatie
die werknemer in het kader van de relatie met werkgever verkrijgt over vertrouwelijke en/of
concurrentiegevoelige gegevens betreffende werkgever en/of de opdrachtgever. Werknemer is
verboden om deze gegevens aan derden bekend te maken of hiervan zelf gebruik te maken.
e. Zijn functie naar beste kunnen en weten uit te oefenen en opdrachten zorgvuldig en ijverig uit te
voeren;
f. Op overeengekomen werktijden daadwerkelijk bij de opdrachtgever werkzaamheden te verrichten.
Bij verwijtbare overtreding van dit artikel vervalt de salarisaanspraak van werknemer;
g. Werkgever op de hoogte houden van ontwikkelingen aangaande de terbeschikkingstelling en
onverwijld op de hoogte te stellen indien zich bijzonderheden voor doen die voor werkgever van
belang kunnen zijn. (tevredenheid werknemer en opdrachtgever, verslechterde verhoudingen,
voornemens om directe arbeidsverhouding aan te gaan of om werktijden te veranderen, bij bekend
worden wanneer opdracht eindigt, etc.);

9 Uitsluiting loondoorbetalingverplichting
Werkgever is aan werknemer alleen loon verschuldigd over de periode(n), dat werknemer daadwerkelijk
arbeid heeft verricht ofwel de door opdrachtgever gevraagde inspanning heeft geleverd.

10 Pensioen
Op de onderhavige overeenkomst is de pensioenregeling als omgeschreven in de CAO voor
Uitzendkrachten van toepassing;

11 Opgave arbeidsverleden
Werknemer heeft bij zijn/haar inschrijving en voor ondertekening van deze overeenkomst juiste en
volledige inlichtingen aan werkgever verstrekt omtrent zijn/haar arbeidsverleden. Deze inlichtingen zijn,
indien opvolgend werkgeverschaap van toepassing is, op schrift gesteld en aangehecht aan deze
overeenkomst. Het bepaalde in de artikelen 7:668a lid 2 en 7:691 lid 5 BW (opvolgend werkgeverschaap)
vindt geen toepassing op werkgever, indien de toepasselijkheid daarvan niet kon worden voorzien als
gevolg van het niet, onjuist of onvolledig verstrekken van gegevens omtrent zijn/haar arbeidsverleden door
werknemer;

12 Toepasselijkheid CAO
Op deze arbeidsovereenkomst is de CAO voor uitzendkrachten van de ABU en het daarin omschreven fasen
–systeem en toepassing. Werknemer verklaart door de ondertekening van deze arbeidsovereenkomst een
exemplaar van deze CAO te hebben ontvangen en akkoord te gaan met de inhoud ervan;

13 Loonheffingskorting
Werknemer wenst de loonheffingskorting bij dit dienstverband toe te passen.

Opgemaakt en ondertekend te Groningen op: ____________________________

Werknemer Werkgever

Dhr. John Do Dhr. A.B.C. van Koekkoek

PS
Alle persoonsnamen, bedrijven en adressen zijn vervangen. Voor de rest is tekst inhoudelijk dezelfde als in de originele papieren.

Einde van het bericht

VioletPrue

Re: Rechten uitkeringsgerechtigde

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het kan aan mij liggen, maar ik zie nergens staan dat je geen uikering meer ontvangt.
Omdat ik weinig tijd heb, heb ik misschien te vluchtig gelezen, dus wijs me er gerust op.
Als je namelijk met je inkomen via deze baan onder een WWB uitkering voor een echtpaar uitkomt, krijg je een aanvulling via de WWB.
Dat je moest tekenen is logisch, het is namelijk een baan en dat scheelt de gemeenschap geld.
Dat je daarnaast moet blijven solliciteren is ook logisch, je ontvangt immers nog een aanvulling via de WWB.
Ik zou dus rap tekenen, anders is het werk weigeren en kun je gekort worden op je uitkering.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

lectormen schreef:Voor 3 jaar arbeidsovereenkomst heb ik 9 salarissen meegenomen.
Ik was langere periode in de ziektewet, maar ben slimmer geweest dan de bedrijfsarts, arbodienst casemanger, werkgever, re-integratiebedrijf en mijn behandelaar. Geef nooit op, noteer alles goed en vooral stop niet als je een antwoord van een advocaat krijgt, maar bel een andere en leg de situatie voor. Vraag desnoods vraag om een second opinion, vooral als je beëindigingovereenkomst krijgt.

Hoe meer advocaten heb ik geraadpleegd, des te hogere eind beloning werd. Geen enkel advocaat of jurist was op de hoogte van de recente wetgevingen en hebben ze me zelfs onjuiste informatie verstrekt. Geloof niet alles en zoek dan verder uit. Naar de Wet verbetering Poortwachter kun je fluiten. Er zijn zoveel fouten door betrokkene partijen gemaakt (exclusief mijzelf) dat er een enorm zootje is ontstaan. Resumé: wetten bestaan om door de werkgever en andere betrokkenen in je nadeel omgezeild/gebroken te worden.

Een nieuwe wet is door de Europese Hof op 20-01-2009 genomen en die schrijft voor dat je vakantiedagen bouwt ook als je langer dan 6 maanden ziek bent, m.a.w. tijdens gehele ziekteperiode. Aangezien dat het besluit van de Europese Hof in hogere rang is dan de Nederlandse wetgeving, zou je misschien ook zowel salarissen kunnen meenemen als je maar niet opgeeft.

Link naar besluit van de Europese Hof:
http://www.penoactueel.nl/jurisprudenti ... -3881.html

Ervaring leert dat als het zover komt dat iets op papier (officieel) gezet moet worden, iedereen gaat de waarheid in zijn voorbeeld verdraaien. Dit geldt alle betrokkenen exclusief mijzelf.
Wat zeur je nu.
Je hebt 9 maandsalarissen meegekregen bij je ontslag.
Ga gewoon aan het werk als productiemedewerker

lectormen

seagoing racer2 schreef: Wat zeur je nu.
Je hebt 9 maandsalarissen meegekregen bij je ontslag.
Ga gewoon aan het werk als productiemedewerker.
Overduidelijk is dat je slechte competentie is integer handelen. Radar forum is juist bedoeld voor mensen die dat kunnen. Waarschijnlijk mis je iets, als je kan niet objectief blijven en kwesties en zaken niet mengen die niets met elkaar te maken hebben. Deze forum is bedoeld om mensen te helpen en ik help ze door hier en daar goede en slechte ervaring te delen en ik kraak de mensen niet af! Ken ik je persoonlijk of heb je persoonlijk iets tegen mij als je me kent, zeg me dan in mijn gezicht als je me tegenkomt. Ik zal je te woord staan.

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Duidelijk is dat je het allemaal perfect weet, maar een baan vinden...........ho maar. GA WERKEN.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste Lectermen,

Je hebt een giga lange post gemaakt, daar is ongetwijfeld heel wat tijd in gaan zitten. Onleesbaar lang. Niet alleen dat, maar de manier van schrijven is ontzettend vermoeiend. Heb het niet allemaal gelezen, en ga het ook niet allemaal lezen.

Het enige wat ik wil zeggen is dit: als je zoveel tijd steekt in het schrijven van een bericht op een forum waar geen mens jou kan helpen (immers, jij zult zelf de beslissing moeten nemen, dat kan een ander toch echt niet voor je doen), dan had je die tijd ook kunnen besteden aan het zoeken naar werk.

Dat was je mischien ook van alle gez**k af. Dus een tip voor de volgende keer: vraag je, vóórdat je ergens aan begint, af of het de moeite wel waard is om er aan te beginnen. Dit topic, en deze lange post van je, zullen je geenszins helpen, dat kan ik je op een briefje geven. Dus in dit geval is het verspilde moeite.

Ik kwam ergens iets tegen dat je voor één bepaalde kwestie verschillende advocaten hebt geraadpleegd en dat dit voor jou gunstig heeft uitgepakt. Welnu, dit is een consumentenforum, als je geluk hebt vind je hier iemand die weet wat je het beste kunt doen, maar de meeste posters hier weten echt niet waar het over gaat, en advocaat zijn ze zeker niet.

Eerlijk gezegd denk ik dat je hier verkeerd zit. Voor juridische hulp zit je hier in ieder geval niet goed. Aangezien je eerder al de juiste weg hebt gevonden snap ik totaal niet wat je met deze post wilt bereiken.

lectormen

witte angora schreef:Beste Lectermen,
Aangezien je eerder al de juiste weg hebt gevonden snap ik totaal niet wat je met deze post wilt bereiken.
Wat denk je hieraan?
1. Ik heb het gewoon overgetypt zodat de mensen weten wat ze kunnen verwachten als ze in dezelfde situatie komen als ik.
2. Misschien heb ik het plezier om dingen te publiceren puur wegens gesprekspartner of omdat me dingen momenteel dwarszitten.
3. Of het iemand gaat lezen, maakt me niets uit. Het is een soort opluchting.
4. Krijg ik het advies waarmee ik iets mee kan, dan is het mooi meegenomen, maar intussen heb ik het zelf aangepakt.
5. Tenslotte ik ben Lectormen en niet lectermen! Lectormen is afkomstig van (lector + men), anders had ik mijn gesprekspartner allang opgegeten!

Gesloten