Ik sta op het punt ontslagen te worden en probeer uit te vinden of ik recht heb op WW en hoe hoog de WW-uitkering dan is. Ben ruim 13 jaar in dienst geweest bij mijn werkgever, maar ben sinds mei 2014 ( dus nu al ruim een jaar) met ouderschaps/onbetaald verlof ivm de zorg voor onze 3 jonge kinderen (met extra zorgbehoefte). Ik zou eigenlijk per 1 nov a.s. weer aan het werk gaan.
In de referteperiode heb ik dus geen inkomen gehad. Wie kan mij precies vertellen hoe nu de hoogte van mijn WW-uitkering berekend wordt? Ik google me suf, maar word nog niet heel veel wijzer tot nu toe.
Bellen naar UWV kost een hoop geld en papier / internet is geduldiger ... denk ik. En makkelijker even terug te lezen Vandaar dat ik hier probeer wijzer te worden. Wie helpt me op weg?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] referteperiode WW na onbetaald verlof
Re: referteperiode WW na onbetaald verlof
Ook via Google: http://www.judex.nl/rechtsgebied/uitker ... de-ww_.htm
'Wat gebeurt er met de weken die ik niet gewerkt heb in deze periode?
Alleen als u niet gewerkt hebt omdat u ziek of arbeidsongeschikt was of omdat u onbetaald verlof genoot dan worden deze weken (met een maximum van 78 weken) opgeteld bij de periode van 36 weken. Zo wordt de periode van 36 weken verlengd en hebt u er geen nadeel van dat u bijvoorbeeld ziek bent geweest.'
Hopelijk is dit een antwoord op de vraag.
'Wat gebeurt er met de weken die ik niet gewerkt heb in deze periode?
Alleen als u niet gewerkt hebt omdat u ziek of arbeidsongeschikt was of omdat u onbetaald verlof genoot dan worden deze weken (met een maximum van 78 weken) opgeteld bij de periode van 36 weken. Zo wordt de periode van 36 weken verlengd en hebt u er geen nadeel van dat u bijvoorbeeld ziek bent geweest.'
Hopelijk is dit een antwoord op de vraag.