| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] referteperiode WW na onbetaald verlof
referteperiode WW na onbetaald verlof
Ik sta op het punt ontslagen te worden en probeer uit te vinden of ik recht heb op WW en hoe hoog de WW-uitkering dan is. Ben ruim 13 jaar in dienst geweest bij mijn werkgever, maar ben sinds mei 2014 ( dus nu al ruim een jaar) met ouderschaps/onbetaald verlof ivm de zorg voor onze 3 jonge kinderen (met extra zorgbehoefte). Ik zou eigenlijk per 1 nov a.s. weer aan het werk gaan.
In de referteperiode heb ik dus geen inkomen gehad. Wie kan mij precies vertellen hoe nu de hoogte van mijn WW-uitkering berekend wordt? Ik google me suf, maar word nog niet heel veel wijzer tot nu toe.
Bellen naar UWV kost een hoop geld en papier / internet is geduldiger ... denk ik. En makkelijker even terug te lezen
Vandaar dat ik hier probeer wijzer te worden. Wie helpt me op weg?
In de referteperiode heb ik dus geen inkomen gehad. Wie kan mij precies vertellen hoe nu de hoogte van mijn WW-uitkering berekend wordt? Ik google me suf, maar word nog niet heel veel wijzer tot nu toe.
Bellen naar UWV kost een hoop geld en papier / internet is geduldiger ... denk ik. En makkelijker even terug te lezen
Re: referteperiode WW na onbetaald verlof
Ook via Google: http://www.judex.nl/rechtsgebied/uitker ... de-ww_.htm
'Wat gebeurt er met de weken die ik niet gewerkt heb in deze periode?
Alleen als u niet gewerkt hebt omdat u ziek of arbeidsongeschikt was of omdat u onbetaald verlof genoot dan worden deze weken (met een maximum van 78 weken) opgeteld bij de periode van 36 weken. Zo wordt de periode van 36 weken verlengd en hebt u er geen nadeel van dat u bijvoorbeeld ziek bent geweest.'
Hopelijk is dit een antwoord op de vraag.
'Wat gebeurt er met de weken die ik niet gewerkt heb in deze periode?
Alleen als u niet gewerkt hebt omdat u ziek of arbeidsongeschikt was of omdat u onbetaald verlof genoot dan worden deze weken (met een maximum van 78 weken) opgeteld bij de periode van 36 weken. Zo wordt de periode van 36 weken verlengd en hebt u er geen nadeel van dat u bijvoorbeeld ziek bent geweest.'
Hopelijk is dit een antwoord op de vraag.