LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitkering IVA en WW? Kan beide tegelijk?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
liefdeisdeweg

uitkering IVA en WW? Kan beide tegelijk?

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Mijn man ontvangt momenteel een IVA uitkering. Nu heeft hij voor een paar uurtjes recht op een WW uitkering. V

Volgens het UWV zul je netto evenveel ontvangen in deze situatie:

WW en IVA beide kom je uit op 735 euro.

En alleen IVA (dus WW recht laten vervallen) dan krijg je ook 735 euro.

Klopt dit? Als je werkt binnen de IVA wordt 70% van je loon gekort. Maar bij de WW wordt het volledig gekort? Op de website zie ik wel de combinatie WGA en WW uitkering staan. IVA ontbreekt in dit verhaal. Wie kan me verder op weg helpen?
Laatst gewijzigd door liefdeisdeweg op 09 mar 2017 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

john18

Re: uitkering IVA en WW? Kan beide tegelijk?

Ongelezen bericht door john18 »

Ik weet het niet zeker. Als je een iva hebt dan krijg je 75%. Je zou dan 25% kunnen ontvangen uit arbeid zonder gekort te worden. Of ww daar ook onder valt weet ik niet.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dat is een vraag die men bij het UWV kan beantwoorden. Het UWV is overigens ook actief op forums en het kan best zijn dat er hier snel een webcare medewerker opduikt die uw vraag beantwoord.
Zelf heb ik nog nooit van een combinatie IVA en WW gehoord omdat een IVA uitkering immers een volledige en duurzame arbeidsongeschiktheid inhoudt.

liefdeisdeweg

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Je hebt enige arbeidsvermogen van maximaal 20%. Op de website van het UWV zie je alleen informatie over WGA en WW.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Mijn man ontvangt momenteel een IVA uitkering. Nu heeft hij voor een paar uurtjes recht op een WW uitkering. V
Vraagje hoeveel procent is hij afgekeurd? En waarom heb je recht op ook nog eens ww? Je krijgt nooit 100% bij een iva wga of ww. Je kunt wel toeslagen aanvragen. Misschien zelfs een tijdelijke aanvulling op je uitkering van je pensioenfonds, als je aan alle eisen voldoet. Ik denk dat u praat over afkeuring 80% dus categorie 80/100 procent afgekeurd. Als je iva hebt dan zou je in principe 75% krijgen. Maar 80/100 procent afkeur betekent niet dat je nog 20% recht hebt op ww. Thans daar heb ik nog nooit van gehoord of iets van gevonden. Zelf namelijk ook 80/100% afkeur.

Gesloten