LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkering ten onrechte 5 maanden gestopt

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Norsk

Uitkering ten onrechte 5 maanden gestopt

Ongelezen bericht door Norsk »

Mijn uitkering is voor 5 maanden gestopt en na een langdurige bezwaarperiode toch bepaald dat ik recht heb op een uitkering. Nu wordt wel de afgelopen tijd wel weer uitbetaald maar doordat ik 5 maanden geen geld heb gehad en geen recht op een andere uitkering oid heb ik veel aanmaningen en deurwaarderskosten gehad. Kan ik op een of andere manier hier voor een vergoeding krijgen van het UWV?

Chocomelk

Re: Uitkering ten onrechte 5 maanden gestopt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Norsk schreef:Mijn uitkering is voor 5 maanden gestopt en na een langdurige bezwaarperiode toch bepaald dat ik recht heb op een uitkering. Nu wordt wel de afgelopen tijd wel weer uitbetaald maar doordat ik 5 maanden geen geld heb gehad en geen recht op een andere uitkering oid heb ik veel aanmaningen en deurwaarderskosten gehad. Kan ik op een of andere manier hier voor een vergoeding krijgen van het UWV?
Antwoord is kort en krachtig NEE.
Heb dit helaas zelf ook ooit moeten meemaken in het verleden dat
de bezwaarprocedure naar 7 mnd terecht werd bevonden.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Norsk schreef:Mijn uitkering is voor 5 maanden gestopt en na een langdurige bezwaarperiode toch bepaald dat ik recht heb op een uitkering. Nu wordt wel de afgelopen tijd wel weer uitbetaald maar doordat ik 5 maanden geen geld heb gehad en geen recht op een andere uitkering oid heb ik veel aanmaningen en deurwaarderskosten gehad. Kan ik op een of andere manier hier voor een vergoeding krijgen van het UWV?
Antwoord is kort en krachtig NEE.
Heb dit helaas zelf ook ooit moeten meemaken in het verleden dat
de bezwaarprocedure naar 7 mnd terecht werd bevonden.

Hmmmmm.......het NEE zou ik niet 1,2,3 aannemen. In mijn omgeving heeft iemand wel diverse kosten terug gekregen.....is wel weer aantal jaren geleden en als ik goed herinner is de ombudsman hier destijds mee bezig geweest.

Lijkt mij geval gevolgschade. Doordat je geen geld kreeg kon je andere rekeningen ook niet betalen met alle gevolgen vandien.

Wellicht berichtje naar ombudsman je kan helpen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dan is inderdaad een bericht voor de ombudsman een heel
goed idee.
Ik ben er toen ook mee bezig geweest is wel al een jaar of 6
geleden maar het antwoord was toen NEE.
Kreeg wel de wettelijke rente van die maanden.

Maar proberen is het altijd waard.

++antonh

Ongelezen bericht door ++antonh »

Teunbosseman schreef:
Hmmmmm.......het NEE zou ik niet 1,2,3 aannemen. In mijn omgeving heeft iemand wel diverse kosten terug gekregen.....is wel weer aantal jaren geleden en als ik goed herinner is de ombudsman hier destijds mee bezig geweest.

Lijkt mij geval gevolgschade. Doordat je geen geld kreeg kon je andere rekeningen ook niet betalen met alle gevolgen vandien.

Wellicht berichtje naar ombudsman je kan helpen.
Hou het maar gewoon op een krachtig N E E.
UWV staat boven de wet en maken geen fouten.
Ik heb meerdere dingen van dicht bij tijdens mijn werk zo meegemaakt.
Maar het was altijd jammer dan.
Dus N E E!

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

De site van het UWV is nogal vaag in deze, hangende het bezwaar kun je een wwb uitkering aanvragen lukt dat niet dan bij de voorzieningenrechter. Krijg je een tussentijdse uitkering dan wordt bij toekenning bezwaar (er is recht op uitkering) het uitgekeerde bedrag weer teruggevorderd. Zou je toch denken dat de uitkering met terugwerkende kracht ingaat.

grun

Ongelezen bericht door grun »

++antonh schreef:Hou het maar gewoon op een krachtig N E E.
UWV staat boven de wet en maken geen fouten.
Ik heb meerdere dingen van dicht bij tijdens mijn werk zo meegemaakt.
Maar het was altijd jammer dan.
Dus N E E!
Och, toen het UWV nog het GAK heette heb ik ze wel eens voor de rechter gedaagd en gewonnen. Dus het kan wel. En nog niet zo lang geleden is het UWV teruggefloten door de rechter en/of de politiek omdat ze veel zzp'ers mogelijk verkeerd voorgelicht zou hebben over welke uren precies opgegeven moesten worden. Daardoor moesten die zzp'ers opeens duizenden euro's terugbetalen wat ze rauw op het dak viel.

++antonh

Ongelezen bericht door ++antonh »

@Grun,
toen het UWV nog GAK heten is al jaren geleden.
In die tijd kon je nog wat als je het GAK dreigde.
Nu lacht het UWV je gewoon in je gezicht uit als je het niet eens bent met ze.
Ik heb een paar bezwaar procedures met ze gehad zelf.
En bij klanten van dichtbij meegemaakt.
Tegenwoordig ben je minder als nul bij ze.
Wil je een recht zaak aanspannen moet je of een rechtsbijstand verzekering hebben of zelf een advocaat inschakelen.
Weet je wat dat kost?

grun

Ongelezen bericht door grun »

++antonh schreef:@Grun,
Wil je een recht zaak aanspannen moet je of een rechtsbijstand verzekering hebben of zelf een advocaat inschakelen.
Weet je wat dat kost?
Ja, dat weet ik wel maar een advocaat is niet verplicht bij de bestuursrechter. Ik ben in persoon verschenen en heb mijn eigen zaak bepleit. Het heeft me niet meer gekost dan 100 gulden griffierecht, die ik terug kreeg omdat de rechter mij gelijk gaf. De zaak diende in 2000.

Overigens heb ik wel enige tijd rechten gestudeerd, maar deze studie niet voltooid.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

++antonh schreef:@Grun,
Weet je wat dat kost?

Niet in het geval van de kennis in mijn omgeving. Deze had ind wel rechtsbijstand wat 175 euro per jaar kost voor hele gezin......lijkt mij toch nu ook weer niet zo schokkend veel geld.

Gesloten