LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV betaalt maar voor 1 dag ww uit

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Alieda

UWV betaalt maar voor 1 dag ww uit

Ongelezen bericht door Alieda »

Ik heb een ww gehad tot 2 december 2017. Omdat ik aan de jaren/wekeneis voldeed (heb tot kort voor de ww stopte wel gewerkt dus had de ww ter aanvulling omdat ik minder uren/loon dan voorheen had) kon ik opnieuw ww aanvragen en ik kreeg een week geleden bericht dat de uitkering is toegewezen tot 18 december 2018. Ik heb gevraagd of de betalingen gewoon normaal doorlopen en antwoord was ja. Nu kreeg ik vandaag mijn specificatie en er is maar voor 1 dag in december betaald terwijl ik heel december recht op ww heb want ik heb niet gewerkt. Ze hebben dus gekeken naar de oude einddatum van de ww i.p.v. de nieuwe einddatum. Ik heb weer gebeld en zou voor 17u worden teruggebeld maar ben niet gebeld. Op berichten die ik online stuur krijg ik geen antwoord. Ik krijg nu een bedrag van 43 euro aanstaande maandag, daarvan kan ik geen maand rondkomen gezien ik mijn huur e.d. ook moet betalen. Wat een ongelofelijke puinhoop is het daar bij het UWV zeg.

NeoDutchio

Re: UWV betaalt maar voor 1 dag ww uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En als u die paar dagen extra wel uitbetaald zouden zijn kon u wel alle rekeningen betalen? En hoe doet u het dan deze maand als er geen uitkering meer binnenkomt?
U kreeg vorige week pas te horen dat u recht heeft op een aantal extra dagen ww, Dan is het heel lastig om die extra dagen nu nog mee te laten komen met de betaling van nu, De verwerkingstijd is langer dan een week. Daarbij zat er ook nog een lang weekend tussen, dus dat er niet betaald zou worden is heel begrijpelijk. Net zo goed dat contact lastig is in deze periode. Niet netjes dat ze dat niet gezegd hebben, maar dat had u zelf ook kunnen bedenken. En dat u daardoor niet kan rondkomen ligt ook aan uw eigen huishoudboekje.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

U schrijft 'Wat een ongelofelijke puinhoop is het daar bij het UWV zeg.' Er gaat bij het UWV (misschien) wat fout en dat is bijzonder vervelend maar dat gaat wat ver. Ik zou gewoon maandag de telefoon weer pakken en contact blijven zoeken. Bij het UWV ligt de oplossing voor uw vraag.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vanaf wanneer zou dat tweede stuk WW moeten ingaan? De WW wordt achteraf uitbetaald. Als je twee stukken ww hebt, dan krijg je waarschijnlijk die betalingen ook los van elkaar. Dus als je een week geleden bericht kreeg dat je recht op WW hebt/krijgt, dan zal het mogelijk nog wel even duren voordat de werkelijke uitbetaling van die WW volgt.

Alieda

NeoDutchio schreef:En als u die paar dagen extra wel uitbetaald zouden zijn kon u wel alle rekeningen betalen? En hoe doet u het dan deze maand als er geen uitkering meer binnenkomt?
U kreeg vorige week pas te horen dat u recht heeft op een aantal extra dagen ww, Dan is het heel lastig om die extra dagen nu nog mee te laten komen met de betaling van nu, De verwerkingstijd is langer dan een week. Daarbij zat er ook nog een lang weekend tussen, dus dat er niet betaald zou worden is heel begrijpelijk. Net zo goed dat contact lastig is in deze periode. Niet netjes dat ze dat niet gezegd hebben, maar dat had u zelf ook kunnen bedenken. En dat u daardoor niet kan rondkomen ligt ook aan uw eigen huishoudboekje.
Ik heb geen recht op een paar dagen extra maar heb de hele maand recht op ww. De uitkering is verlengd tot 18 december 2018. En ik heb gebeld en er werd mij verteld dat de volledige uitkering overgemaakt zou worden omdat het om een verlengde ww uitkering gaat.

Dat ik niet rond kan komen is omdat het UWV mij de afgelopen maanden meerdere keren te weinig heeft uitbetaald, in oktober hebben ze zelfs niets betaalt terwijl ik in september maar parttime werkte, zij beweren dat ik die maand een fulltime inkomen heb gehad wat niet klopt. Wat er de afgelopen maanden mis is gegaan zijn ze ook nog steeds aan het uitzoeken. Ben ook niet de enige, er zijn momenteel meer mensen die niets of te weinig krijgen terwijl ze niet hebben gewerkt maar UWV beweerd van wel. Ik heb dus al maandenlang mijn vaste lasten voor een deel moeten betalen van spaargeld, maar dat raakt op den duur ook op.
Laatst gewijzigd door Alieda op 06 jan 2018 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Alieda

kweenie schreef:Vanaf wanneer zou dat tweede stuk WW moeten ingaan? De WW wordt achteraf uitbetaald. Als je twee stukken ww hebt, dan krijg je waarschijnlijk die betalingen ook los van elkaar. Dus als je een week geleden bericht kreeg dat je recht op WW hebt/krijgt, dan zal het mogelijk nog wel even duren voordat de werkelijke uitbetaling van die WW volgt.
4 december en omdat het om een verlengde ww uitkering gaat zou er niets veranderen wat de betalingen betreft, dat werd mij gezegd toen ik belde. Toen ik gisteren weer belde werd me ook verteld dat er inderdaad iets is mis gegaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het om twee verschillende ww-uitkeringen gaat. De eerste stopte, en de tweede sluit er op aan. Daarom krijg je nu het restant van de eerste uitkering. Het geld van de tweede uitkering komt later, maar hoeveel later weet ik natuurlijk ook niet. Hangt er van af wanneer de procedure afgerond is.

Alieda

witte angora schreef:Ik denk dat het om twee verschillende ww-uitkeringen gaat. De eerste stopte, en de tweede sluit er op aan. Daarom krijg je nu het restant van de eerste uitkering. Het geld van de tweede uitkering komt later, maar hoeveel later weet ik natuurlijk ook niet. Hangt er van af wanneer de procedure afgerond is.
Was al afgerond voordat ik de inkomstensopgave moest invullen en verzenden. Heb daar telefonisch nog naar gevraagd en er werd mij gezgd dat ik gewoon voor de gehele maand uitbetaald zou krijgen morgen.

Toen ik weer belde nadat ik de spcificatie had ontvangen werd er ook gezegd dat ik gelijk had en de betaling inderdaad niet klopte.

uwv_webcare
Contacteer:

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Hallo Alieda,

Logisch dat je wilt weten waarom de WW-betaling van december lager is dan je verwacht.
Ik heb gezien dat je ons hierover ook een bericht hebt gestuurd via Facebook. Op dat bericht heb ik je al een reactie gestuurd.

Het advies is om contact op te nemen met onze klantenservice. Of stuur een bericht via Mijn UWV.
Dan kunnen onze collega’s in je persoonlijke gegevens nakijken of het wel klopt dat het bedrag zo laag uitvalt.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam

Gesloten